پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
صدای تو داستان را تصویر می‌کند
هم اکنون در کشورهای پیشرفته بخش مهمی از فعالیت های مربوط به کتاب را کتاب های صوتی تشکیل می دهند و استفاده از کتاب های صوتی هنگام استراحت، سفر با اتومبیل، اتوبوس، مترو، هنگام انتظار و… به امری بسیار متداول تبدیل شده.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی کتابخانه شهید مدنی کازرون، مسئول این طرح گفت: از نظر ما صدای همه ی شما قشنگ هست، اصلاً نگران تن صدا یا تپق زدن نباشید، همین که شما با هر لحن و لهجه و صدایی به اجرا و ساخت کتاب های صوتی بپردازید صدای شما برای همیشه جاودانه شده و برای بسیاری خاطره ای ماندگار خواهد شد! تمام کتاب های صوتی اجرا شده توسط شما دوستان عزیز، با نام و تخلص مورد نظرتان در سایت کتابخانه  قرار گرفته و به طور رایگان در اختیار همه ی مردم عزیز کشورمان قرار می گیرد. فقط لطفا برای اجتناب از موازی کاری قبلا نام کتاب مد نظرتان را باسایت هماهنگ کنید.برای ارتباط با مدیران سایت می توانید از طریق ایمیل madanibook@gmail.com اقدام کنید.و یا به صورت حضوری به کتابخانه عمومی شهید مدنی کازرون مراجعه کنید.

فراخوان تولید کتاب صوتی برای کودکان،نوجوانان،نابینایان

مزایای استفاده از کتاب صوتی:

-1 استفاده بهینه از زمان‌های غیر کارآمد و امکان انجام همزمان کارها:

گوش دادن به کتاب صوتی لذت بخش است، اما برتر از آن این که می‌توان با استفاده از آن زمان‌هایی را که به طور عادی از دست رفته محسوب می‌شوند، به بهترین زمان برای مطالعه تبدیل کرد. افرادی که در طول روز زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کار خود می‌کنند، از طرفداران پر و پا قرص کتاب صوتی هستند. گوش کردن به کتاب صوتی به آنها کمک می‌کند در طول مسیر کمتر استرس داشته باشند و زمان برایشان سریع‌تر بگذرد و از همه مهم‌تر این که کتاب‌های دلخواه خود را نیز مطالعه کرده باشند. بر اساس تحقیقات اخیر هر شهروند آمریکایی برای رفتن به سر کار و برگشتن از آن، حدود یک ساعت و سیزده دقیقه وقت صرف می‌کند که معادل چهارصد و چهل ساعت یا یازده هفته کاری در سال می‌شود. در صورتی که از همین زمان برای گوش دادن به کتاب صوتی استفاده شود، کتابهای بسیاری در طول سال به همین سادگی مطالعه خواهد شد. به طور یقین زمانهای از دست رفته برای مردم ما بیشتر از اینهاست.
اگر خواندن را دوست دارید، اما آن قدر مشغول کارهای دیگر هستید که به کتاب خواندن نمی‌رسید، گوش کردن به کتابهای گویا راهی ویژه و فوق‌العاده برای پر کردن بسیاری از زمانهای غیر مولد است که عموماً همه ما در طول روز چند ساعتی از آن را داریم. هنگام ورزش، انجام کارهای شخصی، نظافت و … از جمله این زمانهاست.
۲- آموزش:

کتاب صوتی برای اهداف آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابزاری ارزشمند برای یادگیری محسوب می‌شود. با کتاب سخنگو برخلاف کتاب سنتی، فرد می‌تواند هنگام انجام کارهای دیگر نیز به یادگیری بپردازد. کارهایی که نیاز به فکر و توجه چندانی ندارند، همزمان با گوش کردن به کتاب صوتی و یادگیری امکان پذیر هستند.
۳- سالمندان، بیماران و ناتوانان و معلولین

کتاب صوتی برای این دسته از افراد فوق‌العاده است. افرادی که به هر دلیلی از فعالیتهای معمول محروم هستند، با گوش دادن به کتاب سخنگو، می‌توانند بخش زیادی از اوقات خود را به بهترین شکل پر کنند و از آن لذت ببرند.
۴- افرادی که اختلال بینایی دارند:کتاب صوتی برای نابینایان و کسانی که اختلال بینایی دارند، یک موهبت محسوب می‌شود. کتاب گویا به آنها این امکان را می‌دهد تا از انواع کتاب‌های مورد علاقه‌شان بهره‌مند شوند. کتاب‌های گویا می‌تواند به این افراد کمک کند تا دانش و معلومات خود را افزایش دهند، و زندگی‌شان را از جهت شخصی و حرفه‌ای غنی‌تر کنند.
۵- ایجاد علاقه به کتاب در کودکان:مهمترین مهارتی که یک کودک می‌تواند کسب کند، مهارت خواندن است. کتاب گویا می‌تواند به راحتی آنها را برای زبان آموزی تحریک و تشویق کند و عشق به یادگیری را در آنها افزایش دهد. کودکان می‌توانند همزمان که به کتاب نگاه می‌کنند، به قصه گوش دهند و دایره لغات و  مهارت‌های ارتباطی‌شان را افزایش دهند. اگر شما می‌خواهید عشق به مطالعه را در کودکان‌تان افرایش دهید،کتاب سخنگو شروع فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

فراخوان تولید کتاب صوتی برای کودکان،نوجوانان،نابینایان

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت http://www.kazeroonbook.ir/source-book مراجعه کنید.

نویسنده: سرویس فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳