پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام محمد خرسند گفت: بنده چه در شهرستان چه استان نه عضو هیأت نظارت هستم و نه عضو شورای نگهبان. هیچ مسؤولیتی ندارم. بعضاً شایعاتی گفته می شود در رابطه با رد کردن یا تأیید افراد، که بنده هیچ دخالتی در این امر ندارم.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون؛ نماز جمعه این هفته 9 بهمن 94 به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون برگزار شد. مشروح خطبه دوم این نماز جمع بدین شرح است:

 

در این خطبه چهار مطلب را به اختصار خدمت عزیزان تقدیم می نمایم.

اولین بحث هفته ی آینده از روز دوشنبه آغاز دهه ی مبارک فجر است. سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم و انقلاب وارد سی و هشتمین سال عمر با برکت خود می شود. دهه ی فجر دهه ی عزتمندی ملت ایران و دهه ی طلوع مجدد اسلام است. از این فرصت باید استفاده شود و دست آوردهای فراوان انقلاب اسلامی برای مردم و به ویژه جوانانی که آن دوران را به یاد ندارند بازگو شود. این که ما گذشته کجا بوده ایم و امروز کجا هستیم. متأسفانه افرادی هستند در عرصه ی مطبوعات و رسانه ها و فضای مجازی به دروغ به اسم ملیت و اظهار علاقه ی به وطن دنبال تغییر چهره ی زشت رژیم پهلوی هستند و وانمود می کنند که در گذشته در برخی زمینه ها وضعیت ما بهتر از امروز بوده است در حالی که ما در گذشته یک کشور وابسته به تمام معنا بودیم و امروز یک کشور مستقل به معنای حقیقی هستیم. این را باید در این محافل و شب ها و روزها برای جوانانمان بگوییم که در دوران رژیم های طاغوتی و سلطنتی به ویژه در دوره ی قاجار و سپس در دوران پهلوی چه ستم ها در حق این ملت روا داشته شد و این ملت را عقب نگه داشتند. امروز به برکت جمهوری اسلامی ، ملت ایران در دنیا آبرو و عزت دارد و این به برکت اسلام است. پیشاپیش فرا رسیدن دهه ی فجر را تبریک عرض می کنم و دعوت می کنم که ان شاءا... در جلسات و مراسمی که برگزار می شود به ویژه مراسم و جشن های مردمی که شب ها در مساجد گوناگون منعقد می شود حضور فعال داشته باشید.

مطلب دوم پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز و تأکید بر این نکته که همه بدانند که یکی از مؤثرترین راه ها برای کاستن از آسیب های اجتماعی ترویج نماز است. ان الصلاه تنها عن الفحشا والمنکر و این وظیفه ی همه است. احساس مسؤولیت همگانی در اقامه ی نماز وظیفه ی همگانی است. اولین وظیفه ی مدیران در دولت اسلامی و حکومت اسلامی اقامه ی نماز و معنویت است. لذا همه در مساجد ، دانشگاه ها و مدارس و از همه مهم تر خانواده ها وظیفه دارند ؛ این که پدر و مادر در بحث اقامه ی نماز فرزندشان نمازشان را بخوانند. فرهنگ سازی یاد دادن نماز به فرزندان بر عهده پدر و مادر است. این اشتباه است که ما بگوییم بگذاریم بزرگ شود خودش بفهمد ، خیر. آیا در رابطه با معیشتش هم این چنین حرف می زنیم که در رابطه با دینش این چنین برخورد می کنیم؟ لذا در خانواده نسبت به امر اقامه ی نماز برای فرزندان پدر و مادر وظیفه دارند. در جامعه هم همه ی دستگاه ها این وظیفه را دارند. به همین جهت است که تنها اجلاسی که سالیانه برگزار می شود و مقام معظم رهبر شخصاً پیام می دهند در رابطه با اقامه ی نماز است.

مطلب سوم در رابطه با بحث انتخابات است. این ایام بحث بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات را شورای نگهبان انجام می دهد. خوب براساس اصل 99 قانون اساسی نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و این نظارت هم طبق اصل98 استصوابی است. یک بعد مهم در نظارت استصوابی به احراز صلاحیت ها برمی گردد. باید برای شورای نگهبان مشخص شود که فردی که ثبت نام کرده به اسلام و به نظام اسلامی، اعتقاد و التزام عملی دارد؟ به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه ابراز وفاداری داشته باشد. علاوه بر این ، کسی که می خواهد به مجلس برود ، نباید سوء شهرت داشته باشد. مشهور به فساد نباید باشد. سابقه ی خیانت نباید داشته باشد. اهل اختلاس، ارتشاء، کلاه برداری، غصب اموال، وابستگی به گروهک ها و به رژیم طاغوت نباید داشته باشد. سابقه ی محکومیت نباید داشته باشد. این ها مسایلی است که باید برای شورای نگهبان احراز شود. لذا این وظیفه ی مهمی است. برخی این بحث را می خواهند سیاسی کنند که شورای نگهبان فقط یک جناح را رد می کند. این چنین نیست. شما الان در رابطه با همین انتخابات خبرگان بسیاری از چهره هایی که مسؤولیت هم دارند و از لحاظ سیاسی گرایش آن ها اصول گرایی هم هست ، رد شدند که من الان اسم نمی آورم. در رابطه با مجلس هم تعدادی از نمایندگان فعلی رد شدند یا این که صلاحیتشان احراز نشده است. در حالی که گرایش سیاسی آن ها اصولگراست. خوب حالا جمعی هم گرایش اصلاح طلب دارند. این که بگوییم شورای نگهبان جناحی عمل می کند بی تقوایی است. شورای نگهبان طبق فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه دارد حق الناس را رعایت کند. حق الناس هم فقط به این نیست که آرای مردم دست کاری نشود. یکی از آن ها این است که اجازه ندهد نفوذی ها در خبرگان یا مجلس شورای اسلامی نفوذ کند. این از وظایف مهم شورای نگهبان است. البته من در خطبه ی گذشته عرض کردم که احتمال اشتباه هم هست و قطعاً هم هست ؛ که شاید در این بررسی ها که به ویژه در شهرستان ها و در استان ها اشتباه صورت گیرد و یا حتی تنگ نظری وجود داشته باشد ، این ها هم احتمال دارد. لذا دو مرحله فرصت قانونی است تا اعتراض شود. نباید اصل کار را زیر سؤال ببریم. از راه قانونی پی گیری شود که الحمدا... این کار در حال انجام است.

در رابطه با شهرستان هم من این را عرض کنم که عده ای از آقایانی که ثبت نام کرده بودند برای مجلس شورای اسلامی یا رد صلاحیت شدند یا صلاحیتشان احراز نشده است. همه آن هایی هم که من می شناسم انسان های محترمی هستند و همه هم الحمدا... به قانون تمکین کرده اند و از راه قانونی اعتراض کرده اند و شورای نگهبان هم در این مرحله تا 16 بهمن به اعتراض ها رسیدگی می کند و بعد از آن هم باز یک مرحله ی دیگر رسیدگی می کند. در نهایت همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند. چه باب میل آن ها باشد و چه نباشد.

در رابطه ی با بنده هم، بنده چه در شهرستان چه استان نه عضو هیأت نظارت هستم و نه عضو شورای نگهبان. هیچ مسؤولیتی ندارم. بعضاً شایعاتی گفته می شود در رابطه با رد کردن یا تأیید افراد ، که بنده هیچ دخالتی در این امر ندارم. البته شاید برخی از این آقایان بدون این که من اطلاع داشته باشم من را به عنوان معرف معرفی کرده باشند ، خوب به من زنگ می زنند. حتی کسانی بودند که گرایش سیاسی آن ها مثل گرایش سیاسی بنده نبوده اما من با حفظ امانت مطالب را گفتم و سعی نکردم خدای نکرده مغرضانه اظهار نظر کنم. یا اگر جایی هم لازم بوده مطلبی اظهار کنم ، اعلام کردم. چیزی در خفا نبوده است. این دخالت نبوده و دخالت نیست. چه در رابطه با رد و چه در رابطه با تأیید فردی . من از قبل هم اعلام کردم در امور انتخابات در سطح شهرستان بنده دخالتی نمی کنم. حالا شاید در سطح استان در برخی موارد من اظهارنظری بکنم ، اما در رابطه با شهرستان کازرون که حوزه مسؤولیت بنده است این را اعلام کردم. البته این عدم دخالت به معنای این نیست که بنده نظر ندارم ، بالاخره ما هم مثل بقیه مردم شهروندیم و نظری داریم ، هیچ گاه هم دنبال این نبودم که نظرم را به کسی حتی به خانواده ی خودم تحمیل کنم. بنده انتخاباتی بوده است که خود من به کسی رأی دادم ، همسرم به کس دیگری رأی داده و فرزندم به کس دیگری. این گونه نبوده که من حتی نظر خودم را بخواهم به خانواده ی خودم تحمیل کنم چه برسد بخواهم به مردم و همشهریان خودم تحمیل کنم. دوستان یا رفقای من یا اعضای دفتری که ما داریم خوب این ها هم شاید گرایش هایی به افرادی داشته باشند ، ربطی به من ندارد. هر کسی در تصمیمات این چنینی خودش آزاد و مختار است. بنابراین در امر انتخابات از مقدماتش که تعیین هیأت نظارت و اجرایی و مسایل این چنینی بوده تا ثبت نام افراد برخی از این آقایان محبت کردند به دفتر آمدند و گفتند: ما می خواهیم به عرصه بیاییم. گفتم: بنده نه به کسی می گویم بیا و نه به کسی می گویم نیا ، اگر احساس تکلیف کردی بسم ا... بیا میدان اما این ضوابط را رعایت کنید. در سلامت انتخابات نه در این دوره و نه در دوره های قبل هم من تأکید بسیار داشتم و این دوره هم باز دارم هم به نامزدهای محترم که براساس معیارهای اسلامی کار و تبلیغات کنید نه براساس معیارهای مادی. به مجریان و ناظرین انتخابات هم تأکید داشتم. بنابراین بی تقوایی است که بعضاً در رابطه با بنده شایعاتی می شود. اگر من یک جایی احساس وظیفه ای کنم هیچ ترسی ندارم. الحمدا... شما هم می دانید صراحت لهجه هم دارم یک جایی تکلیف احساس کنم موضعم را بگویم می گویم. گرچه خوب ائمه ی جمعه از تریبون نماز جمعه نمی توانند به نفع یا علیه کسی سخن بگویند ، اما در غیر از تریبون های رسمی می توانند. ولی همین را هم من استفاده نکردم و بنایم تا آخر این انتخابات در بحث مجلس هم براین است. البته بحث خبرگان بحث دیگری است که باید همه ما ان شاءا... سعی کنیم به وظیفه مان عمل کنیم. امیدواریم شورای محترم نگهبان هم در این فرصت باقی مانده با دقت به شکایات و اعتراضات رسیدگی کند و ما شاهد یک انتخابات باشکوه باشیم. همین الآن هم در سطح کشور و استان و شهرستان چهره های به درد خور وجود دارد که شایستگی حضور در مجلس شورای اسلامی را دارا هستند. آن عزیزانی که هم صلاحیتشان رد شده یا عدم احراز شده اند آن ها در وقت مقرر رسیدگی می شود و ان شاءا... به اعتراض این عزیزان هم پاسخ مناسب داده خواهد شد.

یک بحثی هم در رابطه با ومسایل اقتصادی کشور است که چون وقت گذشت ان شاءا... موکول می کنم به خطبه ی دیگری.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
3
0
درود برامام جمعه محترم وشجاع
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
0
پ ن پ بیا دخالت داشته باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
درود بر آیت الله خرسند دانشمند محبوب ودوست داشتنی کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰