پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

جامعه ای پایه علمی اش استوار، دانش علمی اش پر بار و انتظار افرادش از حاکمیت با توانمندی علمی و تخصصی اش همسویی و همخوانی خواهد داشت که:

رقابت های علمی اش فارغ از صوابدید و امتیازات مبسوط شکل گرفته و در میدان رقابتهای علمی آنکس که واقعا پیشتاز است زودتر به مقصد برسد ...

 بستر کسب علم و دانش با آزادی اندیشه و بیان مهیا گردد تا استعداد و خلاقیت در خور شایستگی و توانمندی دانشجو شکل گرفته و شکوفا گردد.

نیازهای علمی و تنگناهای تخصصی و فرهنگی جامعه مرتفع تا از خروج ارز از مملکت برای ادامه ی تحصیل دانشجو به خارج از کشور  ممانعت بعمل آید.

بر کسی پوشیده نیست که در گذشته ی دور بیشتر و در زمان حال کمتر دانشجویانی داریم که برای ادامه ی تحصیل به خارج از کشور مثلأ هندوستان عزیمت نموده و بار مالی سنگینی را بر خانواده و کشور متبوع خود تحمیل می نمایند و گاهأ به دلیل دوری از وطن و فرهنگ متفاوت کشور بیگانه نتائج مطلوب و مفید علمی را عاید نميشوند.

دانشگاه آزاد اسلامی برگرفته از شرایط مفید و سازنده ، فرصتی است نیکو برای جذب دانشجویانی که دغدغه ی ادامه تحصیل را داشته و هزینه ای را که متحمل می شوند در میهن خود ذخیره نموده نه انتقال آن به کشوری بیگانه.

دانشجویان در این دانشگاه با فرهنگ کشور خود انس گرفته، مراوده، تبادل فکری، علمی و فرهنگی در حین تحصیل را  ( که امری است بسیار سازنده و مهم ) با کسانی به کار خواهند گرفت که همگام و همدوش با آنها سازندگان و مدیران آینده ی این مملکت خواهند بود.

ره آورد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ی خلق تخصص های گوناگون و ارایه ی خدمات ارزنده به میهن ارزشمند ، چشمگیر و قابل تحسین است و آنچه ضروری و اجتناب ناپذیر مینماید حمایت بی دریغ  و ایجاد زمینه های مناسبتر برای ایفای نقش سازنده تر این نهاد ارزشمند علمی است.

نا گفته نماند که بار سنگین هزینه تحصیلی برای بخشی از رهپويان علم و دانش، ناشی از وضعیت نامناسب اقتصادی که بر اثر سیاست های نادرست و اشتباه بر مردم تحمیل گردیده ملموس و بر همگان روشن و آشکار است. حل این مشکل و هموار ساختن راه خصوصا برای جوانان که سرمایه ی آتی کشور خواهند بود برای بارور ساختن هرچه بیشتر توانمندی های علمی، ضروری و حائز اهمیت است.

بر صاحبان اختیار، دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه است که برای حل این معضل اجتماعی چاره اندیشی و راه حل مناسبی اختیار نموده تا از گسترش دامنه ی اختلاف طبقاتی شوم، ناشی از فقر و نداری و همچنین تبعیض بین قشر فقیر و غنی جامعه و از طرفی تداوم کارشکنی عوامل مخرب و مبتکر جنگ و ستیز نسبت به جریانات موفق و کار آمد در جامعه و دانشگاه آزاد جلوگیری و ممانعت بعمل آید ...


در جوامع بشری هر نهاد و یا مؤسسه ای که ایجاد می گردد در ابتدا توسط مؤسسینی طراحی و ابداء می شود؛ بدیهی است که چنین نهادی برای خدمات رسانی به مردم ایجاد گردیده و پیامد مثبت آن باعث ارتقاء سطح توانمندی های جامعه خواهد شد، جایگاه مسببان و مؤسسين چنین نهادهایی محفوظ و در انظار مردم قابل احترام و ارزش است. اگر ایجاد موانع و کارشکنی هایی که گاهأ در راستای اهداف دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق می افتد و یا مشکلاتی که برای این نهاد  آفریده می شود  به دلیل مخالفت با آیت الله هاشمی رفسنجانی است که مؤسس آن بوده، عملی وقیح و ناپسند است؛ چرا که نباید خیر و صلاح مردم را  مورد هجوم و تخریب قرار داد و به منافع کشور لطمه وارد نمود و خدمات کسی را که در تشکیل چنین نهاد پویایی نقش سازنده داشته است و زحمات طاقت فرسایی را متحمل گردیده چنانکه آثار ارزشمند خدماتش برای نسل های آینده نیز به یادگار خواهد ماند اغماض و نادیده گرفت ...

عنوان "آزاد" در دانشگاه آزاد اسلامی را می توان به معنای آزادی حضور همه سلایق و نگرش ها در این دانشگاه دانست که این خود نماد مردمی بودن و استقلال در این دانشگاه است ...
به لحاظ نیاز جامعه ی بشری و باز نماندن از رهپويان علم و دانش در دهکده ی جهانی، بر همه ی سیاستمداران و دلسوزان  کشور به ویژه مؤسسین و دست اندکاران دانشگاه آزاد اسلامی ضروری است که برای شکوفایی اهداف و آرمان این نهاد پویا و کار آمد کوشا بوده و برای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در جهت توسعه و ارتقاء اهداف آن نیز جامه ی عمل بپوشند.

دانشگاه آزاد، دانشگاه راست آزمایی و مردم سالاری

*عضو شورای سیاستگزاری تشکلهای دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس

 

نویسنده: سامان کرم نیا*
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
0
خودت هم عنوان این مقاله را خوانده ای و به واقع به آن اعتقاد داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳