پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
روز 8 فروردین ماه برگزار شد:
روز هشتم فروردین 95 روزی تاریخی و به یاد ماندنی بود. روزی که پس از چندین و چند سال از همه طوایف و فامیلهای دوسیران، همه گرد هم آمدند و سرود وحدت و همدلی سر دادند.

به گزارش کازرون نما، در این گردهمایی تاریخی که جمعیت 15 هزار نفری در استقبال از آن تخمین زده شده است، از ساعت 9 صبح با نمایشگاه های مختلف آغاز گردیده و غرفه‌های خطاطی با هنرمندی برادران حمزوی، نقاشی با هنرمندی هدایت نقوی و برادران جهانگیری، گیاهان دارویی با حضور ارزشمند خانم حسین‌زاده، غذاهای محلی با حضور خانواده محمدی، نقاشی کودکان با موضوع طبیعت دوسیران با مدیریت کودکان حدیث نقوی و مبینا دهقان، صنایع دستی با مدیریت نیمه تمام قیصر نادری و ... برپا بود و توانمندی های فرهنگی این روستای تاریخی را در معرض دید شرکت کنندگان قرار می داد.

یکی از نقاط قوت این جشنواره حضور مجری توانمند دوسیرانی آقای ایمان شریفزاده بود. از ساعت 2 عصر نیز برنامه رسمی آغاز شد. پس از قرآن و سرود ملی کشور عزیزمان ایران، چند نفر از شاعران و هنرمندان به شعرخوانی و دکلمه خوانی پرداختند. سپس حجت‌الاسلام دهقان ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین و میهمانان، موارد مهمی را طرح نمود؛ ازجمله به ایجاد یک اتاق فکر و نشست‌های فصلی با حضور صاحب‌نظران دوسیرانی تأکید کرد.

سپس دکتر متوسل طی سخنانی ضمن اشاره به این گردهمایی تاریخی، حفظ جنگل و بلوط را مایۀ زندگی انسانها و حفظ حیات اقتصادی و زیست‌محیطی خواندند و در پایان به اهداف مؤسسۀ خیریۀ حاصل نیکان اشاره نمود. در ادامه آقای حسین رضازاده نمایندۀ منتخب شهرستان کازرون به عنوان میهمان ویژه این برنامه از حمایت جامعۀ دوسیرانی قدردانی کرد و وعده داد که تمام توان خود را در حل مشکلات دوسیران به کار گیرد.

در خاتمه به تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان جوایزی اهدا شد و بازدید از نمایشگاه با حضور میهمانان ادامه پیدا کرد.

نویسنده: داود دهقان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲