پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد:
سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خرد شدن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین‌خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رهاشده بایر، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری ملی و دولتی و ارائه مشاوره در مسائل امور اراضی است.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه به منظور تامین امنیت غذایی کشور و تداوم و بهره وری ار باغ ها و اراضی کشاورزی بایستی از تغییر کاربری، تخریب و یا کوچک کردن اراضی کشاورزی که باعث می‌شود زمین‌های کشاورزی از حالت اقتصادی خارج شود جلوگیری بعمل آید، اعلام کرد: به منظور تحقق این امر، سامانه 131 پیام، گزارشات و پیشنهادات مردمی را در این زمینه ضبط و پیگیری می نماید.

عبدالصاحب قائمی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه دریافت تماس و گزارش‌ها مردمی از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می باشد، افزود: پس از دریافت اطلاعات تغییر کاربری از طریق این سامانه، اکیپ‌های گشت اعزام و موضوع را مورد بررسی قرار داده و اقدامات قانونی را انجام می دهند.

مهندس قائمی افزود: سامانه 131 نگاهی مردمی برای حفاظت از محیط زیست و منابع پایه کشور است، و باید یک ارتباط منطقی بین مردم و دستگاه‌های دولتی برقرار شود و هر شخصی قبل از خرید یا فروش در مورد زمین باید سعی کند جهت هرگونه مشاوره به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، اداره امور اراضی مراجعه نمایند.

ایشان همچنین گفت: کسانیکه قصد خرید و فروش زمین را دارند، می‌توانند جهت مشاوره از این سامانه 131 کمک بگیرند و به دلیل اینکه محدوده مجاز و غیرمجاز زمین و حوزه استحفاظی زمین در اداره امور اراضی ثبت شده است، افراد قبل از خرید باید از اداره امور اراضی استعلام بگیرند.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
ایجاد سامانه چاره کار نیست راه علاج همان فرهنگ سازی و آموزش کشاورزان است که مورد غفلت واقع شده آقای قایمی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴