پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
چهارشنبه گذشته کاظم عباسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون با اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان کازرون دیدار کرد

به گزارش کازرون نما، کاظم عباسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون در این دیدار، ضمن تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) صحبت خود را با محوریت انجمن های اسلامی و سیستم آموزشی کشور آغاز کرد و در ابتدا ایشان با ابراز تاسف از ناشناخته بودن انجمن اسلامی در سطح شهرستان، استان و حتی کشور در میان دانش آموزان، به انتقاد از روش های آموزشی در نظام آموزشی و معرفی این تشکل های اسلامی پرداخت.

حضور مدیر آموزش و پرورش در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

ایشان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ در سیستم آموزشی کشور، صرف کردن زمان زیاد برای آموزش دانش آموزان در مدارس، به سبک غلط همراه با محوریتی براساس نمره و نه برای یادگیری مفهومی دانش آموزان می باشد؛ از این رو دانش آموزان این فرصت را پیدا نمی کنند که در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و... حضور پیدا کرده و نقش آفرینی کنند. وی این گونه دور بودن را سبب از بین رفتن فرصت برای تعلیم نسل فردای کشور دانسته و سبب سستی پایه های پرورش دانش آموزان برشمرد.

عباسی در ادامه افزود: درحال حاض تنها هفت مدرسه استاندارد در هفت کشور جهان وجود دارد. این مدارس از روش هایی کاملا عملی همراه با ایجاد سرگرمی و نشاط برای آموزش دروس استفاده می کنند. ایشان همچنین اشاره ای به دوران شکوفایی علم و ادب ایرانی در دوران صفوی در ایران داشت که ایرانیان با تاسیس مکتب خانه ها و ایجاد فضایی کاملا ساده، با استفاده از ترجمه های قرآن و اصول الهی پیشرفت زیادی داشتند. وی ادامه داد: امروزه سبک گذشته ما سبک نوین مدارس برتر جهان به خصوص مدارس اروپایی شده است، و این مایه تاسف است که ما خود از داشته هایمان استفاده نکرده و آنها را به دست بیگانگان می سپاریم و ما برای پیشرفت و موفقیت نیاز به تجهیزات و مدارس مدرن نداریم؛ بلکه باید از داشته هایمان استفاده کنیم .

حضور مدیر آموزش و پرورش در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش کازرون در پایان نقش انجمن اسلامی را در تربیت و پرورش دانش آموزان بسیار موثر دانست و به سوالات دانش آموزان پاسخ گفت. 

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳