پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
انتقاد محمدصادقی از مسامحه دستگاه‌های نظارتی :
دکتر شاهین محمدصادقی نماینده کازرون در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، با انتقاد از اینکه مجازات‌های درنظر گرفته شده برای برخورد با متخلفان حوزه مواد غذایی مربوط به ۲۰ سال پیش است، گفت: دستگاه‌های نظارتی در برخورد با بسیاری از تخلفات حوزه سلامت مسامحه می‌کنند.

به گزارش کازرون نما، دکتر شاهین محمدصادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت ودرمان مبنی براینکه احکام صادرشده برای متخلفان حوزه تولید موادغذایی باید متناسب با جرم باشد، گفت: متاسفانه درحال حاضر مجازات‌های درنظر گرفته شده در قوانین برای برخورد با تخلفات حوزه مواد غذایی مربوط به 15 تا 20 سال پیش است، به عنوان مثال برای یک تخلف غذایی که ممکن است چند صد میلیارد تومان خسارت به جامعه وارد کند؛ مجازات های 10 تا 100 هزارتومانی درنظرگرفته می‌شود که هیچ تناسبی با جرم ندارد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تناسب مجازات‌ها در حوزه مواد غذایی با میزان تخلفات و خسارت‌های وارده به سلامت مردم، افزود: متاسفانه در شرایطی هستیم که اگر یک ماده غذایی غیراستاندارد تولید و مورد مصرف شهروندان قرار گیرد و مشکلات جدی به بار آورد برای متخلف تنها یک مجازات جزیی درنظرگرفته می شود؛ بنابراین باید برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده توسط متخلفان حوزه مواد غذایی میزان جرم با مجازات  متناسب باشد.

وی با اشاره به نقش بازدارنده مجازات در کاهش تخلفات حوزه مواد غذایی، تصریح کرد: به طور حتم نباید اجازه داد که هر نوع ماده غذایی بی‌کیفیت یا مضر در اختیار مردم قرار گیرد زیرا دراین شرایط تنها مردم هستند که باید عوارض و تبعات استفاده از اینگونه مواد غذایی را پرداخت کنند؛ البته دراین میان عملکرد دستگاه‌های نظارتی دربرخورد با متخلفان مواد غذایی از جمله قوه قضاییه خیلی جدی نبوده است.

محمدصادقی با انتقاد از برخی مسامحه‌کاری‌ها در برخورد با متخلفان حوزه مواد غذایی از سوی دستگاه‌های نظارتی، گفت: این رویه در جامعه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و با توجه به اینکه موضوع با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد باید برخوردها با جدیت بیشتری صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مهم ترین نقطه ضعف ها در برخورد با متخلفان حوزه سلامت، افزود: به طورقطع این نقطه ضعف‌ها در بخش‌های بسیاری مانند قوانین مصوب شده درمجلس شورای اسلامی دیده می‌شود که دراین خصوص لازم است مجلس تجدیدنظری در قوانین حوزه سلامت داشته باشد، همچنین برخی اختیارات دراین حوزه از وزارت بهداشت به سازمان ملی استاندارد واگذار شده که دست وزارتخانه را دربسیاری موارد بسته است؛ البته درنگاه قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی هم اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
1
1
خخخخخخخخخخ خنده داره
محمدصادقی پس شماتومجلس چیکارمیکردی؟؟؟؟کارتودیگه بوده قانون گذاری
...............
ازهمین الان داره تهاجم میکنه به مجلس اینده.باباتوکه تومجلس بودی کاری نکردی حالامجلس بعدی هنوزنیومده بهش حمله میکنی.باباتودیگه کی هستی.بزارمجلس بعدی بیاداگه مثل توبی خیال بودن اونوقت بهشون حمله کن
موسی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
1
شما که کازرون رو چند سال عقب انداختی باید چند جریمه بشی ؟ دیگه سیاه نمایی کافیه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
با سلام خدمت همه کاربران محترم :

آقای دکتر شما که 8 سال در مجلس بودید و عضو کمسیون مرتبط با جرایم مواد غذایی و ... و همچنین عضو هیات رئیسه تازه خبر دار شدی که مجازات مربوط به جرائم مواد غذایی مربوط به 20 سال پیش می باشد ، پش شما و امثالهم در مجلس چکاره بودید و چکار می کردید مگه قانونگذاری و اصلاح قوانین مهمترین و اساسی ترین وظیفه مجلس و نمایندگان مردم نمی باشد . حالا بعد از 8 سال و اهمال کاری خودتون را می خواهید به گردن دیگران بیندازید و یا دولت را زیر سوال ببرید و یا تبلیغات 4 سال بعد را کلید زدید .
وقت آن رسیده در این 4 سال که شیفت خدمتت بحمداله تمام شده همه قوانین را جهت اصلاح مرور کنی تا 4 سال بعد دستت پر پر باشد برای سخنرانی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
فکر نکنم 6 میلیارد بیشتر باشد ؟؟؟!!!
دستگاه نظارتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
آقای دکتر یادتون رفته شما باید قوانین را مصوب و یا اصلاح کنید تا ما دستگاههای نظارتی اجرا کنیم ، وقتی شما از ... سیاسی خلاصی ندارید ما هم مجبوریم ببا همان قوانین 20 سال پیش شماها عمل کنیم ، کم کاری ، اهمال کاری و بی خیالی خود را به گردن دیگران نیاندازید .
قانوگذاری و قانون گریزی هر دو بر می گردد به ... .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳