پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

من یک کازرونی ام (خندوانه، روز شیراز و محمود پاک نیت)

محمودرضا پولادی: برنامه خندوانه دیشب حامل پیام ارزشمندی برای ما کازرونی ها بود . همانطور که در جریان هستید دیروز 15 اردی بهشت ماه روز شیراز بود و رامبد جوان به این مناسبت  کل برنامه را به شیراز اختصاص داده بود. تا آنجا که مهدی فقیه و محمود پاک نیت دو هنرمند سینما و تلویزیون کشورمان نیز مهمان برنامه خندوانه شده بودند.و در این میان محمود پاک نیت عزیز  همانگونه که انتظار می رفت بار دیگر ضمن سلام به مردم کازرون  در حضور تماشاگران و بینندگان  برنامه خطاب به سوال رامبد جوان گفت : من اصالتا اهل کازرونم و خود را یک کازرونی می دانم . من تا سه سالگی در کازرون بودم و سپس به شیراز و تهران آمدم . او که برای دقایقی با لهجه  شیرین کازرونی و شیرازی  سریال روزی روزگاری سخن  گفت  ابراز داشت که اصل این لهجه ابداعی از لهجه کازرونی و ترکیبی از لهجه لری و شیرازی  گرفته شده است

 من یک کازرونی ام

اینجانب  پیش از این نیز بارها عنوان نموده ام که به پاس زحمت پنجاه ساله این هنرمند کازرونی و به پاس تلاش ایشان برای زنده نگه داشتن هویت فرهنگی شهرمان لازم است تا همایشی برای نکوداشت و  تجلیل از این هنرمند برجسته برگزار شود  و در این زمینه ما و برخی از دوستان آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری  شهر و ادارات مربوطه همچون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  اعلام می نمائیم. لازم به ذکر است که پاک نیت علاوه بر سریال ارزشمن روزی روزگاری  یک بار دیگر د سریال پشت کوههای بلند نیز  با لهجه  کازرونی  صحبت نموده است

من یک کازرونی ام

نویسنده: محمودرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
2
2
جناب پولادی عزیز باید فکری برای معیشت،ازدواج جوانان و رفع بیکاری کرد،،،،،،،وگرنه اینه این هنرمند اهل کجا باشد یا نه،،،،،دردی را درمان نمیکند.......
موسی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
2
درود بر غیرت و شرف هرچی کازرونیه .خیلی لذت بردم . آدم نباید هیچ موقع اصالتش رو از دست بده . قابل توجه بعضیا که بخاطر سیاست ... اصالتشون رو ازدست دادن خدا هم جوابشونو داد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
2
1
جناب آقاي پولادي و مدير محترم سايت كازرون نما
ميدونيم كه بخش از گزارشتون تكه انداختن به نماينده فعلي كازرون بود.
اما يه موضوع ديگه چند روز است كه يكي از افراد فرهيخته كازرون كه بيش از 50 سال براي فرهنگ اين آب و خاك و كشور زحمت كشيده با وضعيتي بسيار بد و ضعف شديد و تقريبا قطع اميد كردن پزشكان ازش روي تخت بيمارستان كازرون داره ذره ذره آب ميشه.
كاش يه گزارش هم از اون تهيه ميكردين و شما كه دستتون مياد يه خبر هم از اون منتشر ميكرديد. باور كنيد افتخار ايشان از اينكه يه نفر خودش رو كازروني بدونه خيلي بيشتره.
حسن حاتمي شاعر نويسنده منتقد معلم و پژوهشگر كازروني از هر كس ديگه اي مستحق تر از تعريف و تمجيد هست.
اينجور فكر نميكنيد؟!
پاسخ ها
موسی کازرونی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
دوست عزیز هر کسی در جایگاه خودش شایسته ستایش و تمجدیه . امیدوارم خداوند ایشون رو شفا بده . ولی خب این دو منافاتی با هم ندارن . در ضمن کار نماینده فعلی اینقدر ... بوده که دیگه نیاز به این کارها نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳