پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

در ادوار اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی، کمتر لیستی در فضای مجازی ، کانال های تلگرامی و رسانه‌ای و... منتشر میشود که بر آن شعاری نقش نبسته باشد. شعار زیباست اما این عمل است که جاودان می ماند.

انتخابات فرصتی برای نزدیک شدن و حتی رسید به آرمان های زیبای انقلاب اسلامی و مدینه ی فاضله است.، نسل جوان امروز به دنبال حق و حقیقت می گردد و تشنه عدالت اجتماعی است، تا به دنبال رنگ و جناحین باشد. چرا آینده یک شهر را در دوره های متمادی، به واسته جنگ های روانی قومی قبیله ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی متاثر کرده ایم. فرصت آبادانی و پیشرفت، فعالیت های اقتصادی خرد و کلان را از یکی از شهر های با پتانسیل بالای فرهنگی و اقتصادی، از دست داده ایم . با توجه به اهمیت روز افزون صنعت توریسم، به منابع تاریخی ، زیستی و مذهبی توجه نکرده ایم . تا آن جا که دریاچه به فکر خودسوزی خود افتاد تا شاید کسی به دادش برسد، و یا سنگ نوشته های که از غصه تاریخ، شروع به ترک خوردن کردن و ... . در این مقاله سعی به باز کردن این دغدغه های به حق را ندارم، چرا که در این مقاله چند سطری، نمی توان طوماری از دغدغه را باز کرد.

آیا وقت آن نرسیده به جای رفتار های هیجانی توام با ناهنجار را کنار بگذاریم و با توجه به شناخت ، تحقیق و واقعیت های پیشرو، فرد اصلح را انتخاب کنیم. که به وفور نتایج آن را در طی ادوار گذشته لمس کرده ایم.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات ۷ اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف جبهه استکبار، از زیر سوال بردن انتخابات، محروم کردن ملت های مسلمان دنیا از پدیده بی نظیر، بدیع و جذاب مردم سالاری دینی است، به جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و افزودند: مجلس با تصویب قوانین، ریل گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان براساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل گذاری حرکت کشور و جهت گیری آن بسیار تأثیرگذار است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مجلس بدنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل گذاری آن در جهت این هدفها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امریکا، و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.

ایشان تعامل اقتصادی با کشورهای دنیا را خوب خواندند و خاطرنشان کردند: البته این تعامل باید هوشمندانه و نتیجه آن درون زایی اقتصاد باشد و رسیدن به این هدف هم جز با ایستادگی مردم و حرکت آگاهانه مسئولان میسر نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی احکام ویژه ایام انتخابات را این گونه تبیین کردند:

1.                    شرکت درانتخابات نظام جمهورى اسلامى براى افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعى، اسلامى و الهى است.

2.                   شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است

3.                   با توجه به این که زن جهت شرکت در انتخابات می‌بایست از منزل خارج شود آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد ؟ و اگر شوهر به همسرش اجازه شرکت در انتخابات را ندهد یا رضایت نداشته باشد تکلیف زن چیست؟

ج) شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر نیست.

4.                   حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست ؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق ، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟

ج) در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.

5.                   در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد ، آیا فرد رأی دهنده ، در محضر خداوند متعال مسئول خواهد بود یا خیر ؟

ج) اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسؤول نخواهد بود.

6.                   در ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، می‌بایست نواقص و عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، ‌ جایز است؟ ملاک چیست؟

ج) در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد.

7.                   با توجه به نزدیکی زمان انتخابات آیا دعوت بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در مسجد اشکال دارد ؟

ج) باید بر طبق قوانین و مقررات  نظام اسلامی عمل شود.

8.                   حکم شرکت یا عدم شرکت در انتخابات سایر کشورها چیست؟ آیا در این حکم فرقی بین کشور اسلامی و غیر اسلامی و انتخابات رسمی کشوری و انتخابات غیر رسمی کوچک وجود دارد یا خیر؟ اگر فرق دارد، حکم هر کدام چیست؟

ج) به طور کلى شرکت در انتخاباتى که موجب جلوگیرى از فساد و یا  فساد بیشتر شده و یا شرکت نکردن موجب تضعیف اسلام و مسلمین شود، واجب است.

سخن آخر: وظیفه یک نماینده قانون گذاری و نظارت است و در کنار این وظیفه ذاتی خود، در جذب اعتبارات نیز بی تاثیر نیست ولی استخدام، آبادانی، عزل و نسب و دیگر مواردی که متولیان خود را در سطح منطقه دارد هیچ ارتباطی با نماینده مجلس ندارد؛ به عبارتی کاندیداها با شام و نهار تبلیغاتی رای اعتماد مردم را هدف قرار ندهند چرا که هیچ غذایی واجب تر از انتخاب اصلح و در پی آن به وجود آمدن موقعیت های منطقه ای که همه مردم خواهان آن هستند نیست. و در آخر از دست اندرکاران برپای "پاتوق مطالبه گری" که به حق اجازه هم اندیشی و ایجاد فضای آزاد برای فعالان فرهنگی و سیاسی ، را مهیا کرده خسته نباشید عرض کنم. در چنین فضا های است که ما جوانان می توانیم با افکار و طرز فکر کاندادیدها آشنا و آنها را محک بزنیم. انتخابات و انتخاب فرد اصلح وظیفه ی ماست، و هر فرد باید در شرایط کشور و مهین اش در هر عرصه ای تاثیر گذار باشند.

نویسنده: رضا دهقانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳