پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

دروووووووووووووووود

از مرکز شهرستان کازرون و از ایستگاه رادیو صدای کازرون در خدمت شما شنوندگان خوب و صمیمی و همیشگی خودمان هستیم، کازرونی هایی که این روزها با شروع موج گرما و ورود آن به شهرستان وسایل سرمایشی خود را راه ادازی کرده اید تا هوایی مطبوع را در محط خانه و مغازه و محل کار خودتان داشته باشید، امیدوار هستیم که تا آن جا که ممکن است به خاطر صرفه جویی در مصرف آب از کولرهای آبی کمتر استفاده کنید یا اگر مجبور به بهره برداری از این نوع کولرها هستید، راه های جلوگیری از هدر رفت و نشتی آب منبع های کولر و مخازن متصل به آن را نیز در دستور کارداشته باشید.
باز هم عرض ادب و احترام دارم خدمت همه ی شما خوبان، شما که به عشق کازرون و برای سربلندی کازرون زنده اید، شما که هر سخنی را به زبان می آورید و هر انتقادی را که از مسؤلان شهرستان و حتی مقامات کشوری دارید برای دلسوزی است و برای بهتر شدن، درود به شما که همه اهل فضل و علم و دانش و ادب هستید و درود به شما که مهربانانه با رادیو صدای کازرون تماس می گیرید و از مشکلات خود و شهرستان می گویید و شما که به مصاحبه ی ما با خودتان توجه می کنید و جواب می دهید و از معضلات و نارسایی ها می گویید و دل سوزانه راهکار ارایه می دهید.
شنوندگان عزیز در این برنامه جمع بندی گفت و گویی خودمانی با عده ی زیادی از کسبه و بازاریان و تجار و کارخانه داران شهرستان صورت پذیرفته و باید خدمتتان عرض کنم که به نوعی درد و دل های این فعالان اقتصادیست که به سمع و نظر شما می رسانیم.
شنوندگان عزیز، این برنامه در باره ی بازار است و رکود و خرابی و گرانی و کم درآمدی و این که اکثر کسبه و تجار و بازرگانان و بنگاه داران و فروشندگان و پیله وران می نالند و پناه بر خدا که خیلی از چک های پرداختی از معاملات و خرید و فروش ها و بدهی ها وصول نمی شود، نمی خواهم ته دل شما شنوندگان عزیز کازرونی را خالی کنم اما حقیقتی است که دامن اقتصاد جامعه ی امروزی ما را گرفته بانک ها می نالند که اقساط مشتری ها و وام گیرنده ها عقب می افتد و مردم و بازاری و تجار می نالند که برای رواج کار و برای گشایش در امر تجارت به وام نیاز دارند و بانک ها از دادن تسهیلات بانکی خودداری می کنند و اوضایی شده که خیلی خطرناکه!
حال کم درآمدی و رکود بازار و سختی معیشت یک طرف و مالیات های سنگینی که بر مشاغل بسته می شود از طرف دیگر فشار بر کسبه می آورد به نحوی که برخی از واحدهای صنفی ناچار می شوند دست از کسب و کار بکشند و ادامه ی کاسبی را ندهند.
دولت باید بیشتر به این قضیه اندیشه کند تا خدای نکرده مردم از این بحران کم درآمدی آسیب نبینند، البته این رکود اقتصادی تنها مختص شهرستان کازرون نیست اما شهرستان های بزرگ که معمولا دارای کارخانجات صنعتی و مواد غذایی و غیره هسند کمتر دچار این معضل هستند هر چند که به قول ما کازرونی ها "باد که میاد تو سوراخ موش هم می ره" اما دولت باید چاره ای بیاندیشد و به فکر معیشت و امرار معاش مردم باشد، دولت بایستی بیشتر به فکر بیکاری باشد و با این معضل خانه خراب کن با جدیت برخورد کند.
قبل از این که ادامه ی بحث را داشته باشیم به یک شعر طنز زیبا از استاد کاوه جوادیه گوش فرا دهید.
ﺁ ﺷﯿﺦ ﺣﺴﻦ ﺣﺮﻓﯽ ﺩﺍﺭﻡ، ﺍﮔﺮ ﮐﻪ ﮔﻮﺵ ﺑﺪﯼ ﺑﻪ ﻣﻦ 

ﯾﻪ ﺑﺎﻏﯽ ﺗﻮی ﭘﺎﺳﺘﻮﺭﻩ، ﮐﻪ ﻣﻬﻤﻮﻧﺎﺵ ﻣﯿﺎن ﻣﯿﺮﻥ 

ﺑﯿﺎ ﻭ ﺗﺨﻢ ﮔﻞ ﺑﭙﺎﺵ، ﮔﻞ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻭﻃﻦ ﺑﺰﻥ 

ﭼﺸﻢ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﺘﻪ، ﭘﯿﺮ ﻭ ﺟﻮﻭﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ 

ﺑﭙﺎ ﺩﻻ ﺭﻭ ﻧﺸﮑﻨﯽ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻄﺮﻧﺎﮐﻪ ﺣﺴﻦ 

ﻧﮕﯽ ﮔﺮﻭﻧﯽ ﺑﻪ ﺗﻮ ﭼﻪ، ﻧﮕﯽ ﺗﻮﺭﻡ ﺑﻪ ﺗﻮ ﭼﻪ 

ﻧﮕﯽ ﮐﻪ ﻫﺮﮐﯽ ﺭﻓﺘﻪ ﺗﻮ، ﺧﻮﺷﻪ ی ﺳﻮﻡ ﺑﻪ ﺗﻮ ﭼﻪ 

ﻧﮕﯽ ﮐﻪ ﻧﺮﺥ ﺑﺮﻕ ﻭ ﺁﺏ ﻭ ﻧﻮﻥ ﻭ ﮔﻨﺪﻡ ﺑﻪ ﺗﻮﭼﻪ 

ﻧﮕﯽ ﮐﻪ ﮔﺸﻨﻪ ﻣﻮﻧﺪﻥِ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺗﻮﭼﻪ 

ﻧﮕﯽ ﺗﻮﯼ ﻣﺤﻞ ﻣﺎ ﺍﺭﺯﻭﻧﯿﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ 

ﺑﭙﺎ ﺩﻻ ﺭﻭ ﻧﺸﮑﻨﯽ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻄﺮﻧﺎﮐﻪ ﺣﺴﻦ 

شهرستان کازرون با داشتن پتاسیل های خاص گردشگری در حوزه های تاریخی، مذهبی و فرهنگی و ادبی و داشتن طبیعت زیبا و شامل کوهستان ها و دشت های وسیع مملو از گیاهان دارویی می تواند در امر جذب سرمایه و ایجاد اشتغال کارساز باشد اما متأسفانه بر اثر بعضی بی تدبیری ها از قبل و برخی ندانم کاری ها امروز به این وضع خطرناک اقتصادی رسیده ایم،
و اتفاقی افتاده است که امروز دراین شهرستان هم بی کاری بیداد می کند و جوانان تحصیل کرده راه به جایی ندارند، نماینده ی محترم و فرماندار گرامی باید مشکل کارخانجات کاشی سرامیک و دیگر واحدهای صنعتی تعطیل شده را که در 3 دوره ی نمایندگی نمایندگان قبلی حل نشد را حل کنند، بایستی از دیگر کارخانجات در حال تعطیل شهرستان حمایت کنند تا ادامه ی کار بدهند، بایستی پتروشیمی و کارخانه ی سیمان پی گیری شود، بایستی به صنعت توریسم بپردازند و در این زمینه کارهای زیر بنایی انجام دهند تا سرمایه گزاران در این رده های اقتصادی پر درآمد سرمایه گزاری کنند، البته باید نگاه ها به دور خیز باشد و به سرمایه گزاران ارزش و بها داده شود و با آنها خوب برخورد شود و سنگ جلو کار و پای شان نگذارند تا از این شهرستان فرار نکنند چون برای اقتصاد این شهرستانی که در قرن چهارم هجری پارچه ی کتان را به هندوستان و مصر صادر می کرد، وسعت جغرافیایی اش از این طرف تا سمیرم و از اون طرف تا فراشبند و از این ور تا دشت ارژن و از اون ور تا بحرین بوده، خیلی خطرناکه!!!
شنوندگان عزیز از این که تا این ساعت به برنامه ی خیلی خطرناکه از رادیو صدای کازرون گوش دادید و وقت گذاشتید کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم و یک تشکر ویژه از شهروندان و خصوصاً بازاریان و کسبه و تجاری که به مصاحبه ی رادیو صدای کازرون پاسخ مثبت دادند داریم . به آنان و شماها و مسؤولان شهرستان می گوییم

دوستت دارم یار کازرونی/ دوستت دارم یار کازرونی/ دوستت دارم یار کازرونی

و در پایان ادمه ی شعر طنز استاد کاوه را می شنویم و مسؤولان محترم هم حتما و لطفاً بشنوند تا بدانند که انتخاب شان کرده ایم و آن ها خادم ما هستند و حرف دل مان را با ایشان در میان گذاشته ایم و گفتیم تا یک وقت نگویند که نگفتید! و تا برنامه ی بعدی خدا نگهدارتان.
ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺩﺍﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺗﻤﺎﻡ ﺁﺏ ﻭ ﮔِﻠﻤﻮ 

ﺷﻮﺧﯽ ﻭ ﺟﺪﯼ ﮔﻔﺘﻤﺶ ﻫﻤین جا ﺣﺮﻑ ﺩﻟﻤﻮ 

ﺗﻮ ﺭﺍﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺷﯽ اینجا می ﺸﻨﻮﯼ ﺍﯾﻮَﻟَﻤﻮ 

ﺍﻣﺎ ﺍﺯﺵ ﺩﻭﺭ ﻧﺸﯽ ﻭ ﺳﺮ ﻧﺒﺮﯼ ﺣﻮﺻﻠه ﻤﻮ 

ﺧﻼﺻﻪ ﺍﺯ ﻣﺎ ﮔﻔﺘﻨﻪ، ﻧﮕﯽ ﮐﺴﯽ ﻧﮕﻔﺖ ﺑﻪ ﻣﻦ 

ﺑﭙﺎ ﺩﻻ ﺭﻭ ﻧﺸﮑﻨﯽ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻄﺮﻧﺎﮐﻪ ﺣﺴﻦ 


رادیو صدای کازرون را هر پنجشنبه در کازرون نما بخوانید

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
1
0
نویسنده نداره ای جلف بازیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹