پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۳۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
به دنبال پیروزی حاج حسین رضازاده در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان کازرون، دکتر غریب فاضل نیا از نامزدهای ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات، پیام تبریکی خطاب به ایشان منتشر کرد و نکاتی را گوشزد نمود

به گزارش کازرون نما، متن پیام تبریک دکتر فاضل نیا خطاب به نامزد منتخب به شرح زیر می باشد:

 

فَبَشِّر عِبادیِ الَّذینَ یَستَمِعُونَ القَولَ فَیَتَّبِعُونَ اَحسَنَهُ اُولئِکَ الَّذینَ هَداهُمُ اللهُ و اُولئِکَ هُم اُولُوالاَلباب.(زمر/ 18 ـ 17)

بندگانم را بشات ده! همان کسانی را که سخن را استماع می‌کنند و آنگاه از بهترین آن پیروی می‌کنند. اینان‌اند که خداوند هدایتشان کرده است و اینان‌اند که خردمندان‌اند.

اینک که مردمان شهر و دیارم کازرون همگام و همنوا با ملت بزرگ و شریف ایران با مشارکت آگاهانه و مسئولانه خود در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات خود ثبت نمودند و بدینسان باعث قوام منافع ملی ، تحکیم نظام جمهوری اسلامی ، پاسداری و اعتلای ارزش ها و دستاوردهای منیع انقلاب اسلامی شدند، وظیفه خود می دانم به سهم خود این حضور حماسی را پاس داشته و به نشانه تکریم این همه بزرگ منشی و ارائه طراز بالای شعور سیاسی، سر تعظیم فرو آورم.

قبل از هر چیزبر خود فرض می دانم، انتخاب جناب آقای حاج حسین رضازاده را به عنوان نماینده منتخب مردم غیور کازرون در مجلس شورای اسلامی دوره دهم تبریک گویم. برای این برادر عزیز آرزوی موفقیت و توفیق اغتنام فرصت جهت خدمت بی شائبه به مردم شریف شهرستان کازرون را از خداوند منان مسئلت دارم. همچنین به سهم خود از اهتمام کلیه عزیزان کاندیدا که در این انتخابات ثبت نام نمودند تشکر می کنم. بر آن شدم، فرصت را غنیمت شمرده در این مقال، از باب فهم و دریافت صحیح و کارشناسانه ساخت سیاسی کشور و شهرستانمان کازرون و کم و کیف رخنمون گرایشات و سلایق سیاسی مردم و نیز پارامتر های اثر گذار در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 برخی نکات را مطرح و گوشزد کنم.

1- شور و شعور انتخاباتی وصف ناپذیر و ستودنی مردم سرافراز و بزرگوار در سراسر کشور و نیز در جغرافیای سیاسی شهرستان کازرون ثابت کرد، مردم علیرغم برخی ناملایمات و سرخوردگی ها، راه اعمال اراده سیاسی خود را در شرایط سخت به خوبی پیدا کرده اند و هوشمندانه تر از پیشرفته ترین ماشین حساب ها و چرتکه ها عمل می نمایند. و به زعم من این دقیقا بزرگترین دست آورد انتخابات هفتم اسفند ماه 94 است و هم از این بابت باید خداوند قادر متعال و سبب ساز را شکر گزار بود و  آینده را روشن تر و امیدوارکننده تر به انتظار کشید.

2- پیروزی شکوهمند، معنادار و شگفتی ساز "لیست امید" هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخاباتی تهران و در خیلی از حوزه های انتخاباتی دیگر، آنهم در شرایطی نابرابر و متفاوت، پیام ها و دستاورد های روشن متعددی در پی داشته است. از جمله اینکه  اصلاح طلبان نیک اندیش، و دوستان واقعی نظام و حتی چهره های کمتر شناخته شده ایشان و به عبارتی افراد ذخیره رده های دوم و سوم آنها، هر زمان که فرصت یافته اند در معرض انتخاب مردم قرار گیرند، و البته بستر مشارکت زای مطمئن نیز فراهم بوده است، از طرف مردم مورد استقبال، پذیرش  و انتخاب قرار گرفته اند.

3- در خلق حماسه هفتم اسفند ماه 94 که به دنبال رد صلاحیت های گسترده کاندیدا های سرشناس اصلاح طلب مقبول مردم و وفادار به انقلاب و نظام و معالا محدود شدن گزینه های سبد انتخاب مردم که هم از این بابت، آشکارا می رفت، رخوت و بی تفاوتی و سرخوردگی مضاعف در جامعه حاکم شود، به هیچ روی نمی توان تاثیر پیام های اعتماد ساز و فراخوان مسئولین نظام بویژه بیانات راه گشای مقام معظم رهبری، نخبگان علمی و سیاسی، رسانه های مکتوب و بویژه رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی و صد البته قدرت انتشار ویدئو های کوتاه پیام، و تصاویر، شمایل و نماد های شبح گونه ممنوع التصویر ها را نادیده گرفت و یا کم اهمیت تلقی کرد.

4- اینک که تقدیر الهی رقم خورده است، مطلوب مقدور حاصل شده و مهمتر اینکه، اراده سیاسی مردم محقق شده است، نه احساس شرمساری داریم پیش خدا و نه پیش خلق خدا و نه آنچنان سرمست و مدهوش که شیرینی پیروزی مان را در تحقیر رقیب بدانیم. چرا که در مرام و کیش ما کسی قرار نیست شکست بخورد و حتی رقیب ما باید در شیرینی این کام یابی شریک باشد .

5- حال که گرد و خاک های شور انتخاباتی به زمین نشسته است، پرده ها به کنار رفته و عیار و وزن سیاست ورزان و کنشگران عرصه سیاست ورزی و بویژه انتخابات در سپهر سیاسی شهرستان نمایان شده است، و زمستان رو به پایان است، می شود حتی نتیجه شمارش فراوانی جوجه ها در آخر پاییزرا به رخ کشید، اما من همگان را به شنیدن صدای بلبلان نغمه خوان که در این واپسین روز های سال، آمدن بهار و شروع فصل دوستی، رفاقت و عشق ورزی را را نوید می دهد، حواله می دهم.

6- اما شاید دور از انتظار نباشد که همگان و بویژه دست اندرکاران را به محاسبه منصفانه رفتار و عملکرد و نقش آفرینی خودشان در ایجاد فضای همدلی و نشاط عمومی و سیاسی و بویژه شعار سال 94 که از طرف مقام معظم رهبری  سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده بود فرا بخوانم و ببینند ره توشه ایشان دراین میان و علی الخصوص کمک به امکان سازی متنوع نمودن سبد انتخاباتی مردم درجریان انتخابات هفتم اسفندماه 94 در پیش گاه حق تعالی و نیز مردم شریف چه بوده است.

 

والعاقبه للمتقین

دکتر غریب فاضل نیا

فعال سیاسی و دانشیار دانشگاه شیراز

دوازدهم اسفند 94

 

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
1
4
با سلام جناب دکترفاضل
شما بزرگمردی هستید که مظهر اخلاق و نجابت می باشید ،صد حیف که شهرستان کازرون به سبب برخی تنگ نظری افراد معلوم الحال که سالهاست سایه شوم آنها بر سر مدیریت این شهرستان سنگینی میکند،از وجود توانمندی نخبه سیاسی و دانشمند بزرگی چون شما بی بهره گردید.
انشاءاله که هر چه خیر و صلاح این مردمان و این شهر مظلوم می باشد رقم بخورد و جناب رضازاده نیز بتواند با همیاری و همدلی مردم و بهره گیری از تجربیات نخبگانی چون جنابعالی در انجام وظیفه خدمت رسانی به مردم عزیز شهرستان کازرون موفق باشد،توفیق روز افزون برای شما و تمامی خدمتگزاران به این مرزوبوم را از خدای بزرگ آرزومندم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
1
4
واقعا متن پرمحتوایی است نکته بارز ان میتوان را شروع یک فصل همدلی وهمراهی.
امید میان همه کنشگران توسعه در جهت توسعه اقتصادی واجتماعی شهرستان که استادگرانقدر دکترفاضل نیا به روشنی به ان اشاره نمودند بیاییم باتلاش وهمدلی واستفاده از توان متخصصین به سمت توسعه پایداردرشهرستان حرکت کنیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
5
1
نامه شما بعد از رد صلاحیت با این نامه خیلی فرق می کند، در آن نامه خیلی محافظه کارانه و متلمسانه و اینجا به سمت دیگر!! اصلاح طلب واقعی شجاع است و سیاستمدار. نه سیاست باز و چند زبانه..!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
5
0
پیروز انتخابات مردم بودند مصادره این نتایج به نام گروههای سیاسی معقول نیست
حسین خرسند
|
Germany
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
1
5
آفرین بر دکتر فاضل نیا
همانطور که به حق فرمودید اگر نبود دعوت بزرگان نظام علی الخصوص نزدیکترین یار و شخصیت به حضرت امام راحل جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین پیام ویدئویی فرزند فاضل ایشان ریاست دولت اصلاحات حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با وجود رد صلاحیت نخبگان اصلاح طلب و رقابتی نابرابر ،قطعا عده کمتری از مردم مشارکت می کردند که خوشبختانه با این پیامها مردم با شرکت خود جواب محکمی به تندروهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انقلابی شده اند، دادند
کشتکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
4
2
آقای فاضل نیا ! شما که از پایان زمستان نام برده اید ؟ ای کاش به این نکته هم اشاره می کردید که « زمستان تمام می شود ولی روسیاهی آن برای ذغال می ماند» ! لطفا گشتی در شهرستان بزنید تا با اظهارات مردمی که موارد قابل تهویی از اتفاق های ناگوار انتخاباتی را دیده اند بشنوید ! اگر این اتفاق های خارج از قانون برای رقبای انتخاباتی پیش آمده بود قطعا الان مساجد ، حسینه ها و... را به آتش کشیده بودید . خدا عاقبتتان را ختم به خیر نماید
مربی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
4
بر شما می بالیم جناب آقای دکتر
متن بسیار بجا، مهم و شجاعانه ای بود
امید دارم آینده از آن تفکرات مسالمت آمیز باشد
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
3
درود بر دکتر فاضل نیا
افرین بر قلم، شخصیت و منش سیاسی تان
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
4
متن شما را مالعه نمودم جناب آقای دکتر
انصافاً بجا و صحیح است آنچه نگاشته اید
داوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
4
متن متن درست و پرمحتوایی بود
امیدوارم که نماینده فعلی با برنامه آمده باشد و نا امید نشویم
نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
2
2
اصلاح طلبانی که این گونه با ضایع نمودن حق الناس آن هم در جلوی روی مردم و نخبگان اقدام به ریختن آرای غیرقابل قبول در صندوق ها نموده اند بایستی به جای کرکری خواندن هایی نظیر آن که که آقای فاضل نیا به آن پرداخته اند بایستی خود را ملامت نمایند ، آیا برای افکار مردمی که این گونه مورد ستم واقع شدند تا یک اصلاح طلب وابسته به ... ... وارد مجلس شود پاسخی دارید!؟ . لطفا انصاف داشته باشید و برای دنیا و قیامت خود فکری بکنید!.
امین الدین واعظی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
1
3
درود بر دکتر فاضل نیای عزیز
شما بدرستی در تمامی مقاطع حساس موضع گیری نموده اید و مشی و روش خردمندانه خویش را بخوبی به عرصه تمامی اوردگاهها گسیل داشته اید. دکتر خردمند هم بر خود میبالم که در دیارم افرادی فرهیخته و دانشمند چون شما وجود دارند و هم بر خودم و دیارم صد افسوس میخورم که چرا هرگز نتوانسته ایم با گذر از دوران عصبیت و قوم گرایی و تنگ نظری از سرمایه انسانی عظیمی چون شما بزرگوار استفاده بهینه نماییم. حقیر در محافلی که حضرتعالی حضور داشتید بعضا افتخار حضور داشتم و در واقع جسارت همراه با علم. دلسوزی توام با دینداری و یکه و ناب بودن در عین مردم داری در شما به عینه مشاهده نمودم . و استعینوا بالصبر و الصلوه که خداوند به صابرین مژده داده و والله مع الصابرین ..انشاالله که روزی برسد که بتوانیم از آن ذخیره ارزشمند در عرصه تقنینی و یا مدیریت کلان بهره بریم. آمین یا رب العالمین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
3
سلام بر دکتر عزیز انتخابات ومسئولیتها گذرا است انچه مهم است خوی وروش مردانه ومردانگی است که می ماند به امید روزهای بهتر حسابش کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳