پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
بهزاد مردیدی در بازدید از جشنواره دهه فرهنگ کازرون:
در ادامه ویژه برنامه های دهه فرهنگ شهرستان کازرون، دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، میهمان ویژه هفتمین شب از دهه فرهنگ و هنر شهرستان کازرون با عنوان شب ناصردیوان کازرونی بود.

به گزارش رحیم زارع خبرنگار کازرون نما، در این شب سهرابی معاون مطبوعاتی، خنشا مدیر گسترش قرآن و عترت، و عبدالنبی سلامی مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، که هرسه از چهره های فرهنگی و مدیران کازرونی اداره کل می باشند، ایشان را همراهی می کردند.

جواد صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون  با تشکر از حضور مدیران ارشد فرهنگ و ارشاد استان در جمع هنرمندان کازرون اظهار داشت: توجه به هنرمند سرمایه گذاری فرهنگ در جامعه است و حضور سکاندار فرهنگ استان مایه دلگرمی جامعه هنری شهرستان خواهد بود.

دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد سلامی فارس، در هفتمین شب از دهه فرهنگ کازرون که با محوریت  بررسی ابعاد زندگی ناصر دیوان کازرونی و نقش او در پیروزی نهضت جنوب برگزار گردید، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم خونگرم و غیور کازرون، در سخنانی اظهار داشت: تاریخ نشان داده است که در هیچ برهه از زمان پیوند میان مذهب و ملیت گسسته نخواهد شد؛ و این پیوند هویت هر جامعه ای را شکل می دهد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ارزش هایی هم چون تواضع، مردم داری و ادب، که همگی در هنر تجلی  پیدا می کنند، رمز ماندگاری فرهنگ  است.

مریدی تصریح کرد: فرهنگ همواره جدا از دیدگاه های سیاسی و قومیتی باید مورد توجه قرار گیرد، که برگزاری مناسبت های فرهنگی با هدف تثبیت و ماندگاری فرهنگ هر قوم، نقش موثری را در گسترش فرهنگ برعهده دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل انقلاب اسلامی، تبشیر انقلاب و هویت ملی ومذهبی ما است، افزود: انقلاب اسلامی با نگاه تبشیر هویت جدیدی در کنار هویت ملی هویت انقلابی را بوجود آورد و بدیهی است که نگاه  حق طلبی  و استعمار ستیزی یکی از مهمترین خصوصیات  هویت انقلابی است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: هر مجموعه فرهنگی بایستی خود را  ملزم به پاسداشت ارزش ها و هویت های انقلابی و فرهنگی با رعایت تمام خصوصیات بداند.

مریدی با اشاره به این که دو هویت انقلابی و ملی جدای هم نیستند گفت: همان قدر که به هویت انقلابی و مذهبی توجه می شود، باید به هویت ملی نیز توجه نمود؛ چون پیوند این هویت ها خویشتن یک ملت را می سازد.

وی با ابراز رضایت از برگزاری مطلوب دهه فرهنگ کازرون افزود: در برنامه های دهه فرهنگ، توجه به همه هویت های گوناگون مشهود بود .

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون با اشاره به ابعاد  زندگی ناصر دیوان کازرونی، عمده ترین دلیل ماندگاری این چهره را مردمی بودن عنوان کرد، و اظهار داشت: از خصویات برجسته ناصر دیوان می توان به ایمان عمیق او به اسلام و دینداری و ارادت او به اهل بیت اشاره کرد که به گفته خود او، هدف از مبارزه با استعمار را عمل به فرائض دینی بوده است.

امام جمعه کازرون گفت: ناصر دیوان را نه تنها به عنوان یک چهره ملی باید معرفی کرد، بلکه ابعاد مذهبی زندگی او را نیز باید برجسته نمود و مورد مطالعه و شناخت قرار داد.

وی با اشاره به ساده زیستی و مردم دوستی ناصر دیوان گفت: توجه به مسایل زیستی مردم توسط ناصر دیوان، باعث گردید که وی مدرسه ناصری را به منظور ترویج علم و کسب سواد در کازرون راه اندازی کند.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه نهضت جنوب و مبارزه با استعمار و دفاع مقدس در یک راستا و با رهنمودهای مذهبی مراجع بزرگ تقلید انجام گرفته است، تصریح کرد: دفاع از ناموس و خاک این سرزمین همواره با فرهنگ مردم آمیخته شده است و ملت ایران هیچ گاه اجازه دست اندازی بیگانگان را نخواهند داد.

در ادامه این مراسم گوشه هایی از زندگی ناصر دیوان در قالب اجرای تئاتر به نمایش درآمد و لوح سنگی تصویر ناصردیوان به فرزند وی اهدا گردید.

عکس: رحیم زارع - امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون

نویسنده: رحیم زارع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳