پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۶۷۷
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
در پی رد صلاحیت برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی:
حسب اطلاع دکتر غریب فاضل نیا کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان کازرون صبح روز سه شنبه مورخ ۲۹ دی ماه ۹۴ در محل فرمانداری شیراز حضور یافته و با تسلیم درخواست اعتراضی خود و نیز ارائه ۶۳ برگ مستندات و مدارک متقن نسبت به رد صلاحیت خود در هیأت نظارت بر دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعتراض نمودم است.

حسب اطلاع دکتر غریب فاضل نیا کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان کازرون صبح روز سه شنبه مورخ ۲۹ دی ماه ۹۴  در محل فرمانداری شیراز حضور یافته و با تسلیم درخواست اعتراضی خود و نیز ارائه ۶۳ برگ مستندات و مدارک متقن نسبت به رد صلاحیت خود در هیأت نظارت بر دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به استناد بند ١ ماده ٢٨ قانون انتخابات (بند١- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و جمهوری اسلامی) اعتراض نمودم است.

متن اعتراض دکتر فاضل نیا به رای صادره از سوی هیات نظارت استان

متن نامه اعتراضی ایشان بدین شرح است.

به نام خدا

دبیر محترم شورای نگهبان

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند، برابر نامه شماره م/1253 مورخ 27/10/94 فرمانداری کازرون، هیئت محترم مرکزی نظارت بر انتخابات، نظر هیأت محترم اجرایی مرکز حوزه انتخابیه کازرون،  دائر بر تأیید صلاحیت اینجانب دکتر غریب فاضل نیا - نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کازرون-  را تأیید نکرده و صلاحیت اینجانب را به استناد ماده 28 – بند 1 قانون انتخابات رد کرده است.

ضمن احترام به نظر و رأی هیأت محترم اجرایی و هیئت محترم نظارت استان ، بدینوسیله و به استناد ماده 34 آیین نامه اجرایی، اعتراض خود را از رای صادره اعلام داشته و خواستار رسیدگی به پرونده خود در شورای محترم نگهبان می باشم.

همچنین در اجرای مصوبه مورخ 22/8/78 مجمع تشخیص مصلحت نظام، مبنی بر لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحبت شده در انتخابات مختلف، خواستار اعاده حیثیت از اتهام عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بویژه خواستار حضور در جلسه  شورا و ارائه دفاعیات خود می باشم. استدعا دارد، در خصوص رسیدگی به اعتراض اینجانب اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

لازم است از همین فرصت استفاده کرده و برخی موارد را به طور خلاصه، از جهت شناخت بیشتر شورای محترم نگهبان اعلام و اذعان بدارم که در در قالب 6 بند  در 2 برگ ضمیمه این درخواست تقدیم می گردد.

علاوه بر این یک نسخه از بیوگرافی علمی – زندگی نامه- مرامنامه- میثاق نامه کاری و چارچوب فکری و اندیشه ای خود را که جهت درج در بروشور تبلیغاتی آماده نموده ام بپیوست تقدیم می دارم.

دکتر غریب فاضل نیا

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کازرون

همراه 09177877694

اینجانب دکتر غریب فاضل نیا

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کازرون

از جهت شناخت بیشتر شورای محترم نگهبان برخی موارد را

به طور خلاصه و به شرح ذیل اعلام و اذعان می دارم:

1-اینجانب در یک خانواده متوسط و مذهبی در روستای سیف آباد کازرون متولد و پرورش یافته ام، به یمن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پله های ترقی را طی کرده و هم اکنون پس از یک دهه خدمت در منطقه محروم سیستان به عنوان عضو هیئت علمی رسمی دانشگاه با مرتبه علمی دانشیار پایه 27 در بخش جامعه شناسی و برنامه ریزی اجتماعی دانشگاه شیراز مشغول انجام وظیفه می باشم. از این رو با افتخار اعلام می دارم، بنده خود را بدهکار و مدیون نظام جمهوری اسلامی می دانم و یکی از انگیزه های قوی حضور و اعلام نامزدی در هشتمین، نهمین و هم اکنون دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همین موضوع و در عین حال لبیک گفتن به فراخوان مسئولین نظام مبنی بر تشریک مساعی همگان جهت جلب مشارکت حداکثری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.(توضیح اینکه اینجانب در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کازرون نامزد شده و پس از طی کردن مراحل تأیید صلاحیت، در بین 12 کاندیدای این دوره با کسب 9199 رأی رتبه سوم را بدست آوردم).

2-اینجانب با افتخار از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون به عنوان سربازی در تمامی صحنه ها حضور و مشارکت فعال داشته ام. ازجمله در حالی که خردسال بودم در تظاهرات ها شرکت داشته ام. در زمانی که کلاس سوم راهنمایی و دوم دبیرستان بوده ام یکبار در سال 1361 و بار دیگر در سال 1363 و هر بار به مدت 3 ماه و در مجموع 6ماه و 13 روز به عنوان بسیجی در دفاع مقدس حضور داشته ام و لذا همواره در دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی در تمامی صحنه ها و رویداد های مختلف فعالانه حضور و مشارکت داشته ام.

3-مفتخرم در سایه الطاف الهی و تلاش مستمر و طی کردن مدارج تحصیلی و نیز استادی دانشگاه صلاحیت ورود به مسائل سیاسی را پیدا کرده ام. بر همین اساس و بواسطه حضور و مشارکت فعالانه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، احاطه لازم در حد استنباط و اظهار نظر کارشناسی پیرامون موضوعات و قلمرو مقولات فوق را یافته ام. اطمینان دارم چنانچه امکان حضور در مجلس شورای اسلامی را داشته باشم، می توانم در عرصه مهمتر و وسیع تری خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشم.

4-اینجانب بر خود می‌بالم و خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در راستای رسالت علمی و تعهدی که در قبال جامعه خود داشته‌ام تا کنون از هیچ کوششی فروگذار نبوده ام و در این راستا بیش از 150 مقاله علمی - پژوهشی در جهت رفع برخی از مسائل و مشکلات مبتلا به جامعه نگاشته ام. در همین راستا، فراخوان و دعوت به تشریک مساعی دبیرخانه دومین همایش اندیشه های راهبردی با محوریت عدالت را جهت هم‌اندیشی و تبادل نظر برای رسیدن به یک چارچوب متقن الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت با افتخار لبیک گفته و شرکت داشته ام. ( دومین نشست اندیشه‌های راهبردی جمهوری اسلامی با محوریت عدالت در تاریخ سه‌شنبه 27/2/1390 برگزار گردید).

5-اینجانب همواره گام هایی که در عرصه های مختلف برداشته ام، جز در راه رضای خدا، اعتلایکشور، بدست آوردن فرصتی جهت خدمت به محرومین و مستضعفین و در کل انجام وظیفه و ادای تکلیف الهی و علمی نبوده و خود را مبرا از هرگونه اندیشه ها و تفکرات نامناسب و بر خلاف رویه فوق می دانم. بنابراین ازخداوند متعال مسئلت دارم که هر آنچه خیر و صلاح است برای اینجانب در نظر گرفته و و گام های مرا دراین مسیر استوارتر نماید.

6-اینجانب اذعان می دارم که حتی اگر اعتراض بنده به نظر و رأی هیأت محترم اجراییو نظارت استاننتیجه مثبت نداشته باشد و شورای محترم نگهبان نیز بر نظر ایشان صحه بگذارد، هیچ خدشه ای در سربازی و خدمتگزاری بندهایجاد نخواهد کرد. از این رو به هر نظر و تصمیمی که قانون اتخاذ نماید، پایبند خواهم بود.از صمیم قلب می گویم، اعتلای کشور و آرمان های منیع انقلاب اسلامی که با تمام وجود به آن علاقمند بوده و عشق می‌ورزم، دغدغه روزانه و آرمان همیشگی بنده خواهد بود.

دکتر غریب فاضل نیا

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کازرون

همراه 09177877694

آدرس: شیراز - میدان ارم - دانشگاه شیراز – دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی – بخش جامعه شناسی و برنامه ریزیاجتماعی- کد پستی: 7194685111

Weblog: http://kazeroonneda.blogfa.com

E-mail: gh.fazelniya@shirazu.ac.ir

E-mail: Dr.Fazelniya@gmail.com


نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
6
اين نامه را به دفتر رهبري هم برسانيد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
1
6
وقتی علی مطهری فرزند شهید مطهری بزرگ رو هم به استناد همین بند رد صلاحیت میکنن دود از نهاد مردم بلند میشه. این یعنی اینکه هر فردی با سلیقه ی غیر همسو با ... که امکان رای آوری داشته رو شناسایی کردند و با توجه به عدم وجود معیار خاصی برای تشخیص اعتقاد قلبی به اسلام و نظام و ولایت فقیه ؛ همه رو در قالب بند ۲۸ رد صلاحیت کردند. در قالب بندی که قابل اندازه گیری نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
5
3
شما که توی کازرون نیستید. هنوز کسی شما رو ندیده! مردمی نیستید...
یک شهروند
|
United States
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
1
4
باسلام .... دراین برهه تاریخی ومهم امیدواریم از توانمندی علمی -اجرایی تعهد کاری افرادی همچون دکتر فاضل نیا درجهت توسعه شهرستان استفاده شود..........زیرا توسعه دریک پهنه سرزمینی نیازمند استفاده از افرادی است که اشنا به مسایل جغرافیای توسعه جامعه شناسی و تفکر توسعه یکپارچه می باشد. دکتر فاضل نیا یک شخصیتی هستند که این ویژگی بارز را دارا می باشند............. دوم اشنا به مشکلات ومسایل توسعه ای کازرون زیرا سالیان دراز درحوزه جانعه شناسی توسعه، جغرافیا وبرنامه ریزی روستایی فعالیت های علمی پژوهشی واجرایی نموده اند..................در این برهه تاریخی بیاییم ازافرادی استفاده کنیم که دغدغه توسعه متوازن یکپارچه درسطح پهنه جغرافیایی دارند..................عدالت گستری ، رفع عدم تعادل ها توسعه درشهرستان ......امیدواریم این افراد متعهد توانمند ومسولیت پذیر درصحنه حضور داشته باشند.............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
7
1
من برای شما و توانمندی شما جناب دکتر احترام میگذارم اما متاسفانه در سال 88 کسانی که به نتایج انتخابات اعتراض داشتند کاش مثل جنابعالی قانون را مد نظر قرار میدادن و اعتراض در چارچوب قانون را دنبال میکردن اما یک نکته که همیشه در ذهن بنده خارج نمیشود بیانیه جنابعالی در آن ایام بود من بدون تعارف میگم جنابعالی به عنوان فرد نخبه کازرونی باید از ظرفیت خودتان برای محکوم کردن آن قانون شکنی استفاده میکردید ولی محتوای بیانیه جنابعالی چیز دیگری بود. مجددا من فکر میکنم شما فرد توانمندی هستید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
1
6
درود بر دکتر فاضل نیا
ایشان واقعا شایستگی نمایندگی کازرون را دارند،و در میان افرادی که در ابن دوره کاندیدای نمایندگی گردیده اند ااز هرجهت شایسته تر می باشند.
davoodmemar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
2
5
واقعا تاسف آور است که استاد دانشگاه و متخصص برنامه ریزی شهری و منطقه ای در دانشگاه زابل و شیراز به این راحتی رد صلاحیت می شود..خیلی وقت است مجلس و شهر کازرون به یک متخصص برنامه ریزی شهری نیاز دارد تا مشکل بیمارگونه شهر را جراحی کند و نگاه آمایش سرزمین را در کشور اجرا کند..اما افسوس که در این دوره افرا گمنام و بدون تخصص به راحتی تایید صلاحیت شده اند و تحصیل کرده ها اینچنین مورد بی مهری واقه شده اند/امیدوارم پایان شب سیاه سپید باشد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
2
6
مردم متوجه میشوندکه تفکرجناح خاص حاکم شده نه قانون.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
1
3
دوستت داریم جناب آقای دکتر
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
1
2
عاشقتم مرد بزرگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
1
3
همیشه معتدل و مرد عمل بودی امیدوارم مشکل شما حل بشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
1
3
شما بهترین فرد برای انجام این کار بزرگ یعنی نمایندگی مردم شرف کازرون هستید برای شما ارزوی خوشبختی می کنم
azqa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
1
جناب دکتر لطفا بفرما دکتری شما در چه رشته ایست
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
جغرافیا و برنامه ریزی شهری هست.ایشان دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه زابل بودند و الان استاد دانشگاه شیراز در بخش مدیریت و علوم اجتماعی
غریب فاضل نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
1
4
با سلام و احترام
در پاسخ به دوست عزیزی که رشته تحصیلی اینجانب سئوال فرموده اند:
 سوابق تحصيلي :
 ديپلم : رشته اقتصاد اجتماعی از دبيرستان بعثت شهرستان کازرون ، سال 1366.
 ليسانس : رشته جغرافيا با گرايش برنامه ريزی از دانشگاه اصفهان (1370-1366).
 فوق ليسانس: رشته جغرافياوبرنامه ريزی روستايي،دانشگاه تربيت مدرس (78-1375).
 دکتری : رشته جغرافيا و برنامه ريزی روستايی ،دانشگاه تربيت مدرس(1383-1378).
ممنون-
دکتر غریب فاضل نیا - دانشیار بخش جامعه شناسی و برنامه ریزی اجتماعی دانشگاه شیراز
پاسخ ها
سیف ابادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
با اینکه هم روستایی هستیم اما تا حالا هرگز شما رو از نزدیک ندیدم
اینجوری که فایده نداره...!!!
واسه نماینده شدن باید ابتدا طرفدار مردم باشید! باید مردم رو ببینید! به حرف مردم گوش کنید! با مردم هم کلام بشید!

حالا اینجا جالبه که: در حالی مدرک برنامه ريزی روستايی گرفتید که حاضر نیستید ماهیانه ۱ روز در روستا بمانید

اگر هدف خدمت به مردم است باید در این سالها ثابت میکردید
غلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
0
2
دکتر نظرت پیش خدا باشد اگر خدا بخواهد بنده خدا کوچک است همه چیز رابه خدا واگذار کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸