پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۴۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
در میان سکوت مسئولان منابع طبیعی رخ داد:
متاسفانه علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته از سوی فعالان محیط زیست برای فرهنگ سازی در این زمینه، باز هم برخی از گردشگران و سودجویان و سوداگران ذغال، نابخردانه اقدام به قلع و قمع صدها درخت ارزشمند بلوط می نمایند و عجبا که هیچ واکنشی هم از سوی مسئولان منابع طبیعی مشاهده نمی شود.

به گزارش کازرون نما به نقل از کانال تلگرامی جغرافیای طبیعی کازرون، متاسفانه خبرهای رسیده و عکس های تکان دهنده ای در طول هفته گذشته، نشانگر  قطع صدها درخت کهنسال بلوط در مناطق مختلف دشت برم در ایام تعطیلات نوروز می باشد.


قطع صدها درخت بلوط در مناطق جنگلی دشت برم + عکس


متاسفانه علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته از سوی  فعالان محیط زیست برای فرهنگ سازی در این زمینه، باز هم برخی از گردشگران و سودجویان و سوداگران ذغال، نابخردانه اقدام به قلع و قمع صدها درخت ارزشمند بلوط می نمایند و عجبا که هیچ واکنشی هم از سوی مسئولان منابع طبیعی  مشاهده نمی شود.


قطع صدها درخت بلوط در مناطق جنگلی دشت برم + عکس


آری در سکوت مطلق مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان و استان، هنوز هم هستند بسیاری از افراد نااهل و نادان که تبر بر دوش و اره بدست براحتی آب خوردن درختان جنگلی ما را که میراث ملی  و سرمایه ارزشمندی برای شهرستان می باشند نابود می کنند و به هیچ کس نیز پاسخگو نیستند .


قطع صدها درخت بلوط در مناطق جنگلی دشت برم + عکس


اینگونه که به پیش می رویم تا چند سال آینده باید به جای انبوه درختان جنگلی بلوط، شاهد برهوتی خشک و بیابانی خالی از درخت باشیم.


قطع صدها درخت بلوط در مناطق جنگلی دشت برم + عکس


قطع صدها درخت بلوط در مناطق جنگلی دشت برم + عکس


نویسنده: محمودرضا پولادی
برچسب ها: کازرون ، دشت برم ، قطع درخت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
وقتی فرماندار وقت چند سال پیش آنچنان ... در مقابل خواسته نابجای مردمان روستاهای مجاور دشت برم که خواهان کشت در منابع طبیعی شده بودند و در همین راستا راه را بسته بودند و کوچکترین اعتنایی به اسناد تاریخی مربوط به این زمین ها نمی کردند، کوتاه آمد و سیلی قانون در گوش آن هایی که زمین هایشان یکبار در دوران رژیم سابق به منابع طبیعی فروخته بودند ننواخت بلکه واداد، نتیجه اش هم می شود کشت های غیر قانونی و نابودی ریشه ی درختان، و امروز هم که می بینیم قطع وقیحانه درختان جهت تجارت زغال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اين رئيس منابع طبيعي يادگار همان فرماندار ... است كه اينجوري به حال و روزگار منابع طبيعي آورده است.
ناشناس
| United States |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
به گوش باشید به هوش باشید! احتمالا جوانی کم تجربه و بی تخصص که کمتر از یکسال و نیم رئیس منابع طبیعی ..., شده با حمایتهای تمام قد یکی از مدیرکلان سازمان جنگلها کل کشور که اتفاقا همشهری اوست به سمت رئیس جدید منابع طبیعی شهر بزرگ کازرون منصوب شود و وضع منابع طبیعی از آنچه هست بدتر خواهد شد. پیشاپیش بفکر باشید...
بدبخت کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
خداوکیلی ... اومده که چند ساله این بنده ی خدا رو گذاشتن ... منابع طبیعی کازرون؟
جدا از مسولین کازرون تقاضا داریم تا اوضاع بدتر نشده فکری بحال اداره منابع طبیعی بکنند.دیگه باید چه اتفاقی بیفته؟بخدا قطع یه درخت برای استعفا رییس این اداره کافیه اگر دوراندیش باشیم.الان چند ساله کارشناسان فن دارن هشدار میدن که منابع ارزشمند این شهرستان داره در اثر غفلت ... تلف میشه.بخدا داریم خیلی مفت به باد میدیم داشته هامون.دیگه بسه.تو رو خدا یه آدم دلسوز و دلبسته به این دیار رو بذارید اونجا.این بابا .... ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
وای از بی عرضگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
آقايان عرضه خدمت ندارند اما عرضه! تملق و چاپلوسي براي پست و مقام دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
آب كه مظهر حيات و زندگي است هم وقتي مدتي يكجا بماند گنداب
مي شود حالا چرا رئيس يك اداره سالها ست با كمال ... رياست مي كند و روز به روز شهر سبز كازرون و منابع خداداي آن پرپر مي شود جاي سوال دارد ....!!!؟؟؟
یاهو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
برای جذب نیرو و استخدام ... ، تا کنون به خاطر جنگلهای دشت برم طی سی سال دو سوم نیروهای منابع طبیعی بنام حفاظت از جنگل های دشت برم استخدام شده اند. طی ده سال گذشته سه نفر کارشناس غیر بومی و دوازده نفر نیروی نگهبانی بنام دشت برم استختدام کرده اند .منابع طبیعی تشکیلاتی بنام یگان حفاظت دارد که اکثر نیروهای ان در دشت برم در کانکس های مجهز شبانه روز موظف به نگبانی و مستقر می باشند .بودجه نداریم ،نیرو نداریم ، کمک های بلا عوض به جنگل نشینان ترفند هایی است که همیشه جنگل های دشت برم سود رسانی می کند وای به حال ما رهگذران بی خبر >
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
با وجود اينهمه نيرو فقط ضعف اداره منابع طبيعي كازرون است كه باعث اين اتفاقات ويرانگر مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
به نظر من باعث نابودی جنگل دشت برم ، بی اهمیتی مسعولان و ... آنهاست.بهترین راهکار ، جلوگیری ازکشت توسط روستاییان منطقه میباشد وروستاییان منطقه ، ... و ... منطقه هستند.و استدلال صحبتهای این جانب این است ، چون روستاییان به دلیل دور زدن مسعولان واینکه کم کم ادعای مالکیت زمینهارا بنمایند اقدام به کشت در آن زمینها و همزمان قطع درختان مینمایند.
فیروزابادی
|
United States
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
رئیس جدیدتان در راه است اما بی تجربه!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳