پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۷۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
آیت الله سید علی‌اصغر دستغیب:
آیت الله سید علی اصغر دستغیب اظهارداشت: باید دقیقا گوش ما به بیانات و چشم ما به انگشت اشاره رهبری باشد چون اساس معنای انتظار همین است.

به گزارش کازرون نما به نقل از تنویر، آیت الله سید علی‌اصغر دستغیب در اولین شب از جشن های انقلاب در مسجد امام خمینی(ره) کازرون با اشاره به نقش مردم کازرون در انقلاب و با تاکید بر ولایت پذیری مردم این دیار اظهارداشت: بی تردید کازرون نقش عمده‌ای را هم در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی و هم پس از پیروزی انقلای اسلامی  ایفا کرده است.

تولیت آستان احمدی و محمدی کازرون را به واسطه ایثار و فداکاری و حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب جزء محدود شهرهای حکومت نظامی برشمرد و بیان داشت: کازرونی‌ها در طول 37 سال گذشته از عهده امتحانات بزرگی برآمدند.

کازرونی‌ها امتحانات خود را به خوبی پس داده اند

سید علی اصغر دستغیب با اشاره به فرازی از نهج «قدرت طلبی» و «زراندوزی» را  از اهداف طاغیان و مستکبرین دانست و تاکید کرد: آن چیزی که در هدف حرکت انبیاست این است که معالم و فرهنگ دین خدا ترویج شود و به این وسیله فرهنگ جامعه تغییر کند.

وی در ادامه بعثت انبیاء را در شرایط انحطاط جامعه خواند و با تاکید بر اینکه حضرت محمد(ص) هم در چنین شرایطی مبعوث شد خاطرنشان کرد: این که گفته می‌شود کارهای فرهنگی زیر بناست مؤید همین نکته حرکت فرهنگی در زندگی انبیاء است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایجاد انقلاب درونی در افراد را لازمه همراهی با انقلاب‌های الهی خواند و تاکید کرد: کسانی که انقلاب درونی در آن‌ها به وجود نیامده خود را در مقابل این اهداف انقلاب قرار می‌دهند و این اهداف مقدس را نمی‌پذیرند

دستغیب درس گرفتن از وقایع گذشته را یکی دیگر از الزامات ادامه مسیر انقلاب دانست و بیان داشت: بعضی ها به مرور زمان اهداف گذشته را فراموش می‌کنند لذا 37 سالی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است را نباید فراموش کنیم.

کازرونی‌ها امتحانات خود را به خوبی پس داده اند

وی تلویحا رفتار برخی افراد که روز در صف انقلاب بودند را مصداق کفران نعمت برشمرد و تصریح کرد: در طول این 37 سال چه جریاناتی واقع شد؟ چه کسانی در مقابل حرکت انقلابی موضع گرفتند و رفیق نیمه راه شدند؟

آیت الله دستغیب با اشاره به وحدت انصار و مهاجرین در صدر اسلام، فضای ایجاد شده در ایام انقلاب را همچون زمان پیامبر دانست و عنوان داشت: خدا می داند که ما به عینه شاهد بودیم که مردم درهای خانه های خود را گشوده بودند تا پذیرای میهمانان باشند و اگر نیاز می‌شد حاضر بودند ماه‌ها پذیرای مسافران(مردمی که برای استقبال از امام به تهران سفر کرده بودند) باشند.

وی فتنه سال 88 را برآمده از هواهای نفسانی و تبعیت از هوای نفس دیگران شدن دانست و خاطرنشان کرد: در این 37 سال افرادی تابع هوی و هوس‌ها شدند و در سال 88 نیز عده ای این گونه شدند و اینکه فردی تابع هوای دیگری بشود بدتر از تبعیت از هوای نفسانی خود است.

دستغیب  در ادامه افزود: اگر از جایی ندایی بلند شد انسان نباید تسلیم شود و به دنبال آن حرکت کند و باید دید این ندا ندای الهی است یا شیطانی! ایجاد تفرقه در نظام مقدس جمهوری اسلامی همان کاری است که توسط استکبار و آمریکا دنبال می شود.

این استاد حوزه علمیه  نصرت الهی را هدیه خداوند تبارک و تعالی به افراد و جامعه بصیر خواند و بیان داشت: مقام معظم رهبری می فرمودند که حضرت امام بارها تاکید داشت؛ «ما در جاهایی با سختی هایی مواجه می‌شدیم که دستی را از باطن این عالم می دیدیم که گره گشا می‌شود».

آیت الله دستغیب در پایان با تاکید بر رعایت خطوط قرمز تصریح کرد: باید دقیقا گوش ما به بیانات و چشم ما به انگشت اشاره رهبری باشد چون اساس معنای انتظار همین است.

کازرونی‌ها امتحانات خود را به خوبی پس داده اند

امام جمعه کازرون در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر از همه دست اندرکاران این مراسم و خصوصا آیت الله دستغیب که دعوت مردم کازرون را پذیرفتند قدردانی کرد و اظهارداشت: هرساله در ایام دهه فجر مساجد کازرون میزبان جشن های انقلاب هستند و این مسجد نیز به علت اینکه به نام بنیان گذار جمهوری اسلامی نامگذاری شده است و یکی از مراکز شروع حرکات انقلابی در کازرون به حساب می آید میزبان اولین شب از جشن های انقلاب در کازرون است.

حجت الاسلام خرسند در پایان با اشاره به سخن رهبر انقلاب که شیراز و به تبع استان فارس را سومین حرم اهل بیت(ع) نامیدند بیان داشت: مسئولین استان نیز باید در جهات گوناگون توسعه استان را برمبنای این نام(سومین حرم اهل بیت علیه السلام) پیش برند.

منبع: تنویر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
آغوی دستغیب ده منه دردر انتخاباتن تام سی رای اومدی کازرون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
ایشن پچه شهید دستغیب هستند؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸