پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
خونسرد باشید و یک نفس عمیق بکشید، چون اکثر افرادی که عنوان این مطلب را می بینند، کلی خوشحال می شوند که بالاخره کازرون صاحب علوم پزشکی مستقل شد؛ ولی اینطور نیست. صحبتم امروز با آن هایی نیست که با دیدن عنوان، خوشحال می شوند(چراکه می دانند علوم پزشکی موهبت بزرگی است)، بلکه صحبتم با آن هایی است که برایشان مهم نیست و وابسته بودن را بد نمی دانند!!!!!!
کازرون، شهرستانی با قدمت بالا، دارای بیش از 250 هزار نفر جمعیت، و از نظر موقعیت ارتباطی، بسیار متمایز می باشد. لذا شایسته ی گرفتن امتیازهای گوناگون می باشد.
یکی از این امتیازها، تاسیس دانشگاه علوم پزشکی کازرون است. دانشگاه علوم پزشکی در جهت استخدام نیروهای مجرب و نمونه، احداث بیمارستان های تخصصی، آموزش نیروهای انسانی براساس میزان نیاز و همینطور ارتقاء قابل توجه ی سطح درمان در شهرستان کازرون می تواند حرف اول را بزند و دست کازرون را در بهداشت و درمان بازتر می گذارد.
در حال حاضر در طرح تحول نظام سلامت، شهرستان های نورآباد ممسنی، فراشبند و رستم نیز زیر نظر شبکه ی بهداشت کازرون طبقه بندی شده اند؛ که هر کدام از این شهرستان ها (به غیر از رستم که در آینده ایی نزدیک روند اجرایی بیمارستان 32 تخت خوابی را شروع خواهد کرد) حداقل یک بیمارستان دارند. پس ما در واقع پیش زمینه ی تاسیس علوم پزشکی را دارا می باشیم، چرا که به غیر از کازرون، 3 شهرستان همجوار نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت(9 بیمارستان موجود و در حال ساخت).
از لحاظ موقعیت ارتباطی نیز کازرون اگر علوم پزشکی داشته باشد و بتواند به طور مستقل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی را دارا باشد، در نتیجه ما می توانیم امیدوار باشیم که از استان های بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد نیز متقاضی درمان در واحدهای مذکور مراجعه صورت گیرد.
بنده چند وقت پیش خبری به سمع و نظرم رسید که سخت ناراحت شدم؛ ما به واسطه ی لطف خداوند، تعداد زیادی خیر در شهرستان کازرون داریم که عده ایی از آنها با هم می خواستند بیمارستان تخصصی در کازرون احداث کنند، ولی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلایلی همکاری نکرده، البته من این خبر را تایید نمی کنم. ولی بد نیست بدانیم که ما بواسطه ی قرار گرفتن در زیر مجموعه ی علوم پزشکی شیراز، مجبور و مکلفیم که برای انجام کوچکترین کار در روند درمانی شهرستان، قبل از آن تاییدیه را از شیراز بگیریم.
همانگونه که خدمتتان عرض نمودم ما خیرین بسیاری داریم که اگر بخواهیم در زمینه ساخت بیمارستان از آنها کمک بگیریم، با آغوش باز قبول خواهند کرد، پس ما می توانیم بعد از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی، طی مدت کوتاهی صاحب بیمارستان تخصصی شویم. در واقع ما می توانیم یکی از قطب های پزشکی جنوب کشور شویم.
یادمان نرود که تنها درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان کازرون، توسط یک خیر احداث شده است و این گویای آن است که با مدیریت و حمایت، ما می توانیم از این خیرین در ساخت بیمارستان های گوناگون بهره ببریم.
در زمینه ی روند اداری هم نباید مشکلی وجود داشته باشد، چراکه شهرستان های جهرم و لار دارای دانشگاه علوم پزشکی هستند و در ضمن کازرون سه شهرستان همجوار را نیز پشتیبانی می کند .
فقط در روند پیگیری جهت ایجاد، باید بین مسئولین و مردم دلگرمی و حمایت باشد چراکه برخی از طرح ها، به کلی سرنوشت یک شهرستان را دچار تحول بنیادین می‌کنند، واین طرح (تاسیس علوم پزشکی کازرون) نیز از این قائده مستثنی نیست
البته نباید فرمانداری ویژه و اتوبان کردن راههای ارتباطی را مورد غفلت قرار داد.
در پایان خواهشمندم مردم شهرستان کازرون کمی به خودشان بیایند و جهت گرفتن این خواسته ی مهم و همچنین سایر امتیازها، مدوام پیگیر باشند چراکه پیشرفت ما مردم در گرو پیشرفت محل زندگی یمان (شهرستان کازرون) است.

نویسنده: محمد نسیمی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
3
واقعا به موضوع بسیار مهمی اشاره کردید. ما تا زمانی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شیم هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد. ای کاش این آرزو تحقق می یافت. لا اقل دیگه نیاز نبود واسه یه پزشک خوب مجبور به طی مسافت 130 کیلمتری با خطر جاده باشیم. فقط همت مسولین را می طلبد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
4
دانشگاه علوم پزشکی اونقد برا کازرون منفعت داره که باید به دید صنعت به اون نگاه کرد چون بعد از تاسیس با ایجاد بیمارستان و کلینیک های تخصصی کلی در زمینه اشغال زایی تاثیر داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹