پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام والمسلمین محمدخرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این هفته کازرون گفت: جریانات سیاسی به ویژه مطبوعات باید فضا را بر مبنای همدلی و همزبانی سالم نگه دارند. متاسفانه در شهرستان خلاف این را می بینیم. برخی نوشته ها و تیترهاي برخی مجلات کینه توزانه و غیر منصفانه است. گویا کینه های شخصی در کار است.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون؛ امام جمعه کازرون در خطبه اول با اشاره سبک زندگی اسلامی و قرآنی گفت: تا انسان علم و آگاهی نسبت به یک موضوع پیدا نکرده است نباید آن موضوع را قضاوت کند. گاهی اوقات به خصوص در ایام انتخابات، افرادی بر اساس شایعات قضاوت می کنند و حکم هم صادر می کنند که این درست نیست.

ایشان با اشاره به مناسبت های هفته ی پیش رو گفت: هشتم ربیع الثانی میلاد امام حسن عسگری (ع) است که دوران 6 ساله امامت این امام بزرگوار از دوران سخت شیعه بوده است. هم چنین پنج شنبه نیز سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه است. امام رضا (ع) می فرمایند: هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.

وی به 26 دی ماه سالروز فرار شاه خائن را روزی تاریخی در تاریخ کشور برشمرد و همچنین با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی و همرزمان شهیدش گفت: این شهدای عزیز در دوران ظلمانی حکومت طاغوت با شهادت خود راه را برای مبارزین روشن کردند.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به توقیف دو شناور تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس و بازداشت 21 ساعته آنان اظهار داشت: این اقدام نشان گر اقتدار وصلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آن به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. پیام این اقدام این بود ابر قدرت ها برای خود و نوکرانشان ابرقدرت هستند و برای ملت ایران آنان ابرقدرت محسوب نمی شوند. این نشان دهنده اشراف اطلاعاتی نیروهای سپاه و ارتش بر آب های کشور و همچنین مرزهای زمینی می باشد. پیام دیگر دريا دلان سپاه به آمریکاست که مواظب اقدامات خود در منطقه باشد؛ در عین حال پیغامی هم برای کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی داشت که دل به آمریکا نبندند، چراکه قابل اعتماد نبوده و یک ابرقدرت پوشالی است؛ و درحالی که دارای امکانات فراوانی است ضعف های فراوانی هم دارد. لذا باید از شیطنت دست بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین خرسند ضمن تشکر از مردم، رزمندگان، جانبازان و خانواده معظم شهداء به خاطر حضور باشکوه در تشییع شهدای گمنام تصریح کرد: مردم نشان دادند قدردان شهدا هستند و شهدا را یک نعمت و حجت الهی میدانند و قدردانی آنان شامل مرور زمان نمی شود. اگر ده ها سال دیگر هم جنازه شهیدی به وطن برگردد، مردم با شکوه تر استقبال می کنند.

ایشان افزود: شهدا آمدند تا بگویند دچار دنیا زدگی، روزمرگی و سیاست زدگی نشویم. گرچه از برخی موضع گیری های نسنجیده که در سطح استان شد گلایه داریم، چنان که بعد اصلاح هم شد، امّا شهدای عزیز وابسته زمان و منطقه خاصی نیستند. تمام این کشور و عالم اسلامی وطن این شهداست.

امام جمعه کازرون در آخرین بخش از صحبت های خود در رابطه با انتخابات به صحبت های مقام معظم رهبری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: معظم له علاوه بر 14نکته ای که درباره انتخابات بیان کردند 5 نکته دیگر هم بیان کردند. ایشان گفتند: اهمیت انتخابات یک نفس تازه دادن به ملت ایران و متعلق به همه مردم است. ایشان تأکید داشتند که حتی کسانی که نظام را هم قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور در انتخابات شرکت کنند. بنابراین همه باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم. مقام معظم رهبری براي انتخاب درست هم نکاتی فرمودند که یکی از آن ها این بود که بر اساس معیارهای درست انتخاب صورت بگیرد. یعنی معیارهای فامیلی و منطقه ای معیارهای درستی نیست. اگر هم کسی خود شناخت ندارد ایشان می فرمایند به کسانی که توسط متدینین و انقلابیون معرفی می شوند اعتماد کنید.

وی ادامه داد: در یکی دو روز آینده هیأت های نظارت صلاحیت نامزدها را اعلام می کنند. بنده تا الآن هیچ خبری از تأیید یا رد صلاحیت یا عدم احرازها ندارم. چون حق خاصی برای خودم قائل نیستم. ما هم مثل شهروندان دیگر وقتی اعلام کردند متوجه می شویم. امّا چنانچه عزیزی رد صلاحیت شد یا احراز صلاحیت نشد، بایستی به قانون تمکین کند. چون معیار قانون است. باید پی گیری مطالبات هم از راه قانونی باشد. در فاصله زمانی مشخص اگر اعتراضی دارند، انجام دهند و به اعتراضات هم رسیدگی می شود. بنابراین از ملتهب کردن فضا و جوسازی خودداری شود. جریانات سیاسی به ویژه مطبوعات باید فضا را بر مبنای همدلی و همزبانی سالم نگه دارند. متاسفانه در شهرستان خلاف این را می بینیم. برخی نوشته ها و تیترهاي برخی مجلات کینه توزانه و غیر منصفانه است. گویا کینه های شخصی در کار است. به ظاهر می گویند دفاع از حقوق مردم است، امّا عمق مطلب را که می بینیم کینه شخصی و سیاسی را مشاهده می کنیم.باید با انصاف مطالب نوشته شود.

 

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
1
کدام قانون حاج آقا ؟همه را رد صلاحیت ... بعد می گویید تمکین کنند انتخابات جاری مثل دوره های هفتم و هشتم و نهم انتخابات درون جناحی اصولگرایان است و نمایندگی که اینچنین انتخاب می شوند نماینده واقعی مردم نیستند .برای .... و هیئت نظارت متاسف و به ... و ... که کار خود را کردند تبریک می گویم.لعنت الله علی ...
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
1
0
درود بر حاج آقا خورسند
ایشان با بیان اینکه تیتر برخی روزنانه ها کینه توزانه و غرض شخصی است ، تو دهنی محکمی به روزنامه... زدند. روزنامه ای که با تحریف واقعیت ها سعی در بزرگنمایی خود دارد.
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
حاج اقا احتمالا میخوایددرشهرستان...و...راه بندازید.چندروزه دیگه احتمالا ...به مجلات روروزنامه هاحمله میکنند
طرفدار نشریات مستقل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
کینه توزانه و غیرمنصانه... کینه توزانه و غیرمنصفانه... کینه توزانه و غیرمنصفانه. به یاد مصاحبه حاج اقا شجونی با رضا رشیدپور افتادم. مهمترین مشکل نشریات مستقل عدم حمایت مسؤولین شهرستان است. اگر حمایت مردمی نبود این نشریات خیلی وقت پیش از بین رفته بودند. ضمناً با حضور هیأت نظارت بر نشریات که مو را از لای ماست بیرون میکشند کدام نشریه میتواند نشر اکاذیب کند و وزارت ارشاد کارش نداشته باشد. یا وقتی گفته میشود کینه توزانه یعنی آن مسؤول یه اشتباهی یا ظلمی به نشریه یا حزب وابسته به نشریه کرده که این به آن در و اگر غیرمنصفانه است خب شخصی که در حقش اجحاف شده بیاید سخنی بگوید مطلبی بنویسد و از خود دفاع کند. ولی به هر حال امیدوارم محمدصادقی نماینده ارزنده ای برای شیراز بشود و خدای نکرده گول نخورد و برای کازرون تغییر موضع ندهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳