پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
برای اولین بار در فارس:
به همت کارگروه آموزش هیات کوهنوردی شهرستان کازرون و با همکاری هیات کوهنوردی استان فارس، شورای اسلامی روستای دوان و گروه های کوهنوردی شهرستان کازرون، اولین همایش ناوبری استان فارس در روستای تاریخی و گردشگری دوان برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان کازرون، این همایش دو روزه از ساعت 15 روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه 95 با ثبت نام و اخذ مدارک گروه های متقاضی شرکت در برنامه ناوبری و ثبت مسیر، درمحل دفتر شورای اسلامی دوان آغاز گردد.  

در مراسم افتتاحیه، یدالهی رئیس هیات کوهنوردی شهرستان کازرون، هدف از برگزاری این همایش را نهادینه سازی ناوبری و ثبت مسیرهای کوهستانی شهرستان در گروه های کوهنوردی عنوان نمود، و اظهار داشت: امروزه اهمیت وجود بانک اطلاعاتی جامع از مسیرهای کوهنوردی و نقش استفاده ازGPS  در شناسایی مسیرها و کوهنوردی ایمن و سالم بر کسی پوشیده نیست. وی خاطذ نشان کرد: در این برنامه، ضمن بازآموزی دوره GPS، مسیرهای دسترسی به ارتفاعات روستای تاریخی و گردشگری دوان، ناوبری و ثبت خواهد شد. ایشان دلیل انتخاب این روستا را برای برگزاری همایش، دسترسی آسان و موقعیت مناسب، تعدد مسیرهای کوهنوردی، تردد زیاد کوهنوردان در فصل های مختلف و جاذبه های گردشگری آن عنوان نمود.

در ادامه عباسی عضو شورای اسلامی دوان، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و اشاره به پیشینه تاریخی روستای دوان، برگزاری این همایش و خروجی آنرا را فرصتی برای عرضه بیشتر جاذبه های گردشگری و کوهنوردی دوان عنوان نمود و انتظارات شورای دوان را برای فراهم نمودن زیر ساخت های لازم برشمرد.

سپس آقای صلاحی مسئول کمیته ناوبری هیات کوهنوردی استان فارس درخصوص اهمیت ناوبری در ورزش کوهنوردی و روش کار در برنامه ناوبری مسیرهای کوهنوردی دوان توضیحات لازم به سمع حضار رساند.

همایش ناوبری استان فارس در روستای دوان برگزار شد

در ادامه کارگاه بازآموزی GPS ویژه ناوبران و جلسه هماهنگی سرپرستان و راهنمایان با راهنماهای محلی برای معرفی عارضه های طبیعی راه ها به مدت یک ساعت برگزار گردید؛ و پس از آن، شرکت کنندگان در برنامه دوان گردی و بازدید از بقعه شیخ عالی و موزه دوان شرکت نمودند و غذای سنتی که مردم محلی به این منظور تهیه دیده بودند صرف شد و درنهایت جهت شب مانی و استراحت در محل شورای اسلامی دوان مستقر گردیدند.

از ساعت 4 بامداد روز جمعه 10 اردیبهشت ماه 95، براساس برنامه ریزی قبلی، ده گروه ناوبری متشکل از سرپرست برنامه، راهنمای محلی، ناوبر و عکاس از گروه های کوهنوردی آزادگان، بهار بانوان، پویندگان، بیشاپور، اردیبهشت و مهرگان بانوان از ده مسیر مختلف شامل مسیر های روستای دوان به قلعه دختر، کوه چراغ، نودان، کوه بال، تنگ حنای دهلیزان، کوه نی، چشمه عروس، چشمه بیدمشک و کازرون و مسیرهای خط الرأس شرقی و مرکزی کوه دوان را بصورت منظم و منسجم ثبت نمودند و تا ساعت 2 بعدازظهر داده ها، عکس ها و فرم های ثبت مسیر را تحویل مسئولین همایش دادند.

همایش ناوبری استان فارس در روستای دوان برگزار شد

از ویژگی های مهم این همایش، همراهی و همدلی 40 نفر کوهنورد شهرستان کازرون بود که با همکاری صمیمانه شورای اسلامی و مردم فرهیخته دوان این برنامه را به خوبی اجرا نمودند.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳