پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

درووووووووووووووود

این جا کازرون است و شما شنوندگان عزیز در حال گوش دادن به برنامه های رادیو صدای کازرون هستید که از مرکز شهرستان به گوش شما می رسد

با توجه به این که در ماه مبارک رمضان هستیم اجازه می خواهم تا برنامه های این ایام به نوعی بیشتر معنوی باشد. به همین دلیل اجازه بدهید تا اشاره کنیم به یک حرکت خوب و قابل ستایش، این روزها مساجد حال و هوای خاصی را به خود گرفته و همه ی شما شهروندان عزیز روزه دار کازرونی تأیید می فرمایید که حضور نوجوانان و جوانان کاملا در فضای مساجد قابل دید است که می توان به این رشد عقلی و فرهنگی و مذهبی امیدوار بود و نوید دهنده ی آینده ای خوب داشتن جامعه ای با ایمان و متعهد و مذهبی در این فضای جهانی بی بند و باری است و هر چه قدر اخلاق خوب و رعایت مسایل شرعی در بین نوجوانان و جوانان شهرستان نهادینه شود، صد در صد رفتار و اخلاق و ادب و برخورد اجتماعی با آموزه های خوب دینی و الگو برداشتن از سیرت پیامبر و ائمه جامعه ای خوب و عاری از بدی و پلیدی ها را خواهیم داشت، پس سعی کنیم که نه فقط در ماه مبارک رمضان، بلکه در تمامی ایام سال کاری کنیم تا این قشر که آینده ی علمی و فرهنگی و اقتصادی و خصوصاً سیاسی کشور را رقم می زنند، جذب مساجد شوند و با رفتار و عمل نیک خود به آنان نشان دهیم که فقط موعظه نمی کنیم بلکه در عمل نشان می دهیم که وقتی بزرگ شوند نباید چشم طمع به مال و ناموس دیگران داشته باشند، بزرگ شدند و مسؤولیتی گرفتند بایستی امانت دار بیت المال باشند و نبایستی دست به اختلاس بزنند، نبایستی دروغ بگویند و حال که روزه می گیرند باید همیشه ی عمرشان در روزه ی نگاه بد، شنیدن بد، اندیشه ی بد و رفتار و کردار بد باشند، یعنی همیشه روزه دار نزدیک نشدن به کارهای بد و ناشایسته خصوصاً حرام باشند و روزه داری را نه فقط تشنگی و گرسنگی بدانند بلکه طمع و بخل و حسادت و خودخواهی تک روی و خود محوری و تندروی و مردم آزاری و مهم تر از همه اصراف نداشته باشند، بایستی مُهر خموشی روزه داری را بر همه ی وجودمان و بدن مان و زبان مان و حتی اندیشه و فکرهای ناصواب بزنیم!

شنوندگان روزه دار، بشتابید برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و محافل و مجالس پر محتوا و پای منابر و سخنرانی های با ارزش و بها بدهیم به خواسته های شان و ارزش بنهیم به افکارشان و راهنمایی شان کنیم مهربانانه و باور داشته باشیم که خیلی تفاوت هست میان گذشته و حال، زمانی پوشیدن پیراهن آستین کوتاه به نوعی مجاز نبود اما امروزه پسران جوان با آرایش موهایی به فرم و مد روز وارد مسجد می شوند و روزه می گیرند و مسایل شرعی را به خوبی رعایت می کنند پس باید به این دیدگاه هم احترام گذاشت و به این قشر که آینده ی کشور عزیز مان ایران را خواهند ساخت با دید احترام نگاه کنیم! و درک شان کنیم و از سرکوب کردن و برخورد تند و خصمانه پرهیز کنیم و به راهنمایی و نصیحت بپردازیم و الگویی خوب برای شان باشیم و شامل شعار نشویم! و یادمان باشد که همه ی ما دوزان نوجوانی و جوانی را گذرانده ایم! و یادمان باشد که فضایی را به وجود بیاوریم که این نسل یا این قشر از ما و دین و مذهب به دلایل رفتار بد یا افراط گرایی زده نشوند و به بی راهه نروند.

از همه ی شما شنوندگان عزیز رادیو صدای کازرون به خاطر زیاد صحبت کردن عذرخواهی می کنم و یادآور می شویم که هرگز نمی توانیم مُهر خاموشی بر لب های مان بزنیم و در این رادیو سعی داریم که صحبت و پیام همه ی اقشار مختلف را بازگو کنیم چون این رادیو متعلق به همه ی کازرونی هاست از کوچک تا بزرگ و از زن و مرد و پیر و جوان، و از تنهایی بدمان می آید و از جامعه ای غمگین بی زار هستیم و عادت نداریم که کوله بارمان را فقط برای خودمان ببندیم و برویم و دیگر هم شهریان مان را تنها بگذاریم و نمی توانیم بی فکر فرداهای شهرستان مان باشبم

شنوندگان عزیز، تا ادامه ی برنامه شما را به شنیدن آهنگی پر معنا از خواننده ی مرحوم حبیب محبیان جلب می کنم:

من مرد تنهای شبم، مُهر خموشی بر لبم

تنها و غمگین رفته ام، دل از همه گسسته ام

تنهای تنها، غمگین و رسوا، تنها و بی فردا منم

من مرد تنهای شبم، صد قصه مانده بر لبم

از شهر تو من رفته ام، کوله بارم را بسته ام

بی فکر فردا، با خود و تنها، عابر این شب ها منم

درودی دوباره به شما که تا این لحظه به برنامه ی خودتان از رادیو صدای کازرون گوش می دهید، و به دیگران هم می گوییم که رفتار یا کرداری نداشته باشند که کازرونی ها به آن دلایل کوله بار خود را ببندد و از شهر بروند و بایستی فضایی در شهرستان حاکم باشد که مردم از زندگی کردن و کسب و کار لذت ببرند و در رفاه و آسایش و امنیت و آرامش به گذران زندگی مشغول باشند و خدای نکرده سرخورده و مأیوس نباشند که بخواهند مُهر خموشی بر لب بزنند و در تنهایی خود فرو بروند!

یک یادآوری داشته باشیم به هیأت اُمناء و خصوصاً خادمان عزیز بعضی از مساجد شهرستان البته ضمن خسته نباشید و خدا قوت به این عزیزان که خود و نیروی جوانی و کهن سالی خود را وقف خدمت در خانه ی خدا می کنند، بله یاد آوری می کنیم که گاهی اوقات ساعت هایی که در شبستان های برخی از مساجد به دیوار نصب شده است یا به کلی خراب و از کار افتاده است یا بد کار می کند، یعنی وقت را دقیق نشان نمی دهد و ممکن است جلو یا عقب باشد یا با توجه به تغییر ساعت یعنی جلو کشیدن آن، ولی این کار انجام نگرفته است.

و یک تذکر شیرین دیگر، از متصدیان ساختن یا درست کردن شربتی جات، خواهسمند است لطف بفرمایند از شکر کمتری در شربت استفاده کنند چون بعضی اوقات واقعاً شیرینی زیادی دارد و درست است که به خاطر روزه بودن مشکل چشیدن دارند اما می توانند از کسی که به دلایل شرعی روزه نیست برای چشیدن و مشخص کردن حدنصاب شکر موجود در آن شربت استفاده کنند! چون قند خون ما بالاست!

از همین الآن و از این رادیو به بعضی ها هم می گوییم که سفره انداختن و افطاری دادن بسیار خوب است و حتماً ما را هم دعوت کنید! اما یادتان باشد که از بیت المال هزینه نکنید و برای تزویر و ریا هم نباشد و آنان یعنی روزه دارانی را بر سر این سفره ها دعوت کنید که حتی ماهی یک بار هم رنگ پلو و برنج و چلو را نمی بینند! خودمان متوجه شدیم که سه اقلام گفته شده یکی هستند اما خواستیم جمله مان تأکیدی باشد چه خواسته گوشت و مرغ و ماهی

بنده که از همین الآن به فکر عید سعید فطر هستم و زولبیا و بامیه و شیرینی و شربت و حلوا خوردن! مزاح کردم، البته یادمان باشد که این قافله ی عمر عجب می گذرد / دریاب دمی که با طرب می گذرد. و قدر سلامتی مان را بدانیم و تا دیر نشده دِین مان را به جامعه و به نیازمندان ادا کنیم که ناگهان چه زود دیر می شود! چشم بر هم بزنیم این ماه هم آمده و رفته اما آن چه می ماند اعمال و رفتار و کردار ماست که می ماند و در لوح ازلی یادداشت می شود پس سعی کنیم که نمره های خوبی را از تنها معلم هستی بگیریم.

درود به شما انسان هایی که با دیدن فقرا و مستمندان خصوصاً در این ماه مبارک در رفع مشکل مالی و خواراکی و پوشاکی آن ها می کوشید و هم چنین با دادن قرض الحسنه به افراد نیازمند گره مشکلی را می گشایید و شک نداشته باشید که وعده ی خداوند به برگشت چند برابر آن خواهد بود که به شما در همین دنیا خواهد رسید، مَّن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافاً كَثِيرَةً وَاللّهُ يَقْبِضُ وَيَبْسُطُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (سوره ی مبارک البقره آیه ی 245 )

ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست و آنانی که دست شان به دهان شان می رسد یعنی اشخاصی که خداوند آنان را با مال و منال ثروتمند کرده است باید دست نیازمندان و فقرا و مستمندان را بگیرند چون در واقع غلام و بنده و خدم و حشم و چاکران خداوند هستند که بایستی در پهن کردن سفره ی مهمانی خداوند بکوشند!

سفره های مهمانی خداوند گواری وجود شما کازرونی های مؤمن و روزه دار باد.

رمضان بر همه ی شما کازرونی ها چه روزه دار و چه نه روزه دار مبارک باد، رادیو صدای کازرون در ایام ماه مبارک رمضان هم با برنامه های ویژه ی این ماه با شماست، پس ما ما باشید و با تماس های خودتان ما را از نظریات خوب و سازنده ی حود باخبر کنید و ما را از دعای خیرتان محروم نفرمایید و اگر فوتبال اروپا را نگاه می کنید بدانید که ما هم این مسابقات را دنبال می کنیم و عجب کیفی دارد بعد از افطار جلو تلویزیون و لم دادن و گل دیدن! خصوصاً قهرمان کشتی جهان شدن و بالا تر از آمریکا و روسیه ایستادن و در ینگ دنیا گل کاشتن!

عاشق دیدار گل روی شما کازرونی های روزه دار هستیم، دوست تان داریم.

دوستت دارُم یار روزه دارُم/ دوستت دارم یار کازرونی / دوستت دارم یار روزه دارُم!

 

رادیو صدای کازرون را پنجشنبه هر هفته در کازرون نما بخوانید

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳