پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
در نگارخانه پرنیان صورت گرفت:
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون با برگزاری نمایشگاه نقاشی روی شیشه (ویترای) و هفت سین، با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان در نگارخانه پرنیان این اداره؛ در نخستین روزهای اسفند ماه به استقبال بهار و مراسم تحویل سال رفتند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون، نمایشگاه « ویترای » حاصل زحمات و هنر نمایی خانم یگانه عطریان دانشجوی رشته گرافیک از دانشگاه دولتی یزد می باشد که آثارشان در دو سبک کاملاً متفاوت انتزاعی و اسلامی ارائه نمود.

برپایی نمایشگاه ویترای (نقاشی روی شیشه) و هفت سین

صادقی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون ضمن ابراز خرسندی از برپایی دو نمایشگاه در دو هفته اخیر، در افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: ظهور هنرهای اسلامی و قوت گرفتن آن در میان هنرمندان جوان، با ارائه مفاهیم آسمانی و روحانی در آثارشان، می توانند فرهنگ بومی و آیین ها و سنن ایرانی را نیز به شکل کاملا زیبا و هنری پوشش دهد. هنر اسلامی، تجلی وحدت در عالم کثرت است که به توحید و یگانگی ختم می شود .

برپایی نمایشگاه ویترای (نقاشی روی شیشه) و هفت سین

صادقی با تاکید بر اینکه گوهر اصلی هنر اسلامی تعالی بخشیدن به مخاطب است افزود: در دو دهه اخیر شاهد ظهور هنرمندانی بوده ایم که خلق آثار هنری با تکیه بر عنصر عرفان  و دستمایه قرار دادن دو عنصر عاطفه و شهود، با هدف تامل و اندیشه و متعالی بخشیدن به مخاطب ، به سمت و سوی وحدت گام برمی دارد و مخاطب را به تدبر وا می دارد و درست در نقطه مخالف هنر غربی که به سمت ایجاد حس لذت و خوشایند بودن مخاطب گام برداشته، قرار  می گیرد .

برپایی نمایشگاه ویترای (نقاشی روی شیشه) و هفت سین

یگانه عطریان نیز هدف از برپایی چنین نمایشگاهی را پیوند در دو سبک انتزاعی و اسلامی می داند و در این خصوص گفت: سعی کرده ام با ارائه کار با دو سبک متفاوت، تفاوت ها و زیبایی های هر کدام را نشان می دهم. نمایان شدن خطوط اسلامی که چقدر پیچ و تاب دارد و طرح های ناگفتنی؛ چرا که امروز مردم، هنر اسلامی را به گونه ای کنار گذاشه اند و کاملا اروپایی شده اند. بد نیست در گوشه ای از خانه، طرح سنتی با رنگ های آرام بخش باشد. در کارهای که انتزاعی هستند از یک سری خطوط که به سبک «دو دل» معروف است استفاده کرده ایم. هرچند که هفت سین هم باز از طرح های سنتی و انتزاعی رنگ و لعاب گرفته اند. آرزو دارم برای روزهای که همگی ما درک درستی از هنر داشته باشیم . نه تنها حیطه ی هنر، بلکه هنر چگونه زندگی کردن .

نمایشگاه «ویترای» از یکم لغایت 10 اسفند ماه از ساعت 10 الی 13 و 16 الی 20 در نگارخانه پرنیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون پذیرای هنر دوستان می باشد . 

نویسنده: سرویس فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳