پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۲۹۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
عبدالصاحب قائمی خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: امسال از آغاز عملیات برداشت گندم دراین شهرستان تا کنون 49 هزار تن گندم برداشت شده که در مقایسه با سال 94 بیانگر سه برابر افزایش است.

به گزارش کازرون نما، عبدالصاحب قائمی، سه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال برداشت گندم در این شهرستان از اوایل اردیبهشت 95 آغاز شد و تا پایان خردادماه جاری ادامه دارد و پیش بینی می شود این میزان برداشت به بیش از 50 هزار تن برسد. 
وی، میزان برداشت گندم در شهرستان کازرون در سال 94 را حدود 15هزار تن بیان کرد و گفت: بارندگی خوب و به موقع، مدیریت کشت، ارائه آموزش های لازم به کشاورزان، کشت مکانیزه و همچنین استفاده از بذر قابل کشت 'کریم' از عمده عوامل افزایش تولید گندم در این شهرستان است. 
قائمی ادامه داد: در سال زراعی جاری 21 هزار هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت گندم دیم و چهار هزار و 500 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافت و در مجموع سطح زیر کشت این محصول در مقایسه با پارسال افزایش نداشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: امسال محمد پدرام یکی از کشاورزان این شهرستان با تولید پنج هزار و 540 کیلوگرم گندم دیم در هر هکتار، رکورد بیشترین تولید گندم دیم در استان فارس را به خود اختصاص داد. 
قائمی افزود: همچنین حسین اسکندری یکی دیگر از کشاورزان کازرون با برداشت 9 تن گندم آبی در هکتار، رکورد بیشترین تولید این نوع کشت را در شهرستان کازرون کسب کرد.
او اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان کازرون از جمله شهرستان های فارس است که کشت دیم در آن انجام و همه ساله بذر قابل کشت از سایر استان ها به این شهرستان وارد می شود، با تلاش کشاورزان امسال تولید بذر قابل کشت و دارای گواهی در شهرستان کازرون تولید شده و در تولید این نوع بذر به خود کفایی رسیده ایم و نیاز به وارد کردن آن نداریم .
قائمی ادامه داد: در سال 96- 95، یک هزار و 200 تن از این نوع بذر قابل کشت در شهرستان کازرون تولید خواهد شد که علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به سایر استان ها نیز ارسال خواهیم کرد. 

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
2
بله جهادفقط میتونه آمار بده
آقای قائمی موقعی که درب تعاونی ها بسته بودن وکشاورزان نمیدونستن گندم خود روچکار کنن شما کجا بودی؟
که الان اومدی مصاحبه می کنی.
پاسخ ها
من آنم که رستم بود پهلوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
حتما اون موقع دنبال جمع کردن آمار برای مصاحبه بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
چندین انبار جهاد کشاورزی شهرستان کازرون خالی و بدون استفاده بود اما ضعف و همکاری نکردن .... باعث سرگردانی کشاورزان و مشکلات فراوان شد
دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
1
آقای قایمی هنوز گندم مناطق مهم استان مثل مرودشت و شیراز برداشت نشده که شما داری ..... را قهرمان تولید استان معرفی می کنی
بجای این تبلیغات بفکر منابع آب باش که بدون تدبیر و برنامه روز به روز داره از دست میره
ای عامو دس وری دلم نذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
کازرون یه زمانی 100 هزار تن تولید داشت حالا ای آغا و 49 هزار تن تولید افتخار ایکنه
دهقاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
آقاي رئيس بفرما ببينم غير از گزارش توليد آقاي اسكندري شما چه كمكي به آقاي اسكندري و ديگر كشاورزان كرده اي كه حالا داري همه چيز را بنام خودت تمام مي كني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
... جهاد كشاورزي آنقدر محافظه كاري كرد كه نتوانست مشكل جمع آوري گندم را برطرف كند حالا براي پوشش ضعف خودش از كشاورزان زحمت كش مايه مي گذاره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳