پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
با حضور دکتر رضا ملک زاده:
دو اختراع دانش آموزی در حوزه فضا و هوا، با حضور دکتر رضا ملك زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز چهارشنبه در شهرستان كازرون رونمایی شد.

به گزارش کازرون نما، یكی از این دانش آموزان مبتكر در حاشیه آیینی كه به همین منظور برگزار شده بود در مورد طرح ابتكاری خود كه جت جنگی اف 22 است، در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این جنگنده كه با باطری كار می كند قادر به پرواز با سرعت 170 كیلومتر در ساعت است.
امیر مهدی فرهادیان كه در كلاس هفتم دبیرستان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی كازرون تحصیل می كند، افزود: هدف و پیام من از طراحی این جنگنده این است كه جوانان ایرانی در بخش فضا و هوا می توانند در ساخت ابزارآلات جنگی به روز، فعال باشند و در پیشرفت علمی كشور نقش موثری ایفا كنند.
دیگر دانش آموز مبتكر كه سازنده دستگاه عمود پرواز یا كواد كوپتر است در مورد قابلیت های این دستگاه گفت: این وسیله برای شناسایی و فیلمبرداری تا 2كیلومتر قادر به پرواز به صورت عمودی است و با این ابعادی كه طراحی شده می تواند اجسامی را به وزن یك كیلوگرم حمل كند.
علی محقق پور كه او نیز دانش آموز كلاس هفتم دبیرستان سما كازرون است، در مورد تفاوت این دستگاه با سایر دستگاههای ساخته شده، بیان داشت: می توان بر روی این دستگاه كواد كوپتر موقعیت یاب (
GPS) نصب كرد و با دستوری كه به دستگاه كنترل كننده داده می شود می تواند به مبدا پرواز و خانه بازگردد.
این دانش آموز مبتكر گفت: در ابتدای مهر 94 با پیشنهاد مسئولان دبیرستان سما به اتفاق امیر مهدی فرهادیان مبادرت به ساخت این دو دستگاه كردیم و امروز شاهد پرواز آنها هستیم.
مربی این دو دانش آموز مبتكر نیز اظهار كرد: هدف از ساخت این دو طرح، ایجاد انگیزه در دانش آموزان خلاق و پژوهشگر است.
حسین آبادی افزود: با توجه به اینكه دستگاه ها در حوزه فضا هوا پیوسته به روز می شود باید جوانان كشورمان با ساخت این گونه دستگاهها بتوانند در آینده پیشرفت های ارزنده ای برای كشورمان به ارمغان آورند.
وی اضافه كرد:در جشنواره دانش آموزی كه سال 94 در استان سمنان برگزار شد، مقدمه این كار را شروع كردیم كه خوشبختانه با موفقیت به انجام رسید و در جشنواره امسال با دست پُر شركت خواهیم كرد.
در این آیین، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و امام جمعه كازرون از این دو دانش آموز مبتكر تقدیر كردند.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
1
حداقل یه تصویر میزاشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
مایه افتخار است،،،خداوند پشت وپناه شما باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳