پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
فرماندار کازرون خبر داد:
حمیدرضا گرامی فرماندار شهرستان کازرون گفت: از 27 اسفند تا 13 فروردین ماه جشنواره نوروزی در شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

به گزارش کازرون نما، فرماندار شهرستان کازرون گفت: از 27 اسفند تا 13 فروردین ماه جشنواره نوروزی در کاروانسرای کنار تخته برگزار می شود.
گرامی افزود: این جشنواره در خصوص معرفی فرهنگ بومی و محلی، صنایع دستی و محصولات خوراکی این منطقه است.
وی اضافه کرد: در ایام نوروز جشنواره موسیقی، غذا و مسابقه عکاسی با موضوع نوروز از نگاه شما با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری در کازرون برگزار خواهد شد.
گرامی ادامه داد: همچنین در منطقه سراب دختران شاپور مجموعه نمایشگاه چادرهای عشایری نیز ایجاد می شود.
وی بیان کرد: شهرستان کازرون به سبب جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند.
فرماندار شهرستان کازرون ضمن اشاره به اینکه این شهرستان مسیر عبور گردشگران به شیراز، بوشهر و خوزستان است گفت: در نوروز 94 دو میلیون نفر مهمان نوروزی از کازرون بازدید کردند.
وی افزود: ستاد تبلیغات شهرستان در خصوص معرفی آثار تاریخی و طبیعی کازرون بیست هزار بروشور آماده و در روزهای نوروز بین مسافران نوروزی پخش خواهد کرد.
گرامی اظهار کرد: این شهرستان دارای 253 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی و ثبت شده است که از جمله آنها دریاچه پریشان، جنگل بلوط دشت برم، چهار طاقی بالاده، سر مشهد، بیشاپور، تنگ چوگان، کاروانسرای کنارتخته، کاروانسرای میان کتل و آرامگاه شیخ ابواسحاق کازرونی است.
وی افزود: برای اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش کازرون مدارس را آماده اسکان خواهد کرد و همچنین هتل بیشاپور و هتل دانشگاه فرهنگیان پذیرای میهمانان نوروزی خواهد بود.
از جمله هنرهای رایج در کازرون دولچه دوزی، نمد مالی، سفالگری و گیوه دوزی است.  
شهرستان کازرون در غرب استان فارس است و در فاصله 150 کیلومتری شیراز قرار دارد.

نویسنده: سرویس فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳