خبرگزاري فارس: مدير بازاريابي و صادرات شركت تراكتورسازي ايران از صادرات توليدات اين كارخانه به 11 كشور دنيا خبر داد.
به
گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سيدرضا گلابيخياباني بعد از ظهر امروز در
گفتگو با خبرنگاران افزود: كالايي كه تراكتورسازي ايران به بازار ارائه
ميدهد، كالاي سرمايهاي است و كيفيت، تحويل به موقع و بدون كسري و خدمات
پس از فروش آن از اهميت ويژه برخوردار است.
وي افزود: اگر افكار كاركنان شركت را توسعه داده و بسترسازي فرهنگي انجام دهيم، افزايش فروش خارجي صورت خواهد گرفت.
خياباني تصريح كرد: نيروهاي شاغل در تراكتورسازي ايران اعم از مدير عامل و
ساير كاركنان به اين باور رسيدهاند كه راه نجات شركت در توسعه صادرات است
و ميدانيم كه مقوله بازاريابي داراي فرآيند عملياتي و ضرورت سرمايهگذاري
و صرف هزينههاي مطالعات ميداني و تبعيت از شرايط حاكم بر معاملات
بينالمللي است و قطعاً با جستجوي صرف در اينترنت و يا مكاتبه نميتوان به
اهداف صادراتي دست يافت.
وي افزود: وجود يك واحد صادرات توانمند و برخوردار از امكانات، اختيارات و
تقويت و توسعه نيروهاي انساني با دانش مورد لزوم در اين واحد ميتواند
تحقق بخش برنامه صادراتي تراكتورسازي در حال و آينده باشد.
مدير بازاريابي و صادرات تراكتورسازي ايران افزود: شركت تراكتورسازي ايران
از اول سال جاري تعداد يك هزار و 748 دستگاه انواع تراكتور به كشورهاي
ونزوئلا، سودان، ليبي، تركيه، تاجيكستان، عراق، اوگاندا، سوريه،
افغانستان، كنيا و ارمنستان صادر كرد كه صادرات تراكتورسازي به كشورهاي
ليبي و سودان نسبت به برنامه افزايش قابل ملاحظهاي را نشان ميدهد.
وي ادامه داد: برنامه سالانه صادرات 12 هزار دستگاه تراكتور توسط
تراكتورسازي ايران نميتوانست اغراقآميز باشد، بايد اعتراف كرد شرايط
اقتصادي جهان در گذشته براي صادرات مناسبتر بوده، اما فرصتسوزي صورت
گرفته و مسايلي مانند اعتمادسازي با مشتري، كيفيت مطلوب، تحويل به موقع و
فاقد كسري، همكاري بانكها در اختصاص اعتبارات و تحقق تعهدات حوزههاي
مختلف داخل شركت در زمينه صادرات از اهميت خاص برخوردارند.
مدير بازاريابي و صادرات تراكتورسازي ايران تصريح كرد: امكانات
سختافزاري، نرمافزاري و محيطي واحد صادرات بايد به گونهاي باشد كه
مشتريان را تحت تأثير قرار دهد و در مسئولان اين واحد احساس كمبود و نقصان
در مقابل طرفهاي تجاري ايجاد نكند.
وي ادامه داد: بايد اعلام كنيم كه در حال حاضر محدوديت فروش خارجي نداريم.
بايد اين شرايط را در زمينه توسعه صادرات به فال نيك گرفت و از آن به صورت
مطلوب بهرهبرداري كرد.
خياباني اضافه كرد: ما معتقديم اگر نگرشهاي حاكم و برنامهريزيها اصولي
و علمي منطبق با شرايط كسب و كار در زمينه تجارت بينالمللي تراكتور باشد
تراكتورسازي ايران ميتواند سالانه 25 هزار دستگاه تراكتور به كشورهاي
مختلف جهان صادر كند، الان در حال بررسي و جذب بازارهاي جديد هستيم و در
مورد كشورهايي مثل آرژانتين و نيجريه به نتايج خوبي دست يافتهايم.
مدير بازاريابي و صادرات تراكتورسازي ايران همچنين خاطر نشان كرد: در
اجراي برنامههاي مناسب صادراتي درنگ و تأخير جايز نيست، فراموش نكنيم كه
سرعت صادرات برخي از كشورها زياد شده است و ما براي تحقق اهداف خود
ناچاريم در آينده با آنان رقابت كنيم