پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
رئیس دادگستری کازرون خبر داد:
سید ابراهیم موسوی رئیس دادگستری کازرون گفت: از مجموع پرونده‌های ورودی شورای حل اختلاف این شهرستان، 27 درصد منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش کازرون نما، سید ابراهیم موسوی عصر پنجشنبه در آیین شورای اداری شهرستان کازرون که با حضور امام‌جمعه و فرماندار و جمعی از مسؤولان این شهرستان در سالن شهید بهشتی دادگستری کازرون برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان، با ارائه گزارشی به عملکرد یک سال گذشته مجموعه دادگستری کازرون پرداخت و اظهار داشت: در سال 94 تعداد ورودی پرونده‌های دادگستری این شهرستان 24 هزار و 418 پرونده بوده که با تلاش کارکنان و قضات این دادگستری، 23 هزار و 530 پرونده آن مختومه شده است.

وی آمار ورودی پرونده‌های درخواست طلاق و عدم صلح و سازش در این دادگستری در سال گذشته را 371 پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد 251 پرونده به‌صورت توافقی و 468 پرونده مطالبه مهریه بوده است.

رئیس دادگستری کازرون بسیاری ورودی پرونده‌های دادگستری این شهرستان در سال گذشته را در اتهام‌های سرقت مستوجب تعزیر، صدمه بدنه غیرعمد ناشی از تصادفات و مواد مخدر برشمرد و تصریح کرد: در اتهام‌های دیگری نیز ازجمله ضرب‌ و جرح عمدی، صدور چک بلامحل، تهمت و افترا و فحش، خیانت‌ در امانت و کلاه‌برداری و ترک نفقه شاهد ورودی پرونده بسیار بودیم.

موسوی بیان داشت: در سال گذشته فقط 720 پرونده شکایت در این شهرستان مربوط به توهین، افترا و فحش بوده است که در این راستا تلاش و همت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در سال 94 هم‌چنین از تعداد 8 هزار و 530 پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف این شهرستان 8 هزار 319 پرونده یعنی 27 درصد پرونده‌های ورودی به این شورا منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس دادگستری کازرون با اعلام اینکه زندان این شهرستان 2.5 برابر ظرفیت زندانی دارد و به هیچ صورت دیگر ظرفیتی برای پذیرش زندانی جدید ندارد خاطرنشان کرد: بیشترین ورودی زندانیان به زندان کازرون را اتهامات مربوط به مواد مخدر، سرقت، ضرب‌ و جرح عمدی و تهدید و توهین در برمی‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: 98 درصد از زندانیان کازرون تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم و 80 درصد آنان بیکار و فاقد کار هستند که این امر بیانگر آن بوده که پایین بودن میزان تحصیلات و بیکاری باعث ارتکاب جرم بزه‌کاری می‌شود که نکته‌ای بسیار هشدار دهنده است.

وی با ابراز تأسف گفت: در امر پیشگیری از برخی جرائم و فرایند اصلاحی وقوع جرم و مجازات جایگزین حبس در سطح این شهرستان توجه چندانی نشده و هنوز خوب جا نیفتاده است.

رئیس دادگستری شهرستان کازرون در پایان از رایانه‌ای شدن طرح شکایت و دعاوی و صدور ابلاغ‌ها به‌زودی در دستگاه قضایی خبر داد و بیان داشت: به‌زودی صدور ابلاغ‌ها و طرح شکایت و دعاوی به‌صورت الکترونیکی می‌شود که در این راستا هرکسی باید دارای آدرس الکترونیکی باشد.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰