پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۲
پيکر مرحوم آيت‌الله حاج سيد احمد پيشوا، اولين خطيب جمعه شيراز فردا (چهارشنبه) از مقابل بنياد المهدي(عج) واقع در چهار راه خيرات شيراز، تشييع مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، آيت‌الله حاج سيد احمد پيشوا، مسؤول حوزه علميه بيت‌المهدي(عج) شيراز و رييس مؤسسه فرهنگي بنياد مهدي(عج)، از روحانيون مبارز استان فارس بود که مدت‌ها از بيماري ريوي رنج مي‌برد و سرانجام صبح روز يکشنبه (23 بهمن ماه) در منزل خود دار فاني را وداع گفت.
وي متولد سال 1311 هجري شمشي در شهرستان کازرون و فرزند حاج سيد محمد پيشوا، از علماي بزرگ شيراز بود که مقدمات و سطوح را از پدر و عموي خود حاج سيد محمدرضا شريعتمدار آموخت و در سال 1335 شمسي پس از عزيمت به نجف اشرف از محضر اساتيد و آيات عظام بزرگي همچون؛ ميرزا حسن يزدي، ميرزا عبدالهادي شيرازي، علامه جعفري، آيت‌الله حاج سيد محسن حکيم و آيت‌ا‌لله سيد ابوالقاسم خويي بهره برد.
آيت‌الله پيشوا پس از تحصيل به زادگاه خود شهرستان کازرون بازگشت و با اقامه جماعت به انجام وظايف ديني و اجتماعي پرداخت که از آن جمله مي‌توان به تجديد و نوسازي مسجد جامع کازرون اشاره كرد.
وي در سال 1348 به شيراز مهاجرت کرد و در مسجد نو اين شهر به اقامه نماز جماعت و تبليغ احکام و ترويج دين پرداخت.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله پيشوا يکي از رهبران انقلاب اسلامي در شيراز بود که به همين دليل به زندان افتاد و به ساواک احضار شد.
وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 58 مسؤول برگزاري انتخابات 12 فروردين بود و اولين نماز جمعه پس از انقلاب اسلامي در شيراز به امامت او برگزار شد، اما از آن پس از کليه فعاليت‌هاي سياسي کناره‌گيري و از قبول هرگونه سمتي نيز خودداري کرد و به تدريس فقه و اصول در مدرسه علميه بيت‌المهدي(عج) پرداخت.
آيت‌الله پيشوا هم‌چنين پس از انقلاب اقدامات ديگري انجام داد که از آن جمله مي‌توان به سنگ فرش و تعمير مسجد نو شيراز، تاسيس بنياد مهدي (عج) و صندوق قرض الحسنه بيت المهدي (عج) و مدرسه علميه امام مهدي (عج) اشاره کرد.
از اين بزرگوار 3 کتاب به نام‌هاي «شهيدان عدالت علي (ع) از ديدگاه ديگران»، «بر ساحل نيل» و «خالي بر گونه انسان» برداشتي از سوره لقمان به چاپ رسيده است.
آيت الله پيشوا در ساعت 8:30 دقيقه صبح روز يکشنبه 23 بهمن ماه به دليل شدت يافتن بيماري ريوي دارفاني را وداع گفت و به دنياي باقي شتافت.
خبرگزاري دانشجويان ايران، رحلت اين عالم بزرگوار را به جامعه روحانيت و مردم متدين كشور و استان فارس تسليت مي‌گويد.
روحش شاد و يادش گرامي باد.
برچسب ها: سيداحمد پيشوا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳