پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
یداله رحمانی خبر داد:
یداله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: دربخشی از این طرح که به وسعت 70 هکتار به صورت پایلوت در شهرستان کازرون اجرا خواهد شد، گونه وحشی گیاهان دارویی بررسی می شوند تا با روشهای اصلاح ژنتیک تبدیل به گونه زراعی شوند.

به گزارش کازرون نما، یداله رحمانی از برگزاری نخستین جلسه کارگروه جذب و حمایت از سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه استان فارس از لحاظ گیاهان دارویی از پتانسیل خوبی برخوردار است، در این کارگروه به بررسی آخرین وضعیت طرح کشت وفناوری گیاهان دارویی فارس پرداخته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس به آماده سازی مجموعه اراضی در سطح دو هزارهکتار برای انجام این طرح اشاره کرد و گفت:در این راستا تفاهم نامه هایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است تا این طرح مورد حمایت قرار گیرد.

 وی به تدبیر مقام معظم رهبری و نام گذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار امسال و با توجه به اینکه این طرح از مصادیق اقتصاد مقاومتی است بررسی آن در دستور کار قرار گرفت.

رحمانی بیان کرد:پیش بینی شده است که در کشت و فناوری گیاهان دارویی از شرکتهای دانش بنیان حمایت شود چرا که حمایت آنها از محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی است.همچنین که  حمایت از شرکتهای دانش بنیان هم باعث افزیش سهم استان از لحاظ تعداد این شرکتها و هم باعث افزایش ارزش محصولات تولیدی شرکتها در کشور میشود.

وی ادامه داد: قرار است طبق هدف گذاری کلان کشور 20 درصد از داروها از محل گیاهان دارویی تولید شود و در این راستا مقرر شد که همه دستگاه های اجرایی حمایت های لازم را از این طرح داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: دربخشی از این طرح که به وسعت 70 هکتار به صورت پایلوت در شهرستان کازرون اجرا خواهد شد، گونه وحشی گیاهان دارویی بررسی می شوند تا با روشهای اصلاح ژنتیک تبدیل به گونه زراعی شوند.

وی به موضوع تجاری سازی این محصولات و آغاز فعالیت در برخی از نقاط کشوراشاره کرد و گفت: بررسی های لازم از لحاظ فنی ومطالعات اقتصادی انجام شده است و امیدواریم که بتوانیم با حمایت همه جانبه کمک شایانی را به این طرح در استان که پتانسیل بالقوه ای در بحث توسعه گیاهان دارویی دارد داشته باشیم.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اولین جلسه کارگروه  تسهیل رفع موانع استان در سال جدید اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مسایل و مشکلات چهار واحد تولیدی که شامل یک واحد تولید قطعات پلاستیکی یک واحد تولید نایلون و نایلکس و یک واحد تولید شن و ماسه و همچنین  یک واحد گاوداری میشود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ گردید.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
تلاش فرماندار کازرون در گرفتن این طرح برای شهرکازرون قابل تقدیر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸