پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
با حضور حجت الاسلام عباسی:
به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و تجلیل از مقام شامخ معلم، مراسمی با حضور فرهنگیان، معلمان نمونه و مسئولین شهر از طرف ستاد نماز جمعه شهر قائمیه در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قائمیه برگزار گردید .

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش وپرورش قائمیه، دراین همایش حجت الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه شهر قائمیه، ضمن تبریک هفته شامخ معلم به علمداران تعلیم و تربیت، و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری، اندیشمند فرزانه و حکیم و گرانقدر در عرصه علم و ادب، گفت: علم نور است و هر جا نور باشد همه خوبی ها و همه نعمت ها ساری و جاری است  چرا که فرموده اند ((العلم اساس کل خیر ))علم شالوده همه خوبی ها است .

تجلیل از مقام معلم توسط ستاد نماز جمعه قائمیه برگزار شد

حجت الاسلام عباسی در ادامه افزود: علمی که چنین باشد، دارای دو مشخصه مهم  است؛ یکی اینکه انگیزه در آن علم، انگیزه الهی است. هر چیزی که به خدا بپیوندد، برکت دارد و علمی که در آن نور خدا باشد، در آن علم برکت و عزت دارد.

ایشان خاطر نشان کرد: دومین مشخصه چنین علمی این است که، زائیده فکر و اندیشه متعالی باشد؛ نه انگیزه شیطانی. علمی که انگیزه شیطانی دارد هدفی جز تحقیر، تجاوز، اسارت و تجمل گرایی و اختلاف افکنی و غارتگری  ندارد.

تجلیل از مقام معلم توسط ستاد نماز جمعه قائمیه برگزار شد

امام جمعه شهر قائمیه افزود: علمی که برخاسته از اندیشه متعالی باشد، دارای آثار و برکاتی است که می توان از جمله آن به هویت شناسی و نجات و رهایی از بیگانه و بیگانه پرستی و استقلال طلبی و تحکیم خودباوری و خود اتکایی نام برد. تعلیم و تربیتی که رسولان الهی و تربیت یافتگان رسول اللهی به دنبال آن هستند، تعلیم و تربیتی است که جامعه را به سوی عدالت خواهی و حق طلبی و حق نگری و رهایی از همه اسارت ها  می کشاند. وی تاکید کرد: ما در جامعه ای به تعلیم و تربیت می پردازیم که دین و رسولان این دین، می خواهند جامعه را به سوی ارزشهای متعالی سوق بدهد .

در ادامه سید قاسم تقوی، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: از دفتر و ستاد نماز جمعه و امام جمعه قائمیه حاج آقا عباسی به خاطر اجرای مراسم تجلیل از مقام معلم تقدیر و تشکر می کنم و این کار یک کار جدید و نوینی است و امیدواریم که این برنامه در بین ادارات نهادینه شود .

تجلیل از مقام معلم توسط ستاد نماز جمعه قائمیه برگزار شد

وی در خصوص تعلیم و تربیت و مقام معلم گفت: در آموزه های دینی، دین مبین اسلام تعلیم و تربیت را بالاترین جایگاه در نظر گرفته است. تعلیم و تربیت از شئونات اسلامی و بی تردید زایش تمدن ها و تاریخ بشری است.  وی خاطرنشان کرد: همه پیشرفت های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت  افراد دارد، که از منبع زلال ایمان معرفت تعهد و ایثار معلم سیراب می شود. آنچه مسلم  است، ارزش انسان ها به دانایی و فضیلت و پیشرفت جامعه و کشور به عالمان و دانایان است و همه مرهون  فداکاری معلم است. معلمی عشق و ذوق هنر است. عاشقانی که مشعل های هدایت و شمع های فروزان معرفت و فضیلتند. می سوزند و می سازند و گرمی و مهر و روشنی دارند. معلم وظیفه ای جز رستن و شکفتن ندارد، همه مشکلات را به خود هموار می سازد و نونهالان و نوجوانان این کشور و جامعه را می نوازد.

تجلیل از مقام معلم توسط ستاد نماز جمعه قائمیه برگزار شد


همچنین در پایان این مراسم، از طرف ستاد نماز جمعه و امام جمعه محترم شهر از معلمان نمونه و مدیران با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد  .  
      
تجلیل از مقام معلم توسط ستاد نماز جمعه قائمیه برگزار شد                      
نویسنده: راه علی طاهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴