پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
با سخنرانی دکتر سیما فردوسی روانشناس بالینی:
مراسم جشن ازدواج 87 زوج دانشجو باسخنرانی دکتر سیما فردوسی پور روانشناس مطرح کشور با موضوع استحکام خانواده درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزارگردید .

به گزارش دریافتی کازرون نما از خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیما فردوسی روانشناس بالینی به عنوان سخنران ویژه مراسم با بیان اینکه خداوند انسان را از ابتدا یک موجود اجتماعی و پر از نیازهای مختلف در دو قالب روحی، روانی وجسمانی خلق کرده است، اظهارکرد: برای ازدواج و تشکیل خانواده باید هم خود فرد و هم شخص مورد انتخاب به بلوغ و رشد فکری، جنسی، اجتماعی و روحی روانی کامل رسیده باشند و دارای ملاک های اصلی ازدواج باشند. 

جشن ازدواج 87 زوج دانشجو در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد

این روانشناس بالینی با بیان اینکه انسان از همان دوران کودکی که اولین لبخند را می زند به معنی ایجاد ارتباط است گفت: کودکان با لبخند و تکان دادن دستان میل به ارتباط با دیگری را ابراز می کنند و این حس در دوران کودکی تا نوجوانی با گرایش ارتباطی به هم سن و هم جنس خود بیشتر است؛ و در دوران نوجوانی تا جوانی دغدغه نوجوان به سمت جنس مخالف کشیده می شود که در این زمان نیاز به راهنما، هدایت و مشاوره انتخاب سالم دارند.

جشن ازدواج 87 زوج دانشجو در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد

وی اظهار کرد: نوجوان به سمت ارتباط جنس مخالف و تحت عنوان ازدواج گام برمی دارد که باید تلاش کرد یک انتخاب صحیح و مناسب صورت گیرد و اگر این انتخاب آگاهانه باشد، رشد و تحول ایجاد می کند و فوق العاده در زندگی مهم است و باید هشیارانه، هدفمندانه، آگاهانه و با رعایت ملاک های اصلی ازدواج انجام شود .

جشن ازدواج 87 زوج دانشجو در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد

مشاور خانواده با آسیب شناسی زندگی زوجین افزود: در زندگی نباید همه نصیحت های خانواده  همسر را به دخالت کردن ربط داد، بلکه از خیلی حرف های آنها می توان بهره گرفت و نیز باید سعی شود زیاد گلایه خانواده همسر را با او مطرح نکنید، زیرا موجب اختلاف و دلسردی می شود.

جشن ازدواج 87 زوج دانشجو در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد

وی با بیان اینکه شخصیت زن و مرد بسیار متفاوت است، گفت: مثلاً زنها عادت دارند درخانه زیاد حرف می زنند، اما مردها در محل کار بیشتر ازخانه صحبت می کنند و خانم ها همیشه به صورت سمعی و منتظر شنیدن حرف طرف مقابل هستند، اما مردها بصری هستند و میخواهند موضوع را مشاهده کنند، و زوج هاباید به این تکنیک های ظریف و حساس توجه داشته باشند.

نویسنده: اصغر جوکار
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳