پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
با حضور مسئولین،هنرمندان و محمود پاک نیت
شب گذشته ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ شهرستان کازرون با محوریت معرفی نقش مردم کازرون در نهضت جنوب وتاثیر ناصر دیوان کازرونی در پیروزی این نهضت، با حضور مسئولین، جمع زیادی از مردم علاقه مند به فرهنگ و هنر و محمود پاک نیت به عنوان میهمان ویژه افتتاحیه، آغاز گردید.

به گزارش رحیم زارع خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در سخنانی با ارزشمند خواندن برگزاری این دهه اظهار داشت: دهه فرهنگ فرصت مناسبی  به منظور معرفی توانمندی ها و جاذبه های علمی، هنری، فرهنگی و مذهبی شهرستان کازرون است، که بایستی از آن به نحو مطلوب در برقراری ارتباط نسل کنونی با فرهنگ و پیشینه اجتماعی این دیار استفاده کرد.

ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد

امام جمعه کازرون گفت: در شرایط کنونی که بیگانگان هویت ملی و تاریخی و مذهبی ما را نشانه گرفته اند، برگزاری برنامه هایی با محوریت معرفی هویت تاریخی و مذهبی، نقش موثری درحفظ عزت ملی برعهده دارد.

خرسند با بیان این که متاسفانه برخی با رفتارهای به ظاهر روشنفکرانه، هویت فرهنگی خود را فراموش کرده اند، تصریح کرد: در جامعه کنونی برخی خود را ایرانی و مسلمان می دانند، در حالی که گویش، رفتار و حتی پوشش آن ها هیچ تناسبی با هویت اصیل ایرانی مسلمان ندارد؛ و تحت تاثیر فرهنگ بیگانه حتی گویش و پوشش خود را تغییر داده اند.

وی  افزود: هدف از برگزاری دهه فرهنگ، تنها ایجاد سرگرمی نیست، بلکه فرصت آموزش نسل امروز در مورد ویژگی های رفتاری و اجتماعی  گذشتگان این مرز و بوم از اهداف اصلی دهه فرهنگ شهرستان کازرون است.

ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد

امام جمعه کازرون با اشاره به رشادت های دلیرانه ناصر دیوان کازرونی در مبارزه با استعمارگران اظهار داشت: مرحوم ناصر دیوان کازرونی در جواب استفتاء مراجع تقلید به مبارزه با استعمارگران انگلیسی پرداخت و خوشبختانه امورز نیز شاهد هستیم که نسل کنونی این مرزوبوم در برخورد با متجاوزان به خاک و ناموس خود قاطعانه و دلیرانه رفتار می کنند.

ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد

خرسند برنقش دستگاه های متولی فرهنگ در حفظ ارزش های ملی و مذهبی ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی کج سلیقگی در مدیریت های فرهنگی باعث سوق دادن جوانان به فرهنگ بیگانه شده است، به گونه ای که بعضا جوانان چهره های هالیوودی و ستارگان ورزشی دیگر کشورها را بیش از مفاخر ملی و فرهنگی و مذهبی کشور خود می شناسند.

ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد

وی گفت: امنیت و عزت ملی امروز را مدیون دلاور مردیهای هزاران شهید و افرادی همچون ناصر دیوان کازرونی هستیم که با خون خود مانع حضور بیگانگان در کشور شده اند و حفظ ارزش ها و یاد و خاطره این دلیرمردان همواره بایستی مورد توجه قرار گیرد.

ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد

بنا براین گزارش میهمان ویژه مراسم افتتاحیه چهارمین دهه فرهنگ شهرستان کازرون محمود پاک نیت بازیگر توانمند و ارزشی سینما و تلویزیون کشور بود. وی که خود متولد دیار سبز کازرون است، به همراه همسرش در این مراسم حضور یافت و در سخنانی اظهار داشت: احساس تعلق به کازرون را در طول زندگی خود همراه داشته ام و در برنامه های مختلف به کازرونی بودن خود افتخار کرده ام.

پاک نیت با ابراز خوشحالی از حضور در جمع صمیمی و پرشور مردم کازرون گفت: این دیار زادگاه چهره های تاثیر گذار بسیاری در عرصه های گوناگون و در طول تاریخ بوده است، که برگزاری چنین مناسبت هایی در شناساندن و حفظ جایگاه شهرستان کازرون به مردم دیگر نقاط بسیار تاثیر گذار است.

ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد

وی افزود: هنر ابزاری مهم در انتقال فرهنگ به نسل های دیگر است و به همین دلیل در انتخاب آثار خود همواره سعی کرده ام در مجموعه هایی با محتوی فرهنگ مذهبی و ملی نقش بازی کنم.

پاک نیت با ابراز تاسف از جای خالی معرفی  چهره ها و شخصیت های شهرستان کازرون در آثار سینمایی گفت: نهایت تلاش خود را در معرفی پتانسیل ها و جایگاه کازرون و تولید آثار فاخر تلویزیونی و سینمایی به کار خواهم گرفت.

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه چهارمین دهه فرهنگ شهرستان کازرون با محوریت نقش ناصر دیوان کازرونی در پیروزی نهضت جنوب از کتاب  خاطرات علی اصغر دریاب از مبارزات مردم و تاثیر گذاری مردم کازرون در پیروزی انقلاب  رونمایی گردید و با برنامه های متنوع همچون تلاوت قرآن مجید توسط قاریان برجسته بین المللی شهرستان و اجرای سرود ادامه یافت.

ویژه برنامه های چهارمین دهه فرهنگ کازرون آغاز شد

در پایان مراسم مسئولین و حاضرین از غرفه های توانمندی های صنایع دستی و محصولات بومی کازرون بازدید نمودند.

*عکس: رحیم زارع و گروه تلگرامی کازرون نوشت

نویسنده: رحیم زارع
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
از ناراحت شدن محمود پاک نیت چیزی ننوشتی؟؟؟؟؟؟ اونجا که از پشت میکروفن بهش بهش توهین شد چرا سانسو کردید
تملق و ريا و رانت آفت هر جامعه اي است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
آقاي محترم :
بجاي حضور در همايش هايي كه ارتباط به جنابعالي نداره از وقت اداري و حقوقي كه مي گيري در حيطه مسئوليتت استفاده كن.
آقاي محترم:
جنابعالي منزل شخصي خودت را فروختي و پولش را جاي ديگر سرمايه گذاري كرده اي و از منزل سازماني استفاده مي كني در حاليكه كاركنان اداره كرايه نشين هستند اين چه عدالتي است كه از آن دم ميزني اما حق ديگران را غصب مي كني
آقاي محترم:
علاوه بر خودت و پسر عمويت دوست و هم ولايتي جنابعالي آقاي غ بيش از يكسال است باز نشسته شده و تمام مزايا را گرفته چرا هنوز از منزل سازماني استفاده مي كند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳