پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
نماینده شیراز در واکنش به آتش سوزی بیشاپور تصریح کرد:
نماینده مردم شیراز در مجلس دهم با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر بیش از ۱۰ مورد آتش‌سوزی در اطراف آثار تاریخی و باستانی استان فارس رخ داده، خواستار حفاظت جدی از میراث فرهنگی و آثار باستانی در هنگام بروز حادثه شد.

علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن ابراز نگرانی از وقوع آتش سوزی‌های دوماه اخیر در حوالی آثار تاریخی و باستانی استان فارس، گفت: وجود علفزارهای خشک و بی‌احتیاطی برخی افراد یکی از دلایل ایجاد آتش سوزی و تهدید آثار باستانی در منطقه فارس و به ویژه بیشاپور است و البته در این میان ضعف دستگاه‌های امدادرسانی و عدم آمادگی لازم جهت مواجه با این مسائل از دیگر دلایل این امر به حساب می آید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این مدت شاهد بیش از 10 مورد آتش سوزی در اطراف آثار تاریخی بوده ایم که منجر به آسیب دیدن و تخریب این بناها شده، تصریح کرد: متاسفانه امکانات موجود جهت جلوگیری از آتش سوزی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان فارس نیست و اگر حادثه‌ای در ارتفاعات رخ دهد نمی توان به راحتی از گسترش آن جلوگیری کرد زیرا دسترسی به برخی مناطق دشوار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه متاسفانه در برخی مواقع به دلیل نبود نیروی کارآمد و وسایل لازم، برخی از مردم با وسایلی مانند بیل و غیره اقدام به خاموش کردن آتش سوزی می کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال در منطقه پاسارگاد بخشی از جاذبه‌های باستانی و طبیعی منطقه به دلیل نبود امکانات از بین رفته است که جای تاسف دارد.

اکبری با اشاره به اینکه می توان به راحتی پیش بینی کرد که مجددا شاهد وقوع چنین اتفاقاتی در سطح استان فارس خواهیم بود، گفت: نظارت مسئولان مربوطه مانند اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این زمینه مناسب نیست لذا باید با نظارت دقیق‌تر و جدی‌تر نسبت به این موضوع رفتار کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی از بروز حادثه جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در حالی چند روز پیش بخشی از  محوطه‌ 160 هکتاری شهر تاریخی بیشاپور در شهرستان کازرون دچار آتش سوزی شد که پیش از این نیز جنگلهای تنگ بلاغی پاسارگاد دچار حریق شده بود./

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
نماینده کازرون کجا ست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳