پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۹۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶
خطیب جمعه کازرون:
امام‌جمعه کازرون گفت: زیبنده نیست که رئیس‌جمهور به یک‌نهاد قانونی که خود تائید شده همان نهاد است حمله کند.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون اظهار داشت: این زیبنده نیست که رئیس‌جمهور به یک‌نهاد قانونی که خود تائید شده همان نهاد است حمله کند.

امام‌جمعه کازرون با اشاره صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد اهمیت نماز جمعه گفت: ایشان نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر دانستند که علاوه بر هدایت‌گری سیاسی، هدایت‌گری فرهنگی که بنیانی‌تر است را انجام می‌دهد.

وی به اجرایی شدن برجام در 26 دی‌ماه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از 12 سال مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش شبانه‌روزی دانشمندان هسته‌ای و کوشش خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان، دشمن عقب‌نشینی کرد و بخشی از تحریم‌های لغو شد که جای خوشحالی است ازاین‌رو باید از هیئت مذاکره‌کننده در این راستا تقدیر شود.

خرسند افزود: باید به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در جواب نامه رئیس‌جمهور اشاره داشتند توجه و مراقبت شود که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند چراکه ذره‌ای به آن‌ها اعتماد نداریم و کماکان آمریکا را دشمن شماره یک انقلاب اسلامی می‌دانیم.

خطیب جمعه کازرون اضافه کرد: اگر دشمن نقض عهد کرد ما نیز باید این‌چنین کنیم و حل مشکلات کشور نیز باید تلاش مدبرانه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی ادامه داد: فکر نکنیم با برداشتن شدن تحریم‌ها تمام مشکلات برطرف می‌شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید فراموش شود که در مقابل آنچه به دست آورده‌ایم هزینه‌های سنگینی نیز متحمل شده‌ایم و غربی‌ها به ما لطف نکرده‌اند.

امام‌جمعه کازرون در ادامه گفت: برجام کار بزرگی بوده که با وحدت و همدلی و با محوریت ولایت‌فقیه به‌دست ‌آمده اما فتح‌الفتوح نیز نبوده و به تعبیر رهبری معظم می‌شد بهتر از این باشد اما شاید توطئه‌های دشمنان و یا امکانات کشور اجازه نداده است.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به رکود موجود در بازار تأکید کرد: زندگی مردم دچار مشکل و تولید تعطیل‌ شده و مشکلات اقتصادی نیز به مردم فشار آورده است که امیدواریم دولت تدبیر و این مشکلات را حل کند که البته نباید به دلیل کمبود بودجه نفت با افزایش تعرفه آب و برق و خدمات و... فشارها به مردم وارد شود.

خرسند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با عوامل برگزاری انتخابات، مهم‌ترین شرط یک رقابت سالم را شرکت حداکثری واجدان شرایط در آن برشمرد و خاطرنشان کرد: حتی کسانی که با نظام مسئله دارند نیز باید همگام با دیگر مردم حضور بانشاطی در انتخابات داشته باشند چراکه این‌ مهم با امنیت، پیشرفت و عزت کشور ارتباط دارد.

وی افزود: شرط دوم نیز به تعبیر مقام معظم رهبری انتخاب افراد صالح و کسانی است که پس از نشستن بر صندلی مسئولیت خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و کشور را به دشمن نفروشند و خود را فانی خدمات و مصالح کشور بدانند.

خرسند ادامه داد: مسئله دیگر نیز تمکین تمام متصدیان انتخابات به قانون و عمل به مرّ قانون است و عدم اهانت به نهادهای قانونی و هم‌چنین نامزدها به یکدیگر، مشوش نکردن فضا و ندادن وعده‌های غیرعملی و غیرقانونی از دیگر معیارهایی است که مقام معظم رهبری در مورد یک انتخابات سالم به آن اشاره کردند.

امام‌جمعه کازرون با ابراز گلایه و انتقاد از سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور گفت: سمت‌وسوی سخنرانی رئیس‌جمهور یک روز پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری ولایت‌مداری نبود و این زیبنده نیست که رئیس‌جمهور به یک‌نهاد قانونی که خود تائید شده همان نهاد است حمله کند.

خرسند اضافه کرد: اگر شورای نگهبان تضعیف شود سود آن به چه کسی می‌رسد و شعار دولت اعتدال بوده که شایسته نیست خود خلاف اعتدال موضع‌گیری کند و با توجه به این‌که ملاک قانون بوده اگر اختلافی دارید قانون راه برون‌رفت از آن را مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: مشکلات را دوستانه حل کنید نه این‌که در یک مراسم رسمی به یک‌نهاد قانونی و مقدس حمله کنید.

امام‌جمعه کازرون خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: این شیوه خوبی نیست که در هنگام عصبانیت سخنان نسنجیده و گزنده بیان کنید و ما حمایت از شما و دولت را بر خود لازم می‌دانیم و این انتقاد نیز در راستای اصلاح امور است.

خطیب جمعه کازرون بابیان این‌که سخنان رئیس‌جمهور باید آرام‌بخش باشد نه التهاب آفرین تأکید کرد: بنده نمی‌خواهم بگویم که تمام عملکرد هیئت‌های نظارت استانی و شهرستانی درست بوده است چراکه به‌یقین با توجه به حجم کار و ثبت‌نام 12 هزار نفر در انتخابات اشتباه نیز وجود دارد، اما راه آن این است که دوستانه این موارد بیان شود تا اصلاح صورت گیرد.

وی افزود: از هیئت‌های نظارت و اعضای شورای نگهبان درخواست می‌کنم در فرصت 20 روزه‌ای که وجود دارد به تک‌تک اعتراضات نامزدها رسیدگی شود تا حقی از کسی ضایع نشده و با حضور سلایق مختلف سیاسی در چارچوب نظام شاهد یک انتخابات رقابتی و سالم باشیم و همگان باید مرّ قانون را فصل‌الخطاب و نه برداشت خود از قانون بدانند.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
شاکر
|
Canada
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
1
7
خیلی از حمله ها زیبنده نیست، اما انتقاد و دفاع از حق، زیبنده استو اصلا برای همین انقلاب کردیم. انقلاب کردیم که انتقاد کنیم و آزادانه حرفمان را بزنیم.
اگر راست می گویید با منطق به او جواب دهید نه اینکه اصل ماجرا را زیر سوال ببرید.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
1
8
حاج اقاخرسندحمله شمانیزبه رئیس جمهورقانونی یک کشورزیبنده نیست.

شمامیخواهیدبه هرشکل ممکن مردم رابیاوریدپای صندوق رای تادرعرصه جهانی بگوییدمادموکراسی داریم ولی نمیخواهیدبگذاریدافرادی که منتقدشماهستنددرمجلس باشندوانهاراردصلاحیت میکنید.

حاج یعنی شمامیفرماییدصدای منتقدبایدخاموش شودوبس؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
1
8
حمله حضرات به نهاد قانونی ریاست جمهوری

زیبنده است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
0
2
مشاور فرهنگی رئیس جمهورگفت: گفتار رئیس جمهور در دیدار فرمانداران و استانداران متوجه مرحله ارزیابی صلاحیت داوطلبین در هیأت های نظارت بود و نه ارزیابی نهایی در شورای محترم نگهبان.
به گزارش تیک ، حسام الدین آشنا در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی با بیان اینکه گفتار رئیس جمهور محترم در دیدار فرمانداران و استانداران متوجه مرحله ارزیابی صلاحیت داوطلبین در هیأت های نظارت بود و نه ارزیابی نهایی در شورای محترم نگهبان نوشت: کسانی از هر دو جریان سیاسی کشور به صراحت در مورد این سخنان موضع گیری و تلاش کردند تا به جامعه القا نمایند گویا تقابلی میان " رییس جمهور - شورای نگهبان " وجود دارد، هم چنان که رسانه های بیگانه نیز چنین خطی در پیش گرفته و مایلند سطح تنش را در آستانه انتخابات به صورت مصنوعی بالا ببرند.
مشاور فرهنگی رئیس جمهوری با تاکید براینکه موضع دولت درتعیین صلاحیت نامزدها، دفاع از حقوق ملّت است نوشت: بی توجهی مفرط به یکی از دو گرایش اصلی کشور که مقام معظم رهبری آن ها را به مثابه دو بال برای کشور دانسته اند، موضوعی نیست که رییس جمهور از باب علائق سیاسی آن را پیگیری کند؛ بلکه این وظیفه ای است که قانون اساسی بر عهده ایشان گذاشته و از این حیث اقدامیست در جهت تقویت قانون اساسی و نهاد های مرتبط به آن.
به نوشته آشنا روشن است دولت با هرگونه اقدامی که منجر به ایراد خللی در برگزاری انتخابات شود، قاطعانه برخورد می کند و البته این اهتمام و جدیت مانع از این نخواهد بود که اگر در جایی اشکالی ببیند در رفع آن اقدامی نکند یا تذکری ندهد.
مشاور فرهنگی رئیس جمهور در این نوشتار تاکید کرده است : موضوعاتی چون ضرورت هماهنگی دستگاه های اجرایی، نظارتی، رسانه ای و امنیتی برای برگزاری انتخابات پرشور و گسترده؛ بی طرفی دولت در حمایت از نامزدها؛ اهتمام به امنیت انتخابات؛ دادن فرصت برابر به تمام کسانی که قانوناً می توانند وارد رقابت شوند و عدم حمایت برابر از تمام کسانی که قانوناً نمی توانند وارد مجلس شوند و . . . موضوعاتی هستند که لازم است مرتباً توسط مسؤولین دولتی تکرار شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
1
3
رهبري فرمودند: به مرّ قانون عمل شود.
رييس جمهور هم تاكيد كردند: به مرّ قانون عمل شود نه مرّ سليقه
اين دو هيچ تناقضي ندارند.
نمي دانم اشكال حاج آقا خرسند به چيست
ز میکده تا مسجدم هزار فرسنگ است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
4
0
بنده به برخی نظرات حاج آقا ممکنه اعتراض داشته باشم و نظرم را هم کم و بیش ذیل صحبتهای ایشان ارسال کرده ام. اما الحق والانصاف شجاعت ایشان بسیار عالی است و بسیار رک گو هستند. از طرفی نسبت به انتقادهایی که به ایشان میشود بسیار با ملاطفت پاسخ میدهند و در کلامشان بی ادبی و پرخاشگری ندیده ام. شاید سایر ائمه جمعه اینقدر انعطاف و انتقادپذیر نباشند. احسنت به صبوری ایشان. اما از ایشان تقاضا دارم مردم را تشویق کنند به مطالعه نشریات شهرستان و مسؤولین را نسبت به مقالاتی که در نشریات زده میشود سفارش به صبوری و پاسخ در خور شأن و شخصیت مردم بافرهنگ شهرستان نمایند. علی یارتان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
1
1
جانبداری از یک کاندیدای رد صلاحیت شده نیز زیبنده نیست!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹