پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

درووووووووود
عرض ادب و احترام به شما شنوندگان دایمی و همیشگی رادیو صدای کازرون
بسیار مفتخریم که برای شما کازرونی های مهربان برنامه اجرا می کنیم و بسی جای شادمانی ست که رادیو صدای کازرون مورد استقبال شما عزیزان قرار گرفته و این حرف را به این دلیل گفتم که تماس های شما همراهان رادیو صدای کازرون می گوید.
شنونده ی عزیزی با شماره همراه ... 074 0917 تصاویری از بوستان مردانی به روابط عمومی رادیو ارسال کرده است و زیر آن ها نوشته که پس از 15 سال هنوز اکثر پیاده روهایش خاکییست و ما از این رادیو به گوش مسئولان مربوطه می رسانیم که اقدام عاجل در برطرف کردن این معضل نمایید که تابستان در راه است و مردم می خواهند بعضی از شب ها را آن جا بیتوته کنند.
از اتاق کنترل به بنده اشاره می کنند که یک همشهری با رادیو صدای کازرون تماس برقرار کرده
-الو
الو بفرمایید.
الو صدا می رسه؟
بله قربان در خدمتیم، شما با صدای خودتان تماس گرفتید.
-
نب صدوی کی ین؟ خُ صدوی خودمن!
منظورم اینه که با رادیو صدای کازرون تماس گرفتید.
-
آهان، حال شما خوبن؟ سلامتین؟
متشکرم، لطفا خودتان را معرفی بفرمایید شما روی آنتن هستید!
-
رو آنتن چنن؟ مو تو خونَه نشسَّم ِ وا دوسُم داریم رادیو کازرون گوش می دیم!
درود به شما و دوست عزیزتان و همه ی کازرونی هایی که صدای ما را از ایستگاه مرکزی سلمان می شنوند، منظورم این بود که صدای شما به صورت زنده داره از رادیو صدای کازرون پخش می شه.
_
آکاکو ای روزا تو ای شهری دور از جونت دیگه آدم زنده پیدا نمشه! یعنی همه دل مردن، یَنی دُرُسن که می فرمویی صدوی مو زنده پخش می شه ول خودم مث مرده هام، یَنی کس که دلش مرده زنده نی! هم زا که حافظ می گه: هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق / بر او نمرده به فِتوای من نماز کنید.
شنونده ی عزیز، اتفاقاً برنامه ی قبلی رادیو صدای کازرون با نام دل ِ کازرونی روی آنتن رفت رادیو صدای کازرون در خدمت شماست هر چه می خواهد دل تنگت بگو.
-
قربونت برُم ما هم برنامه ی قبلی شما گوش دادیم که الان زنگ زدم ولی کی جرآت داره تو ای شهری اَ مشکلات و خرابی ها حرف بزنه! ایقه دلم می خوا عغده ی دلم واز بکنم آم چه فویدی داره، بَتَر دلم گُر می گیره.
این حرفا چیه که می زنید خواهش می کنم خودتون را معرفی کنید و از دل تنگی هاتون برای ما و شنودگان عزیز رادیو صدای کازرون بگید.
-
بنده محمود هستم؛ وختی تو کوچه و خیابونا وا دور تا دور شهر سر می زنم اشکم در میا و دلم کباب می شه که خداوکیلی ای شهری باهاس ایجور باشه؟! ای شهر تاریخی وا ای شهری که هزار تو نام آور داره باهاس ایجور سرش اومده باشه؟ یاد شعر آغوی ریاضی اوفتیدم که وا لهجه ی کازرونی می گفت :
چه کنم اَ کی بگُم هزار و هفصدسال پیش / سابقه داره ای شهری ولی خُ چه شده سیش؟!
اَ کی قاره بزنم بگُم که تخسیر کی بیده / که ای شهری پَرپَرن گُلش کجان می کی چیده؟!
ای می گفتم کازرون هزارتو کم کسری داره / حال ایزا نبی ای شهری شده مث پیرن پاره
-
الو صدا میاد؟
بله محمود جان بهتر از همیشه صدای شما میاد، لطفا ادامه بدهید.
-
بعله آغوی مجری یه زمانی ناصر دیون جلو اجنبی ها وُیسی و پدرشو دراُورد وا ایقه کمک اسلحه و نیرو دا اَ رئیس علی دلواری آم حالی بُر سی بکو تو بوشهر سیش چم کنن بُر سیل تو برازجون سی هم رزمش چم کنن مجسمه های شیخ مجاهد برازجانی و میرزا محمدخان غضنفرالسلطنه تو برازجان یا مجسمه ی خالو حسین بردخونی تو میدون مرزبانی شهر بردخون از بخش های شهرستان دیر بوشهر دوروس کردن وا کار هشتن چه قشنگ! بحث مجسمه تو میدونا وا یادمان سر قبرشو نی، بحث ای یَن که مردم و مسوؤلاشو احساس تکلیف و احساس مسؤلیت می کنن بحث ای ین که بوشهر وا برازجون قدر دلاوراشو می دونن احترام می ذارن ارزش قایل می شن ........
الو ،الو ،محمود آقا صداتون نمی یاد. از دوستانم در اتاق کنترل درخواست می کنم تا دوباره ارتباط ما را با این شنوده ی عزیز دل سوخته برقرار کنن؛ چی ارتباط وصله؟ الو، الو، محمود جان محمود آقا دارید گریه می کنید؟!
- بخشید نتونسم جلو خودم بیگیرم دلم می سوزه که ای شهری سی ای چیوی مهم صاحاب نداره.
قربان ِ این وطن پرستی شما، ما هم از احساسات جناب عالی منقلب شدیم، تا ادامه ی برنامه که با این عزیز صحبت های مان را دنبال کنیم شما را به شنیدن آهنگی زیبا و البته غم انگیز با صدای آرش احمدی و حسین صفری جلب می کنیم.
کســی بهــش نگــه بـیاد نشـونی مــو نـدید بهـش
دارم میـرم یــه جـای دور تـورو خــدا نگیــد بهـش
اشکــای روی گــونه شــو دلم نمیخــواد ببیــنم
دلــش میخــواست نبینمش دیگــه اون و نمیبینــم
خــدا نفرینش میکنم الهی روز خـوش نبیــنه
اونکــه میخــواست منـو اینجــوری ببینــه
بــا همــه ی خوبی هات دارم ویرونه می بینمت
بگــو تقصــیر مـن چیــه کــه "عاشق کازرونم"
سلامی دوباره به شما شنوندگان عزیز برنامه های رادیو صدای کازرون با شما هستیم با برنامه ی عاشق کازرونم و در خدمت یک همشهری عزیز و با صقا با تماس تلفتی؛ محمود آقا بفرمایید.
-آغوی مجری مو گوشی می دم اَ دوسُم چون خودم اشک اجازم نمده
در خدمت دوست شما و شنونده ی عزیز برنامه ی رادیو صدای کازرون هستیم لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید، من و دیگر شنوندگان و همه ی کازرونی های عزیز در سراسر شهرستان به شما گوش می دهیم اما لازم می دانم که خدمت شما همشهری عزیز عرض کنم که دوستانی هنرمند و هنرور در معیت بزرگی از خانواده ی قدیمی فرهنگ کازرون از سال ها قبل و اخیراً با دست خالی موجی را راه اندازی کرده اند تا مقام و شخصیت ناصر دیوان کازرونی را بهتر و بیشتر ارج بنهند که به همین زودی ها در ده ی فرهنگ کازرون شاهد خواهید بود.
-
با سلام بنده شهامت هستم ، به خدا قسم یه زمانی مردم برازجان اکثر خرید هاشون از لباس گرفته تا لحاف تشک و طلا و خوراکی ها از ما کازرونی ها بود؛ تره بار و غذا خوری ها و میوه جات بوشهری ها و کارهای صنعتی و غیره را کازرونی بودن که انجام می دادن ،یا همین آب کازرون که هنوز غرام غرام می ره بوشهر، اگه کازرونیا ول کنن بیان باور کنین که به سختی مایحتاج شو جور میشه اما بیا نگاه کن که بوشهر چه شده و ببین که برای رئیس علی چه کار می کنن ولی توی کازرون ناصر دیوان مظلوم و شهر ما هم مظلوم تر، تو را بخدا مسؤولان و مردم یه کاری بکنن تا حق ناصردیوان به این شهر ادا بشه، به خدا قسم اگه ناصر دیوان نبود کل شیراز هم به تصرف انگلیسی ها در می یومد.
به نظر من مثل بوشهری ها ما هم برای ارزش نهادن به مقام این دلاور مرد باید گفتمان ناصر دیوان راه اندازی کنیم و باید اِلِمان بر سر مقبره اش درست کنیم و موزه ای به نام این دلاور مرد جنوب داشته باشیم و تندیس این بزرگ مرد را در ورودی غربی شهر کازرون جانمایی کنیم، تو را بخدا دست از دو دستگی وردارین تا این شهر پیشرفت کنه تو را بخدا به فکر مردم باشین!
درود به شما همشهری عزیز و دل سوخته و درود به شما شنوندگان که تا این ساعت با ما و با برنامه ی خودتان بودید و درود به همه ی کازرونی های باغیرت و عاشق شهرستان و قدردان ناصردیوان، با شما خداحافظی می کنیم و به تلفن یک هم شهری عزیز دیگر گوش می سپاریم.
-
الو رادیو کازرون؟
بله قربان گوش می دهیم
-
همش دروغن، کی گوش میده اصلا کو گوش شنوا؟ ای رادیو هم فقط سی خودتو وینگ وینگ می کنه! کدوم مسئولی گوش می ده؟ همه ی مسئولا کو فقط وا موبایلشو وَر می رن! اصلا رادیو گوش نمی دن، تازه چن تاشو اشتراک شو وا هفته نامه ها قطع کردن! حال چه جور می خوان حرفای مردم بفهمن، خداحافظ
این هم درد دلی بود که این شنونده ی عزیز با لهجه ی زیبای کازرونی بیان کرد.
تماس بعدی لطفا:
-
الو، بهشت زهرا؟!
نه جانم اشتباه گرفتید این جا رادیو صدای کازرون است!
-
لطفا شماره ی بهشت زهرا بیدین می خوام یه قبری سفارش بدم که دیگه وا این ناملایمات تو ای شهری زنده بیدن دوروس نی!
شنوندگان عزیز از این که برنامه ی ما کمی غم انگیز شد از شما عذر خواهی می کنیم و آهنگ زیر را با ملودی غم انگیز و به صورت فایز و با نوای دشتی برای تان پخش می کنیم و قبل از آن از تا برنامه ی بعدی همه ی شما کازرونی های با غیرت و فهیم و دل سوخته خداحافظی می کنیم.

های های های های دوستت دارم یار کازرونی / آِی آی آی آِی دوستت دارم یار کازرونی / وای وای وای وای دوستت دارم یار کازرونی

 

نویسنده: بهادر ریاضی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناسان
|
United Kingdom
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
2
شما اصلا در میان مردم میرید؟
بجز زمان انتخابات.....!!!

شما با مردم صحبت هم میکنید؟
بجز مسئولین پولدار.....!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳