پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
در دومین شب اعتکاف دانشجویی:
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در ویژه برنامه دومین شب اعتکاف دانشجویی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: برای پنجمین سال پیاپی مراسم اعتکاف دانشجویی با عنوان «فصل خلوت» با حضور دانشجویان دانشگاه‌های کازرون برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، مهدی شهیدان با اشاره به مراسم افتتاحیه گفت: در مراسم افتتاحیه که همزمان با شب ولادت مولا علی (ع) بود، محفل انس با قرآن و مولودی خوانی و سخنرانی برگزار شد.

مسئول فرهنگی دفتر بسیج دانشجویی کازرون با اشاره به برنامه تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم اضافه کرد: امسال در شب وفات حضرت زینب(س) با دعوت از همسران شهدای مدافع حرم ویژه برنامه گفتگو و مصاحبه ای با ایشان انجام شد که در پایان دانشجویان با بستن سربند «کلنا عباسک یازینب» و انداختن چفیه بر دوش، و خواندن سرودی به صورت همخوانی با همین موضوع، ضمن اعلام وفاداری به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به همدردی با همسران شهدای حرم پرداختند.

وی هدف از برگزاری این برنامه را معنویت افزایی دانشجویان عنوان کرد و بیان داشت: امسال دانشجویانی از دانشگاه های، آزاد اسلامی، سلمان فارسی، فرهنگیان، پیام نور و فنی و حرفه ای و علمی کاربردی در این مراسم اعتکاف دانشجویی حضور یافته اند که نسبت به سال قبل استقبال دانشجویان از برنامه اعتکاف رشد دو برابری داشته است؛ که در مساجد سیدالشهدا(ع) و جمعه، دانشجویان معتکف شدند.

شهیدان در ادامه به تشریح برنامه های اجرایی این سه روز پرداخت و گفت: در این سه روز دانشجویان به انجام اعمالی عبادی چون ختم قرآن کریم، ختم صلوات، مناجات خوانی و شرکت در برنامه های حلقه های معرفتی، نشست های معرفتی و بصیرتی، تفسیر نهج الابلاغه و طب اسلامی، پرداختند.

وی افزود: غرفه مشاوره، ایستگاه احکام، خیمه تصحیح روخوانی قرآن و نماز از جمله قسمت هایی است که برای ارائه خدمات فرهنگی به دانشجویان ایجاد شده است.

مهدی شهیدان در پایان با اشاره به مراسم اختتامیه اعتکاف دانشجویی گفت: دانشجویان پس از انجام اعمال ام داود، یک برنامه درد دل با امام زمان(عج) در قالب اجرای همخوانی داشتند و سپس میثاق نامه ای را قرائت کرده و سپس گواهی تولد دوباره به عنوان یادبود دریافت کردند.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹