پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
توسط روابط عمومی بنیاد شهید اعلام شد:
ضمن عرض تسلیت مجدد جان باختن تنی چند از هموطنان عزیز در حادثه بالگرد امدادی و اظهار همدردی با خانواده های ایشان؛ با توجه به درج مطلبی تحت عنوان"واکنش روابط عمومی بنیاد شهید کازرون به شهید خواندن جان‌باختگان حادثه سقوط بالگرد امدادی" لطفا جهت تنویر افکار عمومی مطالب زیر را در تارنمای خود درج نمایید:

به گزارش کازرون نما، در پی ارسال متنی از سوی روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون به سایت کازرون نما و درج آن در صفحه اول سایت با عنوان "واکنش روابط عمومی بنیاد شهید کازرون به شهید خواندن جان‌باختگان حادثه سقوط بالگرد امدادی"  روابط عمومی آن بنیاد، متن توضیح و اصلاحیه ای را ارسال نموده که عینا به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

مدیریت محترم سایت کازرون نما

با سلام و احترام

ضمن عرض تسلیت مجدد جان باختن تنی چند از هموطنان عزیز در حادثه بالگرد امدادی و اظهار همدردی با خانواده های ایشان؛ با توجه به درج مطلبی تحت عنوان"واکنش روابط عمومی بنیاد شهید کازرون به شهید خواندن جان‌باختگان حادثه سقوط بالگرد امدادی" لطفا جهت تنویر افکار عمومی مطالب زیر را در تارنمای خود درج نمایید:

الف)آنچه به عنوان بیانیه بنیاد شهید و تحت عنوان فوق الذکر منتشر شده است به هیچ عنوان یک بیانیه عمومی نبوده و صرفا تذکری به دوستان مطبوعاتی برای یادآوری الزامات قانونی درمورد انتشار اخبار شهدا بوده است که ظاهرا دوستان ما در کازرون نما به اشتباه آن را موضع گیری بنیاد و به عنوان یک خبر منتشر نموده اند.

بنیاد شهید کازرون بنابر قوانین کشوری در این گونه موارد تابع دستورات و قوانین خاص خویش است و هرگز بدون دستور مقامات ذیربط عمل نکرده و نمی کند. در مورد حادثه اخیر هم بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز در پاسخ به مکاتبات مکرر و با توجه به گزارش اولیه سپاه مبنی بر این که نیروهای سانحه دیده در حال انجام ماموریت امدادی بوده اند و بنیاد هم مورد امداد را جزء مصادیق شهید نمی داند در مرحله اول طی نامه شماره 3/150/5309 مورخ 8/1/95 تاکید کرده است که:" با توجه به این که حادثه فوق منطبق با هیچ یک از مواد آیین نامه تعیین و احراز مصادیق علمی شهید و سایر مصادیق ایثارگری نمی باشد اقدامی در خصوص دفن پیکر در قطعه شهدا میسور نمی باشد " و در ادامه با توجه به پیگیری ها و اقدامات مجدد طی نامه دیگری به شماره 4/150/5309 دفن پیکر حادثه دیدگان بالگرد امدادی را تا بررسی نهایی بدون ذکر عنوان شهید در قطعه شهدا بلامانع اعلام کرده است.

بنا براین با توجه به نامه های مذکور و قانون و مقرراتی که در این راستا وجود دارد، بنیاد صرفا از همکاران مطبوعاتی و چاپ خانه ها درخواست نموده که رسانه ها و هفته نامه ها و... که جنبه رسمی دارند –بدون مجوز بنیاد- از عنوان شهید استفاده نکنند تا موارد قانونی رعایت شود.

ب) بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به وظیفه ذاتی خود که خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است، خود حساسیت ویژه ای بر انجام مسئولیت قانونی خود دارد تا خدای ناکرده کسانی که برای برقراری امنیت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند و با ایثار و از خودگذشتگی جان خود را فدای انقلاب و رهبری معظم انقلاب می نمایند به هیچ وجه از حقوق مصرح در قانون که برای خود و خانواده های صبورشان تعیین شده محروم نشوند.

ج) برداشت های گوناگون و گاه خلاف واقعی که از این مطلب توسط رسانه های مختلف مطرح شده به هیچ عنوان صحت ندارد و مورد تایید بنیاد نمی باشد. و امید است که با درج این یادداشت ابهامات به وجود آمده برطرف شود.

ان شاء الله که همه ما در تمامی امور تقوای الهی را مدنظر قرار دهیم و تنها در جهت رشد و تعالی آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

و من اله توفیق

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون

 

توضیح کازرون نما: از آنجا که کازرون نما هیچ مطلب یا خبری در خصوص سانحه این بالگرد امدادی و نیز حواشی مرتبط با آن از جمله به کار بردن عنوان شهید برای کشته شدگان این حادثه در سایت منتشر ننموده، و مسبوق به سابقه ای نبوده، متن ارسالی از سوی روابط عمومی محترم اصولا نمیتوانسته از سوی ما "تذکر" قلمداد گردد؛ و لذا طبیعتا مطلبی جهت اطلاع رسانی و یا موضعگیری قلمداد می شده و از بابت انتشار آن ایرادی بر سایت کازرون نما وارد نمی شود

نویسنده: روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
1
0
گویا این بالگرد نظامی قصدمنتقل کردن فردی روداشته که موردضرب گلوله افرادناشناس قرارگرفته ودران منطقه جنایت وجرم علیه ان فرد صورت گرفته است.ایا این موضوع قرائن واماراتی نیست مبنی براینکه کشته شدگان این حادثه رابه ویژه اینکه بالگردنظامی است وافرادنظامی دران قراردارندشهیدمحسوب کرد.
به نظرمی ایدبنیادشهیدعجولانه اقدام به صدوربیانیه کرده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
سلام بالگرد متعلق به سپاه بوده ودر احاره هلال احمر
اگه حرف شما صحت داشته باشد ایا اگه راندگان امبولانس مشابح همین قضیه تصادف کنند باید شهید محسوب شوند/
واقعا کلمه شهید لوث کردنن
کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
دوست خوب شماانگارمتوجه نیستیدافرادنظامی دراین حادثه ناگوارجان داده اند.چه ربطی به اجاره ای بودنش داره.مطابق باوظیفه اون افراددرمحل حاظرشدن وافرادنظامی هم دراون بالگردحضورداشتن
پس اینگونه که شمامیفرماییداگرفلان امبولانس یافلان بالگردکه نظامی هم هست درمنطقه مثلاشمال غرب باشدوقاچاقچیان یاپژاک یامجریمین فردی رامجروح کرده باشندوبخواهندبه وی امدادرسانی کنندوانهارامنتقل کنندوهمچنین اتفاقی بیفتدشهیدنیستیند.اگه توهمین بالگردیکی ازسرداران هم وجودداشت ایابازهم همین حرف رومیزدی؟؟؟؟؟
یااونوقت چیزدیگه ای میگفتی؟؟؟؟؟
اگه خدای ناکرده خدای ناکرده خدای ناکرده اقوام ونزدیکان شمانظامی بودواین اتفاق افتادبودبازهم این حرفهارومیزدی؟؟؟؟؟
متاسفم برااین دیدگاهتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲