پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون خبر داد:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون گفت: در سال جاری، کار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس ابتدایی در کازرون، در یک پایگاه سنجش درحال انجام است.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، محمود بتوان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش این شهر، هدف این طرح را سامان دهی صحیح نوآموزان در مدارس عنوان کرد.

بتوان با اشاره به سابقه 21 ساله طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  انجام می شود.

وی با بیان اینکه در طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان، سنجش شنوایی، گفتاری، بینایی، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی، نسبت قد به سن انجام می‌شود، تصریح کرد: بیش از 90 درصد نوآموزان در این مرحله مجوز ثبت نام در مدارس عادی را پیدا می کنند و حدود 10 درصد نوآموزان نیز، در صورت نیاز برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته حدود 2400 نوآموز در این طرح شرکت کردند و  پیش بینی ما این است که در سال جاری بیش از 2600 نو آموز در این طرح شرکت کنند.

بتوان با تاکید بر اینکه «هیچ نوآموزی بدون حضور در طرح سنجش، امکان ثبت نام در مدارس را ندارد» افزود: در این طرح 11 نفر، به عنوان عوامل اجرایی با ما همکاری دارند.

وی یادآور شد: طرح سنجش سلامت، در سال جاری برای پیش دبستانی ها نیز به صورت آزمایشی و بدون اجبار در 16 شهرستان از جمله کازرون اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است طرح سلامت سنجش نوآموزان کازرونی در دبستان قدسی واقع در خیابان بسیج از 29 خرداد شروع شده و به مدت دو ماه انجام خواهد گرفت، که نوآموزان پس از ثبت نام در مدرسه، از طریق نوبت دهی که به وسیله آموزشگاه صورت می گیرد به این مرکز مراجعه می نمایند. 

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴