پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

لازم به توضیح نیست که شهر و شهرستان کازرون به واسطه ی موقعیت ارتباطی و پتانسیل گردشگری و غیره، از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده و هست. به همین دلیل سرمایه گذاری در این شهرستان یقینا موفق و پر سود خواهد بود.

بنده همیشه ناراحت این موضوع بوده ام که چرا در شهر کازرون باغ های تفریحی و توریستی وجود ندارد، تا مردم از آنها استفاده نمایند. باغ هایی که اگر می بود، (به واسطه ی جمعیت بالغ بر 130 هزار نفری شهر کازرون، حضور چند هزار دانشجو و سرباز غیر بومی، موقعیت ارتباطی شهر کازرون که استان گرم و خشک بوشهر را به شهر شیراز وصل می کند و همچنین جمعیت بخش های کازرون که بیشتر از  100 هزار نفر می شوند) آنچنان رونقی می گرفت که در فاصله ی چند سال، شاهد افزایش تعداد و رقابت بین متولیان آنها می شدیم.

افسوس که اکنون وجود ندارند. اما به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. اکنون هم دیر نیست که شاهد باشیم در شهر کازرون از این قبیل باغ ها وجود دارد، باغ هایی که وقتی وارد آنها می شویم، درختان سر سبز و متراکم، ورودی های پر از گل، آلاچیق های مخصوص و زیبا، آب نماها و فواره ها، نهرهای کوچکی که در کل باغ جاری است و صدای دلنواز پرندگانی که بر روی درختان آشیانه ساخته اند و... آنچنان چشم و دل هر بیننده را به خود جذب می کند که گویا وارد بهشت شده است.

آری چندان دور از تصور نیست. دور از تصور نیست که یک روز، جهت گذران اوقات فراغت به کافی شاپ یا میل یک غذای خوشمزه به رستوران این باغ ها سر بزنیم و در محیطی یک نوشیدنی یا یک غذا را نوش جان کنیم که با صدای آب و پرندگان آنچنان آرامشی پیدا خواهیم کرد که دوست داریم هر بار هر چند اندک در این مکان حضور پیدا کرده و از این محیط استفاده بریم.

کمی با خودمان فکر کنیم، در نظر بگیرید باغی را که در بالا وصفش را خدمتتان عرض کردم، در ورودی کازرون از سمت بوشهر باشد؛ آنوقت آن خانواده ی محترم بوشهری را هم در نظر بگیرید که از گرمای طاقت فرسای بوشهر به کازرون آمده و در این باغ تفریحی و توریستی وارد شده اند، بدون شک از بودن در همچنین مکانی لذت خواهند برد و بعد از رفتن به شهرشان، حتما ویژگی های این باغ را تبلیغ خواهند کرد. (جالب است بدانید که درختان، رودهای کوچک و فواره های آب، آنچنان دما را پایین می آورند که در اوج گرمای کازرون، دما در این باغ ها از 27 درجه بالاتر نخواهد رفت) و این همان چیزی است که نه تنها یک خانواده بوشهری، بلکه کل شهرستان خواهان و طرفدار آن هستند.

فکر کنم دیگر با این اوصاف جای هیچ تردیدی باقی نمانده باشد که مطمئن باشیم این پروژه از همه لحاظ موفق خواهد بود. فقط، یک بسم الله می خواهد و یک اراده .

 

پیش نیازهای احداث یک باغ تفریحی:

1- توکل با خدا

2- دارا بودن پول کافی

3- تهیه یک زمین مناسب با متراژ حداقل 2 هزار متر + زمین کافی جهت پارکینگ(پیشنهاد بنده این است که محل احداث آن در ورودی شهر از سمت بوشهر، در بلوار ملت باشد و درب ورودی باغ دقیقا در بلوار ملت باز شود تا چشم هر بیننده ایی را به خودش خیره کند)

4- مشورت با متخصصان و مهندسین مجرب به طوری که تمام این مجموعه با کارشناسی دقیق و همچنین نیازهایی که در این باغ ممکن است به وجود آید، صورت پذیرد. (مثلا احداث رستوران، کافی شاپ، مکانی جهت بازی کودکان،  سرویس های بهداشتی مجهز و استاندارد، احداث مکان های مناسب جهت استراحت شبانه مهمانان، توجه به ظرفیت اسکان مسافران در حالت عادی و نوروز، احداث پارکینگ بزرگ و غیره).

5- همکاری مسئولان شهر با سرمایگذار(بسیار مهم و ضروری)

و غیره.....

 

پس نیازهای این پروژه:

1- مدیریت قوی

2- کارکنان مجرب و خوش برخورد

3- تمیز و بهداشتی بودن محیط و همچنین رسیدگی کافی به درختان و گیاهان

4- امنیت محیط

5- توجه به ارائه خدمات همراه با کیفیت بالا

6-به دلیل اینکه این باغ ها باید سرشار از آرامش باشند، پس لازم است ورود برخی از افراد با این مکانها ممنوع باشد مانند گدایان، معتادین، افراد ولگرد و هر چیز یا کسی که امنیت یا اعتبار این محیط را زیر سوال ببرد، پیشنهاد میکنم نگهبان شبانه روزی وجود داشته باشد.

7- به دلیل اینکه ممکن است مسافرانی وجود داشته باشند که در این مکان شب را به صبح رسانند، شاید لازم باشد این مجموعه ها فعالیت 24 ساعته و هفت روز هفته داشته باشند.

8- توجه ویژه به مجردها و خانواده ها، چرا که باید این قبیل باغ ها طوری طراحی و ساخته شوند که متناسب حال اکثریت افراد جامعه باشد (مثلا دارا بودن لژ خانوادگی در رستوران)

و غیره..

در پایان بنده تضمین خواهم کرد که در کوتامدت سرمایه ی اولیه به جیب سرمایه گذار برگردد و علاوه بر سود مادی، آبادانی شهر و از همه مهمتر تاثیر گذاری به سزا در روحیه شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

نویسنده: محمد نسیمی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
با تشکر از ایده خوب شما میشه بفرمایید تضمین شما بصورت نقدی هست یا چک تضمین شده و مدت زمان کوتاه بازگشت سرمایه که فرمودید چند ساله ؟ دو یا سه یا پنج سال؟
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
به نظرت چقدر سرمايه ميخواهد؟
محمد نسیمی
|
-
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
در آمد این باغ ها از راههای زیر تامین می گردد(بستگی به سیاست کاری دارد):

1- گرفتن ورودی
2- سود ناشی از وجود رستوران و کافی شاپ
3- گرفتن مبالغی از مسافران که در این مکان شب را به صبح می رسانند.

4 - و غیره.


این پروژه چون در کازرون تاکنون اجرایی نشده ، هر کس برای اولین بار این کار را انجام دهد،چون رقیب کاری ندارد، می توانند 100 درصد مشتریان و مشتاقان حضور در این باغ ها را به سوی خود جذب نماید و در آینده اگر بر تعداد این باغ ها افزوده شود ، باز باغ اولیه از اعتبار نخواهد افتاد.
البته مدیریت این باغ ها باید آنچنان قوی باشد که مشتریان را به سوی خود جذب نماید و روزبه روز با تبلیغ ،خدمات متنوع و با کیفیت، بر معروفیت خود بیفزاید.


در یک شهر که از شهر کازرون هم کوچکتر بود، وارد یک باغ تفریحی شدم، سیاست این باغ تفریحی اینطور بود که هر چیز سفارش میدادی،اگر در باغ مصرف میکردی،10 درصد بر قیمت آن افزوده می شد، چیزی در حدود 1 هزار تا 2 هزار تومان می شد(مبلغ ناچیز از نگاه مشتری).


در واقع این باغ ها آنچنان زیبا و تماشایی بودند که هزار تومان یا کمی بیشتر برای هیچ یک از مشتریان زیاد و ناراحت کننده نبود.


این باغ در روز با این سیاست در حدود 300 تا 400 هزار تومان سود می کرد.

(از 8 صبح تا 11 شب خدمات ارایه می داد)

لازم است بدانید که این سود به غیر از سود فروش غذاها و نوشیدنی ها و ... بود.


حال در نظر بگیرید باغی رو که بدون رقیب باشه و تمام مردم فقط به اونجا بیان.

به دور از هر گونه غرض ورزی و با انصاف اگر به این موضوع نگاه کنیم،متوجه می شویم که قطعا سود آور خواهد بود .
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
آقای نسیمی عزیز، ضمن تشکر از دغدغه شما برای کازرون به استحضار میرساند که در تعریف یک پروژه هزینه ها باید مشخص باشد و سود هم همچنین. اینگونه کلی نوشتن کسی را به راه اندازی و سرمایه گذاری برای این پروژه ترغیب نمی کند. در تعریف هزینه ها، علاوه بر هزینه های زیرساخت مثل وجود شبکه آبرسانی و یا مجوز حفر چاه، برقرسانی و غیره و همچنین هزینه های ماهیانه پرسنل و آب و گاز و برق هم لحاظ گردد. سپس میزان استقبال خانواده ها و مسافران و سفارشات معمولی آنها با روشی علمی تخمین زده شود تا میزان سود مشخص گردد. در این موارد حتی باید تاثیر ... مسولین محترم شهر در خصوص استفاده قلیان در محل و یا حضور مختلط جوانان و نوع موسیقی زنده و یا ضبط شده و پخش آن مد نظر قرار گیرد تا خدای ناکرده پس از صرف هزینه یک مرتبه تعطیل نشود. پس از لحاظ نمودن همه این موارد و تعیین مدت زمان بازگشت سرمایه، شاید کسی به سرمایه گذاری در این زمینه ترغیب شود، در غیر اینصورت کسی وارد این کار نمیشود.
محمد نسیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
دوست عزیز خوشحالم از پیشنهاد شما(نظر بالا).گفته های شما رو بنده تایید میکنم و تابع حرف منطقی و حساب هستم.بنده تمام مواردی که شما ذکر کردید رو قبلا در نظر گرفتم.شما قسمت پیش نیازهای پروژه،بند 4 و 5 رو دقیق مطالعه کنید.

بنده در بند چهار پیش نیاز پروژه ذکر کردم که سرمایگذار با افراد مجرب و متخصص مشورت کند و با کارشناسی جلو رود و منظورم همین بوده که شما عرض کردید (آبرسانی، برق رسانی، تعین میزان سرمایه اولیه،براورد میزان سود و موفق بودن و غیره)

بند پنج هم ذکر کردم که مسئولین با سرمایگذار همکاری کنند (یعنی همکاری در زمینه های فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و...)

در پایان عرض کنم که یکی از اهداف اینجانب، کمک به رشد و توسعه ی شهر و شهرستان کازرون است و این مطلب جنبه پیشنهاد برای سرمایگذار و از همه مهمتر ایجاد نیاز در مردم است.

در هر صورت عقل سلیم ایجاب می کند که در هر کاری با افراد متخصص و با تجربه در اون کار مشورت و در صورت نیاز از آنها کمک گرفت.

موفق باشید
ناشناس ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
با تشکر ازآقای نسیمی من می خواهم بگویم که متأسقانه همان قسمتی هم که از دشت زیبای گندمزار کازرون مانده, یواش یواش دارد تبدیل به (آسفالتزار )و(بتونزار ) می شود ونمونه اش جاده خاک برداری شده ای است که به تازگی در نزدیکی پمپ بنزیت جاده فراشبند به طرف غرب ادامه می یابد و بهترین زمینهای کشاورزی شهر را نابود و تبدیل به اسفالت و بتون و محل رویش تیر آهن و سیمان خواهد کرد. لابد بعدش هم نوبت جاده و خیابان کشیدن در قسمت قبله همین جاده, واز بین رفتن زمینهای کشاورزی باقیمانده خواهد بود. این درحالی است که در قسمتهای بالای شهر, از حدود آب خیرات تا شاپور زمین های غیرقابل کشاورزی و سنگلاخ و مساعد برای احداث جاده و خانه سازی داریم وایکاش اداره محترم محیط زیست و جهاد کشاورزی و مسکن و شهر سازی وشهرداری جلو از بین رفتن این زمینهای مساعد ومناسب کشاورزی رامی گرفتند و اگر نیازی به جاده و خانه سازی هست, از زمینهای سنگلاخی یاد شده استفاده می کردند ونه از زمینهای مرغوب کشاورزی که دارد ازبین میرود و قابل جایگزینی هم نیست. والسلام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
کاکا والا دردسر درست نکنین،،ای باغ ها همشون شدن محل فساد،اعتیاد،ی دردی از مشکلات مردم کم کنین ،ن هی بش اضاف کنین،خدا اجرتون بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹