پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۸
مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور به اتفاق مدير كل محيط زيست استان فارس از طرح نگهداري گوزن زرد در ميان كُتل و منطقه‌ي حفاظت شده‌ي پريشان بازديد كردند.

 

ناصر درخشنده – خبرنگار سلمان:  مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور به اتفاق مدير كل محيط زيست استان فارس از طرح نگهداري گوزن زرد در ميان كُتل و منطقه‌ي حفاظت شده‌ي پريشان بازديد كردند.

سيد حسام حسيني مدير كل محيط زيست استان فارس در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت: با توجه به اين‌كه به دلايل مختلف نسل گوزن زرد در حال انقراض بود دولت‌هاي قبل و دولت نهم تصميم گرفتند در بعضي از نقاط مختلف جنگلي كشور گوزن زرد پرورش دهند كه يكي از مناطق در نظر گرفته شده‌ ميان كٌتل كازرون است.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس گفت: در حال حاضر 150 هكتار از جنگل‌هاي ميان كُتل فنس كشي شده و تعداد 53 رأس گوزن زرد در منطقه نگهداري مي‌شود كه تصميم داريم در سه مرحله‌ اين طرح را توسعه دهيم كه مرحله‌ي اول 150 هكتار به 400 هكتار و مرحله‌ي دوم به 7000 هكتار و مرحله‌ي سوم از فنس كشي صرف نظر شود تا بتوانند گوزن‌ها در يك محدوده‌ي آزاد جنگلي نگه داري شوند.

وي گفت: براي مرحله‌ي اول مبلغ 500 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده كه اعتبار لازم به تهران اعلام شده است ولي تاكنون هيچ اعتباري تخصيص نيافته است اما تصميم داريم تا پايان سال اين طرح را عملياتي و اجرايي كنيم.

حسيني گفت: درياچه‌ي پريشان از موقعيت خوبي برخوردار است و يكي از تالاب‌هاي بين‌المللي است، و سالانه تعداد زيادي پرنده از گونه‌هاي مختلف به اين زيستگاه مهاجرت مي‌كنند و منطقه‌ي خوبي براي زاد و ولد پرندگان مهاجر است بايد از منطقه به خوبي حفاظت شود. وي گفت به دليل خشكسالي بخش اعظمي از اين درياچه خشك شده كه اميدواريم با بارندگي در سال زراعي جاري جبران شود.

حسيني به اتفاق مشاور سازمان حفاظت محيط زيست استان در جلسه‌اي با حضور مهندس صالح‌پور فرماندار كازرون شركت و ضمن بررسي مسايل مختلف زيست محيطي شهرستان با توجه به اين‌كه زمين مورد نياز در كازرون وجود دارد به زودي با تأمين اعتبار عمليات احداث مركز مطالعات زيست محيطي شامل مهمانسرا، كتابخانه، موزه و مركز مطالعه آغاز خواهيم كرد كه در اين جلسه مهندس صالح‌پور فرماندار قول مساعد داد كه اعتبارات مورد نياز پيگيري و تأمين كند.

افشين معاون رياست سازمان هم در اين جلسه از درياچه‌ي پريشان بسيار تعجب كرده و گفت: ان‌شاءا... كه به منظور بهبود وضعيت آن تلاش شود.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵