پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس:
دادگاه عمومی بخش خشت با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی کشور و جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح و کلنگ احداث ساختمان جدید دادگاه بخش چنارشاهیجان به زمین زده شد.

به گزارش کازرون نما به نقل از خبرگزاری میزان، در سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان کازرون و بخش های این شهرستان، ضمن آغاز عملیات اجرایی ساختمان دادگاه عمومی بخش چنارشاهیجان ، حوزه قضایی بخش خشت این شهرستان نیز به صوت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.
علی القاصی در مراسم آغاز به کار دادگاه عمومی بخش خشت با اشاره به حضور همدل و گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند از این حضور پر شور به عنوان حماسه ملی یاد کرد و افزود: هفتم اسفند ماه روز تجلی اراده ملی و آفرینش عظمت و شکوه ایران اسلامی و روز خنثی شدن توطئه های دشمن بود.
وی این روز را روز بیعت مجدد مردم با ولی فقیه زمان خواند و خاطر نشان کرد: به عنوان  خدمتگزارکوچک از همه مردم  حماسه ساز ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار فارس به خاطر این موقیعت شناسی  تشکر می کنم.
رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری های مردم و مسئولان منطقه جهت راه اندازی دادگاه عمومی مستقل در بخش خشت گفت: دادگاه مرجعی برای حل اختلاف و رسیدگی به منازعات و فصل خصومت است.
رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با تشریح جایگاه مستقل دستگاه قضایی تأکید کرد: ایجاد حوزه قضایی در این بخش با راه اندازی سایر ادارات و نهاد ها متفاوت است چرا که قاضی در محکمه همواره باید با استقلال رأی خود در مسیر قانون و اجرای عدالت گام بردارد و از دیدگاه قاضی و مسئول قضایی همه مردم در مقابل قانون یکسان و مساوی هستند.
القاصی با بیان اینکه مردم باید از تصمیم و استقلال رأی قاضی ابراز رضایت کنند، افزود: باید از دادگاه و قاضی این انتظار را داشته باشید که قلمش جز به اجرای قانون نلغزد و در این میان اگر کسی در نتیجه اجرای قانون به مجازات محکوم و یا نسبت به شخص دیگری برائت حاصل گردید باید مورد استقبال عموم قرار گیرد چرا که اجرای قانون و احترام به آن به نفع همگان است.
این مقام ارشد قضایی استان فارس خطاب به مردم منطقه خشت گفت: انتظار مسئولان از قاضی نباید غیر از اجرای قانون باشد و قاضی نیز باید ضمن رعایت رفتار احترام آمیز و حُسن سلوک با مردم، استقلال در تصمیم گیری، رعایت دقیق قانون و قاطعیت در تصمیم گیری را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به مشکلات استان فارس به عنوان بزرگترین حوزه قضایی کشور گفت: زیرساخت و امکانات  استان فارس به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی چه در حوزه قضایی و چه در حوزه انتظامی متناسب با وسعت و جمعیت و شرایط جغرافیای آن نیست که باید رفع این محرومیت در کانون توجه مسئولان قرار گیرد.
القاصی تصریح کرد: نباید استان فارس را به لحاظ وسعت ، تراکم جمعیتی و موقعیت خاص جغرافیایی با سایر استان ها مقایسه کرد چرا که بررسی ها حاکی از سر ریزشدن برخی جرائم و آسیب های سایر استان های همجوار به فارس و تحت تأثیر قرار دادن استان فارس به لحاظ امنیتی است.
وی نگاه و نگرش دستگاه قضایی به جرائم و ناهنجاری ها در حوزه های مختلف را متمرکز بر دو دیدگاه  پیشگیرانه و همچنین مقابله ای خواند و افزود: سیاست ما در دستگاه قضایی نسبت به جرائم خُرد و خفیف نگاهی پیشگیرانه است تا ضمن کنترل جمعیت کیفری آسیب های اجتماعی ناشی از این جرائم را کاهش دهیم این در حالی است که رویکرد مقابله ای و برخورد قاطع دستگاه قاضی در خصوص جرائم خشن و مهم که امنیت عمومی را مخدوش می سازند همچنان بدون هیچگونه اغماض ادامه دارد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به وضعیت امنیتی بخش خشت و نا امنی ایجاد شده توسط افراد معدودی در گذشته بیان کرد: در برهه ای از زمان در برخی مناطق استان از جمله بخش خشت چند شرور سابقه دار با اقدامات ضد امنیتی خود آرامش را از مردم سلب کرده بودند که همگان شاهد بودندکه با اقدام عاجل دستگاه قضایی و عملیات نیروی مقتدر انتظامی تعدای از این افراد به هلاک رسیده و تعدادی نیز پس از دستگیری به مجازات اعمال مجرمانه خود رسیدند و به حمد اله پس از پاک سازی این منطقه و سایر مناطق استان از لوث وجود اشرار امنیت نسبی مناسبی در همه مناطق استان برقرار و حاکم شد.
وی وجود مرجع قضایی در منطقه خشت را تقویت کننده امنیت و زمینه ساز آرامش عمومی ارزیابی کرد و افزود: این امر در کنار توانمندی های مردم و مسئولان دلسوز برآمده از این منطقه که همه از سرمایه های نظام و انقلاب هستند می تواند زمینه توسعه اقتصادی و رفاهی مردم  را فراهم  سازد.
وی خدمت به مردمی با سه ویژگی برجسته  انقلابی ، ولایی و غیرت که با تقدیم 130 شهید والامقام دِین خود به انقلاب را ادا کرده اند افتخار دانست و افزود: جایگاه این مردم در حفاظت از نظام ستودنی است و باید شاهد بالاترین درجات خدمت به این مردم از سوی خدمتگزاران باشند.
گفتنی است در این مراسم جانشنین هماهنگ کننده ناجا طی سخنانی از پیگیری ها ی رئیس کل دادگستری استان فارس در راه اندازی دادگاه عمومی در بخش خشت تقدیر کرد.
 پیش از این نیز امام جمعه شهرستان کازرون اظهار امیدواری کرد: مردم منطقه باید کمک کنند تا در امر پیشگیری از وقوع جرائم  پیشتاز باشند و از شکل گیری پرونده قضایی و ایجاد اختلاف و منازعات جلوگیری کنند.
 حجت الاسلام و المسلمین خرسند پیشگیری از وقوع جرم که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است را نیازمند یک نهضت ملی و عزم و اراده جهادی خواند و افزود این امر با تکیه بر آرمان های انقلابی و ملی محقق خواهد شد.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
1
کازرون نما=سانسور تبلیغاتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
سردار ایوب سلیمانی معاون هماهنگ کننده ناجا ست و فرزند خلف بخش خشت نه جانشین هماهنک کننده تصحیح کنید و بی غرض مطلب بزارید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳