پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
آیت الله سید محمدعلی شیرازی:
52 سال پیش که من از نجف اشرف برای دیدار با اقوام به ایران و شیراز آمدم ، مرحوم پدرم به من فرمود حتما به کازرون و خدمت آیت الله پیشوا برو. ایشان فردی بسیار بلند همت بود.
مرحوم پیشوا بسیار بلندهمت بودآیت الله محمد علی شیرازی با حضور در مراسم تجلیل از شخصیت آیت الله سیداحمد پیشوا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در کازرون و هم چنین مراسم تجلیل از مرحوم پیشوا اظهار داشت: با توجه به سوابق دیرینه ای که با مرحوم ایت الله پیشوا داشتم بسیار علاقمند به حضور در این مراسم بودم. تقارن مراسم تجلیل از یکی از خدمت گزاران به اسلام و انقلاب با شب سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی اتفاق مبارکی است.

ایشان با اشاره به خصوصیات آیت الله پیشوا خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله پیشوا در مقطعی که در نجف اشرف حضور داشت، چهره ای فاضل و محبوب در حوزه بود و ارتباط ایشان با مرحوم پدرم آیت الله عبدالله شیرازی به حکم کازرونی بودن و شیرازی بودن ارتباط بسیار عمیق و گسترده ای بود. در همان وقت هم همگان با دید بسیار مثبتی به ایشان نگاه می کردند. ایشان شخصیتی فاضل ، با کمال ، با درایت و روشن و هوشیار بود. آیت الله پیشوا بعد از فرا گرفتن مقدار زیادی از علوم دینی و اسلامی و فقه و فقاهت به زادگاه خود کازرون برگشت ولی تماس ما با ایشان ادامه داشت.

وی ادامه داد: ایشان در کازرون هم چهره ای بسیار موجه، محبوب و خدمت گزار صدیق و مخلصی از خود به جای گذاشت. 52 سال پیش که من از نجف اشرف برای دیدار با اقوام به ایران و شیراز آمدم ، مرحوم پدرم به من فرمود حتما به کازرون و خدمت آیت الله پیشوا برو. ایشان فردی بسیار بلند همت بود. پس از آن که به شیراز آمد هم چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن خطابه های ارزشمندی در جهت تشویق حضور مردم در صحنه در مسجد نو داشت و همواره مورد تایید مراجع معظم تقلید نجف ،قم و مشهد بودند. از کارهای مهم ایشان در شیراز بیت المهدی است. بیت المهدی یعنی مبارزه مستقیم با فرقه ضاله بهاییت. صندوق قرض الحسنه ی بسیار گسترده ای نیز توسط ایشان در شیراز بنا گذاشته شد.

آیت الله شیرازی در پایان تصریح کرد: بزرگداشت مرحوم آیت الله پیشوا یکی از مصادیق احیای امر اهل بیت است. یعنی بزرگداشت بزرگان و کسانی که در مسیر نشر معارف اسلامی خدمت می کنند و زحمت می کشند.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳