پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
در کتابخانه شهید مدنی کازرون:
عصر روز دوشنبه 19/11/1394 چهارمین جلسه از سلسله نشست های طب سنتی – اسلامی در کتابخانه عمومی شهید مدنی برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون، فرجاد عباسی متخصص طب سنتی – اسلامی، در آغاز جلسه روایتی در مورد زندگی امام حسین (ع) و بهداشت دندان بیان کرد. سپس در مورد مضرات استفاده از خمیر دندان های شیمیایی بحث شد. وجود فلوراید در خمیر دندان های شیمیایی علاوه بر مخرب بودن برای مینای دندان، موجب سرطان معده خواهد شد. این متخصص طب سنتی توصیه کرد فقط یک بار در روز از خمیر دندان های شیمیایی استفاده شود.

چهارمین نشست طب سنتی – اسلامی برگزار شد

طبق گفته های فرجاد عباسی، دندان های کوسه بیشترین شباهت به دندان های انسان دارد ولی هیچوقت دچار پوسیدگی و خرابی نمی شود. علت چیست؟

آقای عباسی توضیح داد که آب نمک برای شستشوی دندان بسیار مناسب است و طبیعی ترین خمیر دندان می باشد. همچنین خمیر دندان های  گیاهی که ترکیبی از گیاهان مختلف بود توسط آقای عباسی در جلسه به علاقه مندان عرضه شد. ضمن اینکه دهان شویه های طبیعی، نحوه صحیح مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و موضوعات بسیار دیگری توضیح داده شد.

چهارمین نشست طب سنتی – اسلامی برگزار شد

در بخش دوم جلسه به موضوع بسیار مهم پوکی استخوان اشاره گردید. آقای عباسی ضمن خواندن مقاله ای در رابطه با پوکی استخوان که در مجله دنیای سلامت منتشر کرده بود، به اهمیت موضوع پوکی استخوان اشاره کرد.

ایشان ضمن انتقاد به تبلیغات گسترده مبنی بر خوردن زیاد شیر و لبنیات برای پیشگیری از پوکی استخوان، توضیحاتی در مورد نحوه صحیح مصرف شیر بیان کرد؛ از جمله اینکه، بهترین مصلحات شیر عسل می باشد. همچنین مصرف ماست حتما باید با مصلحات آن همراه باشد که از جمله بهترین مصلحات فلفل، نعنا و یا آویشن می باشد. در این برنامه چند داروی گیاهی برای پیشگیری از پوکی استخوان و همچنین درمان پوکی استخوان معرفی شد.

چهارمین نشست طب سنتی – اسلامی برگزار شد

در پایان جلسه به دلیل سوالات متعدد حضار، آقای عباسی به مدت یک ساعت سوال ها را پاسخ داد.

با توجه به سوالات متعدد مردم درباره نحوه تشکیل جلسات بعدی و زمان کلاسها، آقای جعفری مسئول کتابخانه شهید مدنی، وبلاگ کتابخانه و کانال کتابخانه در تلگرام را جهت اطلاع از فعالیت های کتابخانه معرفی کرد.

وبلاگ:

www.madanipl.blogfa.com

https://telegram.me/madanipl

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴