پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

دروووووووود

این جا کازرون است و این صدای رادیو کازرون است و شما هم شنوندگان کازرونی برنامه های رادیو کازرون هستید.

درود به شما که ما را از نقطه نظریات و طرح ها و ایده های خودتان بی نصیب نمی گذارید و با تماس های خودتان با رادیوی خودتان همواره در بهتر شدن برنامه ها ما را یاری می کنید.

خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان!

این شعاری را که شنیدید فقط در گزارش مسابقات کشتی که نباید به کار گرفته شود بلکه در بسیاری از رفتارهای زندگی و بسیاری از عملکردهای روزمره و کارهایی که توسط خیلی ها انجام می گیرد بایستی به زبان آورده شود. خسته نباشی دلاور را باید به کارگری گفت که با حقوق چند ریشتر زیر خط فقر و با تاخیر چند ماهه ی دریافتش یک خانواده را می چرخاند! خدا قوت قهرمان را باید به شیرزنی گفت که نان آورش را از دست داده و با کار در خانه ی دیگران و درست کردن ترشیجات و فروش آن یتیم های خودش را بزرگ می کند و با شرافت زندگی می کند. خدا قوت دلاور را باید به کارمندی گفت که ازخورد و خوراک و لباس خودش می گیرد و با قرض و وام دو یا سه فرزند با شهریه های سنگین را به دانشگاه می فرستد و در پایان با سرخوردگی بیکاری فرزندانش روبرو می شود!

خداقوت دلاور و خسته نباشی پهلوان را باید به آنانی گفت که دل شان برای این شهرستان می تپد، برای فرهنگ غنی و ادب نابش، برای تاریخ پر رمز راز و فرهیختگانش، برای جان برکفان و دلاورانش و برای مردم فهیم و قدردانش! خداقوت.

به نام خدا و با عرض ادب و احترام، شنوندگان عزیز، برنامه ی امروز رادیو صدای کازرون با شعار خسته نباشی دلاور و خدا قوت پهلوان و دست مریزاد به طراحان و برگزار کنندگان و حامیان دهه ی فرهنگ شهرستان آغاز می شود، چه آنانی که پشت پرده و چه کسانی که جلو پرده در این نمایش زیبا و با هنرمندی تمام دست داشتند و دبیری و بازیگری و هنروری کردند!

رادیو صدای کازرون ضمن تشکر از حاج آقا مرحمتی دبیر ستاد هفته ی فرهنگ کازرون و بانیان این امر خیر و این حرکت مثبت خاطر نشان می کند که دهه ی فرهنگ کازرون تمام شد اما خیلی چیزها با خاتمه ی این دهه شروع می شود که مهم ترین آن ها توقع به جای مردم شهرستان است در خیلی از موارد و نیازمندی هایی که از حقوق حقه ی هر شهروند است و این که:

نخست برگزار کنندگان، طراحان و زحمت کشان این عرصه بایستی در یک همایش مردمی از طرف مسئولان مورد تشویق قرار بگیرند و از آنان تقدیر به عمل بیاید آن هم تقدیری جانانه و شایسته که بشود با هدایای آن گره ای از مشکلات و از کار باز شدن های این چند ماهه ی مجریان امر را جبران کرد هر چند که آن عزیز و این عزیزان هنرمند و هنرور و این خادمان فرهنگ و ادب و تأتر با خلوص نیت و با دل و جان و بدون چشم داشت اجرت و پاداش و فقط و فقط به خاطر دل عاشق شان و عشق به شهرستان و داشته های آن و برای ارج نهادن به مقام دلاورمرد خطه ی جنوب یعنی ناصردیوان کازرونی این مهم را انجام داده اند و به شهادت شهود با موفقیت به پایان رساندند اما از قدیم گفته اند که بی مایه فطیر است!

دوم این که چرا از این برنامه ها به صورت گسترده استقبال مردمی شد؟ آیا نباید به این فکر فرو رفت که مردم شهرستان کازرون حق دارند که از اماکن تفریحی و شادی استفاده کنند و آیا یکی از دلایل استقبال زیاد مردم نبودن فضاهای گردشی و فراغت و گذراندن اوقاتی برای شادمانی و به در کردن خستگی های یک هفته ی کاری در کنار خانواده نیست و آیا در این دهه کمبود یک شهربازی یا سالن های تأتر و نمایشگاه های دائمی صنایع دستی و فن آوری و ورزشی و غیره به چشم نمی آمد و آیا فضاهای مناسب برای موتورسواری یا اسب سواری و سالن های سرپوشیده ی دوچرخه سواری بانوان و دیگر امکانات تفریحی نباید در این شهرستان وجود داشته باشد تا سلایق و علایق تفریحی مردم به دست خودشان و با انتخاب و دلخواه حودشان صورت بپذیرد؟!

سوم این که در ایام این دهه چرا خیلی از مسئولان شهرستان تشریف شان را نیاوردند که از نمایشگاه های خط و نقاشی و مجسمه سازی و هنرهای دستی و جبهه و جنگ و شهادت ... دیدن نمایند و چرا مثل زمان انتخابات گروه های داوطلب نمایندگی با خیل عظیم همراهان برای دید و بازدید هم که شده حضور صمیمی و مردمی نداشتند؟!

راستی چرا غرفه ای از سایت های خبری تحلیلی شهرستان و نیز نشریات و مطبوعات نبود؟!

چهارم این که تنها سالن اداره ی ارشاد هر چند که با نام مرحوم مردانی مزین است اما به هیچ وجه درخور شأن و مرتبه ی این شهرستان فرهنگی و ادبی و هنری نیست و بارها و به دفعات مملو از تماشاگر و استقبال کنندگان بود و متأسفانه در ورودی آن به دلیل کمبود جا و حتی مسایل امنیتی و ایمنی از همان اول نمایش یا برگزاری برنامه ها بر روی مشتاقان بسته می شد و بایستی فکری به این حال نگران این قسمت از بدنه ی فرهنگی و ارشادی شهرستان کرد.

شنوندگان عزیز رادیو صدای کازرون، درد و دل ها زیاد است و شاید تمام نشدنی اما آرزوها هم کم نیست و امیدواریم که شدنی باشند.

پنجم این که رادیو صدای کازرون از یک هنرمند عرصه ی عکاسی دعوت به عمل آورده است تا هم از عکس هایش بگوید و هم از گله مندی هایش و هم از بی توجهی بعضی از مسئولان شهرستان از عدم استقبال از نمایشگاه عکس خودش.

در خدمت عکاس هنرمندی هستیم که آزاده و جانباز است و آموزش و پرورشی و چه هنرمندی ای بهتر از این؟ کسی که عکس هایش در همه ی عرصه های اجتماعی و مذهبی و فرهنگی و محیط زیستی شایان توجه است و عکس هایش در نمایشگاه عکس چهارمین دهه ی فرهنگ کازرون با محوریت طبیعت ایران خصوصا طبیعت شگفت انگیز و چهار فصل کازرون قابل وصف است.

هنرمند عکاسی که سال هاست در هنر عکاسی در کازرون و استان و دیگر نقاط کشور حرف برای گفتن دارد.

رادیو صدای کازرون امروز در خدمت این عزیز آزاده و جانباز سرافراز است با کوله باری از عکس های ناب ایشان.

اما قبل از این که به سراغ این جانباز هنرمند برویم. و قبل از این که این آزاده ی سرافراز خودش را برای شما شنوندگان عزیز رادیو صدای کازرون معرفی کند و از خودش بگوید شما را به شنیدن یک آهنگ زیبا دعوت می کنم

امشب شب مهتابه، حبیبم را می خوام / حبیبم اگر خوابه، طبیبم را می خوام

خواب است و بیدارش کنید / مست است و هشیارش کنید

بله شنوندگان عزیز خیلی از دردهای من و شما نیاز به طبیب مخصوص خودش را دارد دردهای اجتماعی که به دست طبیبان مربوطه مداوا می شود و امیدوار هستیم که مسوولان عزیز خواب نباشند و اگر مدهوش پست و مقام هستند هشیار شوند!

بگید فلونی اومده / اون یار جونی اومده

اومده حالتو، احوالتو، سپید موی تو، سیه روی تو ببیند برود!

خیلی از این هنرمندان پیر می شوند و موهای شان سپید می شود به گوشه ی عزلت و تنهایی می نشینند و کسی جویای احوال شان نمی شود و بر آن ها نمی آیند و نمی روند شاید چون حال و احوالی برای شان نمانده است!

امشب شب مهتابه جبیبم را می خوام / جبیبم اگه خوابه طبیبم را می خوام

خواب است و بیدارش کنید / مست است و هشیارش کپید

از نمایشگاه عکس طبیعت شهرستان کازرون اول از همه بایستی توسط رییس محیط زیست و رییس منابع طبیعی بازدید شود. و هم از طرف شهردار و شورای محترم شهر! شنوندگان عزیز من بیستر از این صجبت نمی کنم و میکروفن را در اختیار این هنرمند عزیز می گذارم تا از خود و کارها و نگرانی ها و گله مندی هایش بگوید.

- بنده علی مسیب زاده هستم، آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، دبیر بازنشسته ی آموزش و پرورش در رشته ی دینی و عربی هستم و از زمان جنگ تا کنون در حوزه ی عکاسی فعالیت دارم، عکس هایم از طبیعت فارس خصوصا کازرون و در رخدادهای اجنماعی و خبری و باستانی کازرون و نواحی محتلف ایران است و تصاویر مراسم های مذهبی و تا به حال جندین نمایشگاه عکس در زمینه های محتلف برپا کرده ام و هر بار مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته ام و حتی یک ریال هم به من کمک مالی نکرده اند و این نمایشگاه که در اداره ی ارشاد برگزار کرده ام هفت میلیون هزینه کردم که تا کنون کسی به من کمک معنوی هم نکرده است.

بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد / رنج گل بلبل کشید و بوی گل را باد برد

حتی خیلی از مسؤولان هم تشریف نیاوردند اما برایم جالب است که یک هیأت ایتالیایی که برای قراردادهایی در زمینه های فرهنگی با شهرداری به کازرون آمده بودند در نمایشگاه شرکت کردند و یکی از آن ها که پرفسور و استاد دانشکاه ایتالیا بود تمامی تصاویر زیبای شهرمان را می بوسید و از من می خواست که در یک دعوت رسمی به ایتالیا بروم و اظهار می داشت که من از تصاویر زیبای شهرتان لذت بردم و از شما عاجزانه می خواهم به ما در این زمینه کمک کنید بعد از این قضییه از شهرداری به من زنگ زدند و گفتد گویا مهمانان ما از شما تقاضای عکس کرده اند لطف کنید آن ها را روی یک فلش ریخته تا به آن ها بدهیم من هم گفتم بنده هیچ گاه همچین اشتباهی نمی کنم!

جناب مجری عزیز رادیو صدای کازرون، تا به حال که هفت روز ازاین افتتاح می گذرد هیچ مسئولی به این نمایشگاه قدم نگذاشته حتی شهردار و حتی اعضای شورای شهر و نه رئیس اداره ی محیط زیست و نه رییس اداره ی منابع طبیعی ولی انصافا مردم فوج فوج از این کار استقبال کرده اند که دفتر ثبت خاطرات گواه این موضوع است .

در پایان باید متذکر شوم که هم اکنون که ماه اردیبشهت است و مقام معظم رهبری در همین ماه به شهرمان آمدند کسی فیلم یا عکسی از ایشان ندارد ولی بنده حدود هزار عکس از بدو ورود تا پایان تشریف فرمایی ایشان دارم که آن روز عکس ها ی من زینت بخش جرائد داخلی و استانی شد.

روی هم رفته در زمینه های مختلف بنده یک میلیون عکس از کازرون و حومه دارم در پایان ضمن تشکر از شما برادر دلسوز شهرمان و کلیه ی دست اندرکاران رادیو صدای کازرون که در فکر انتشار و پخش این مهم شدید عرض می کنم که باشد تا این حقیر جبران گر گوشه ای از زحمات شما باشم و بتوانم در آینده ای نزدیک عکسی از ساختمان جدید ایستگاه رادیو کازرون بگیرم!

ماه غلام رخ زیبای توست

سرو کمر بسته به بالای توست

قند مکرر لب خندان توست، عکس طبیعت هنر ناب توست!

ای حبیب من، ای عزیز من، عکس خوب تو، شد نوید من!

حاج علی ی من، ای حبیب من، حاج علی ی من، ای عزیز من

خداقوت جانباز، خداقوت دلاور، خدا قوت معلم، خداقوت عکاس، خداقوت هنرمند، خداقوت آزاده، خداقوت کازرونی.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
با سلام
آقای ریاضی٬ میشه بفرمایید از چه طریق میشه با این رادیو تماس گرفت؟
چرا مخفیانه کار میکنه؟
پاسخ ها
بهادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
درود
دوست عزیز
یکی از طریق همین فضا و با پیام های کاربران که در صورت لزوم در برنامه های رادیو کازرون لحاظ و با نام تماس گیرنده در صورت رضایت وی پخش خواهد شد
یکی شماره تماس همراه 09361210032
و دیگری تلفن ثابت 07142229656
آماده شنیدن انتقادها پیشنهادها و ارایه ی طرح و حتی مصاحبه و گزارش شهروندان عزیز هستیم
منتظر سوژه های جناب عالی و دیگر دوستان هم هستیم با ارسال عکس

منتظر سوژه های شما هم هستیم تا در برنامه ی رادیو کازرون از آن ها استفاده کنیم
لطفا اشخاص و افراد مثبت و هنرمند و مسؤولان پرتلاش شهرستان را معرقی بفرمایید تا در رادیو کازرون از آن ها تقدیر به عمل بیاید
کمال تشکر از پیام جناب عالی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
اگه بخوایم شما رو به صورت حضوری ببینیم باید به کجا مراجعه کنیم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳