پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۵۴۰۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام محمد خرسند خطیب جمعه کازرون به‌ صرفه‌جویی آب و برق در این شهرستان تأکید کرد و متذکر شد: منابع و چاه‌های آبی این شهرستان رو به فروکشی است و باید در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی شود تا با قطعی و جیره‌بندی آن روبه‌رو نشویم.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون، با گرامیداشت سالروز شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و لیالی قدر و هم‌چنین سالروز شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی در سخنانی اظهار داشت: شهید بهشتی یک شخصیت تأثیرگذار بود و به‌ جرأت می‌توان گفت که قانون اساسی جمهوری اسلامی محصول فکر و اندیشه ایشان و بنیان‌گذار کار تشکیلاتی و معمار قضاوت اسلامی بود و بر همین اساس حق بزرگی بر جامعه ما دارد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: وظیفه اصلی دستگاه قضایی اقامه قسط و عدل است و مردم توقع از این قوه دارند که عدالت را در زندگی آنان لمس شود.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: قوه قضائیه باید طوری عمل کند که هیچ مظلومی برای رسیدن به ‌حق خود ترس و اضطراب نداشته باشد.

خرسند به بحث حقوق‌های نجومی برخی مسؤولان کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: حقوق نجومی مسؤولان بدعتی خطرناک و بی‌عدالتی است که باید دستگاه قضایی به این امر ورود جدی داشته باشد و جلو این بی‌عدالتی را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: معنا ندارد کشوری که کارگران آن با دستمزد ماهانه حداقلی 800 هزار تومانی زندگی می‌کنند و از آن طرف برخی مدیران حقوق چندصد میلیونی به جیب بزنند و مگر خون آنان رنگین‌تر است و یا تافته جدا بافته هستند.

خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه مسؤولان نباید از طبقه ممتاز و ویژه جامعه باشند تصریح کرد: کار قوه قضائیه دادرسی و جلوگیری از بی‌عدالتی‌های جامعه است و علاوه بر اینکه باید بر درون‌سازمان و کارکنان خود نظارت جدی داشته باشد، جلوی قانون‌شکنی‌ها و بی‌عدالتی‌های دیگر سازمان‌ها را نیز بگیرد و برخورد کند.

خرسند از گرفتن پول‌های گزاف وکلا و برخی کارشناسان دادگستری انتقاد کرد و از دستگاه قضایی خواست جلو این ظلم آشکار را بگیرد و برخورد جدی داشته باشد.

امام‌جمعه کازرون پیشگیری از جرم را یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: امروزه در جامعه طلاق، اعتیاد، شرارت و مفاسد اخلاقی به‌عنوان یک آسیب جدی اجتماعی به‌شمار می‌رود که در این راستا آمار تکان‌دهنده‌ای ارائه می‌شود که تمام دستگاه‌ها به‌ویژه قوه قضائیه وظیفه ‌دارند در کاهش این آمار اقدام عملی کنند.

وی بر زندان‌زدایی و مجازات جایگزین زندان تأکید کرد و افزود: امروز دیگر زندان‌ها جایی برای زندانی جدید ندارد و مملو از زندانی ‌شده که بسیاری از آنان نیروی جوان هستند که در این راستا قضات دستگاه قضایی باید به مجازات جایگزین زندان اقدام کنند.

خطیب نماز جمعه کازرون فرارسیدن روز قدس را گرامی داشت و متذکر شد: در این روز یک‌بار دیگر مسلمانان باید بر سر رژیم پلید صهیونیستی فریاد بزنند و جنگ‌های نیابتی نباید باعث شود که از مسئله فلسطین غافل باشیم.

خرسند در ادامه تصریح کرد چنانچه رژیم بحرین از اقدامات خشن و بی‌عدالتی و غیرانسانی و اهانت به مجتهد عالی‌قدر شیخ عیسی قاسم را تمام نکند مانند این است که کبریت به انبار باروت زده و نابودی خود را باید تجسم کند.

وی به‌ صرفه‌جویی آب و برق در این شهرستان تأکید کرد و متذکر شد: منابع و چاه‌های آبی این شهرستان رو به فروکشی است و باید در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی شود تا با قطعی و جیره‌بندی آن روبه‌رو نشویم.

امام‌جمعه کازرون در پایان از سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و دستگیری 10 نفر از تروریست‌های وابسته به وهابیت که قصد عملیات تروریستی در تهران و دیگر شهرستان‌ها را داشتند تقدیر کرد.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
حقیقت داره150 حلقه چاه توی نیروگاه است؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
پیامی به امام جمعه:
لطفا اطرافیان امام جمعه این پیام را به گوش ایشان برسانند..
اگر آب تمام است پس چرا همین آب هایی را که داریم با دست خود مسئولان در حال نابود کردن هستیم...چرا شهرک صنعتی مشرف به منابع آبی در دشتک دوان و مشرف بر چاه های آب آشامیدنی کازرون احداث شد، موضوعی که مسلما در ده بیست سال آینده در صورت فعالیت این شهرک که حالا اسمش را منطقه اقتصادی گذاشته اند، به طور یقین چاه های آب باهنر را آلوده خواهد کرد....
بدتر از این چرا در فاصله کمتر از صد متر این جاه های آب در باهنر اقدام به ساخت و ساز کردید...مگر این چاه های آب حریم ندارند...فاصله مرکز ام ار ای تا چاه آب باهنر چند متر است...و حالا هم زمین روبروی چاه های آب معروف به زمین قیصرانی در حال تبدیل شدن به منطقه مسکونیست.و شهرداری رای به تفکیک مسکونی زمین داده است. چرا جلو این بی قانونی را نمی گیرید...چرا در فاصله 100متری چاه آب باهنر قواره بندی مسکونی زمین باید صورت گیرد...حالا نمیشد شهرداری چشمش را بر درآمد این زمین ببنیدد و بحای مسکونی کردنش بخاطر حفط سلامت آب آشامیدنی یک شهر آن را تبدیل به پارک با بوستانی محصور نماید که در آبنده فاضلاب نداشته باشد...کسی که منابع آب کازرون را در حال نابود کردن هستند مسئولان می باشند نه مردم...مسئولانی که حریم چاه های آب آشامیدنی باهنر را رعایت نکردند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
چندکلام باخطیب امام جمعه محترم(انشا... اطرافیان ایشون این پیام رو به ایشون میرسونند)
1 _چراباوجود اینکه میدونید منطقه دچار کمبود آب شده ، ولی اجازه انتقال آب به منطقه بوشهر رومیدید. بوشهر یکی از استانهای پر در آمده ومسعولینش حتی با هزینه کرد بالامیتونند با خرید دستگاههای تسویه اقدام به شیرین نمودن آب دریا کنند، مثل کشورهای عربی

2 _خواهشمندم به طور واقعی وباتوجه به سخنرانی دلسوزانه روز جمعه جنابعالی ، نسبت به بررسی عملکرد بعضی از کارکنان ... کازرون که در پرونده هایی که مربوط به خودشان وقابل اثبات است واقدامات خارج از ضوابط قانونی انجام میدهند، راپیگیری نمایید. به عنوان مثال کارمندی به نام .... فرزند .... در پرونده پدرش بسیار دخیل ومدام اقدام به نفوذ وتعغیر رآی مینماید.
(البته میدونم که نام ایشون از طرف سایت محترم منتشر نمیشه ولی اگه امام جمه محترم در مورد پرونده ایشون پیگیری کنند پی به مورد مزبور میبرند)
وحید
|
United Kingdom
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
در این وضعیت ارسال آب کازرون که از کم آبی رنج میبره به بوشهر منطقی به نظر نمیرسه.
سبز خشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
2
طبق آمار 90 درصد آب شهرستان کازرون در بخش کشاورزی مصرف می گردد کشت سنتی محصولات کشاورزی و بکار بستن بی رویه آبیاری های قطره ای و ... روز به روز رمق این سرزمین را می گیرد اما دریغ از اینکه جهاد کشاورزی به فکر بهبود این شرایط باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
چرا جهادکشاورزی الگوی کشت مناسب شرایط کم آبی برای کشاورزان ترویج نمی کند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
وقتی منابع مدیریتی خشکید منابع آبی هم به یغما رفت!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
مسئوبین محترم لطفا پاسخ دهند :این درسته قریب به سی ساله که آب شرب برخی کشورها ی عربی همسایه از طریق چاه های حفر شده در جنوب کازرون تامین میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
یه کم فکر کن آخه!
جوابگوی همون بوشهر هم نیست اون وقت میگی میره خارج مگه یه اقیانوس آب داریم؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹