پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۶۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
از سوی حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی:
نشست هم اندیشی علمی فرهنگی با موضوع آسیب شناسی مراکز علمی با سخنرانی حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه کازرون در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان با اشاره به مراحل اصلاح جامعه از منظر قرآن کریم اظهار داشت: اصلاح جامعه عبارت است از، موعظه و اندرز، پاکسازی روح و دل از رذائل اخلاقی، هدایت و در نهایت مشمول رحمت الهی شدن.

وی با بیان اینکه انجام هرکاری نیاز به نقشه، برنامه و مباحث اخلاقی دارد و جامعه دینی هم باید بر اساس نسخه دینی عمل شود؛ حال آن که با وجود اسلامی بودن جامعه، می خواهیم معضلات را با نسخه های غربی مرتفع کنیم که این امکان ندارد.

امام جمعه کازرون در بخش دیگری از صحبت های خود، به معضلات زیاد اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این معضلات کم و قابل انکار نیست. همین که در کوچه و بازار نگاه کنیم این معضلات را می بینیم و احتیاج به خرج مبالغی برای کشف آن ها وجود ندارد. با مراجعه به زندان و راهروهای دادگستری خیلی چیزها دست ما می آید. درمان این معضلات هم یک راه بیشتر ندارد و آن رعایت سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. متاسفانه عمل به موارد مختلف فرهنگی و... توسط مسئولان به تأیید یا محکوم کردن خلاصه شده است.

نشست هم اندیشی نخبگان علمی در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد

خرسند وضعیت آمار ازدواج و طلاق را نگران کننده خواند و تصریح کرد: علاوه بر کم بودن ازدواج ها 30درصد ازدواج ها نیز به طلاق منجر می شود و تعداد زیادی نیز منجر به طلاق عاطفی می شود. پرخاش گری و اختلافات خانوادگی، بیکاری و جرم و جنایت، کم کاری در انجام شغل و وظایف و بدقولی ها حتی در بین مسئولان که یک کشور اسلامی و با تمدن است زیبنده نیست.

در ادامه جلسه محمودیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه های فارس، با بیان اینکه پیشرفت امور فرهنگی بستگی به همدلی، هم افزایی، وحدت و همزبانی ما دارد، اظهار کرد: اگر توفیقات و موفقیت هایی در خارج یا داخل کشور حاصل شده، همگی از برکات و تلاش وحدت و انسجام بین مسئولان نظام بوده است و این انقلاب به برکت وحدت ملی بوجود آمده است .

وی افزود: اگر وحدت و هم افزایی نباشد، دشمن از طریق نفوظ به فرهنگ ملی و دینی ما آسیب میرساند و ما باید با تلاش وحدت و معرفت افزایی مستمر در راستاری ظهورگام برداریم

دکتر محمودیان با اشاره به سخنان حضرت آیت اله خامنه ای در خطبه نماز جمعه درسال 1367 گفت: مقام معظم رهبری در سال 67 تاکید کردند: درهر شرایطی نباید به سفارتخانه هیچ  کشوری حمله کرد و یا آسیب برسانیم و اگر کسی این کار را انجام بدهد مجرم است .

نشست هم اندیشی نخبگان علمی در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های استان فارس اظهار کرد: حکومت عربستان که خودش در بن بست سیاسی و نظامی قرار داشت و راه فراری برای او نبود، توسط گروهی که به سفارتخانه آنها حمله کردند بهانه ای ایجاد کرده و از فرصت خود زنی استفاده نموده که این ازکوتاهی در امر وحدت ملی ما بوده است .

دکتر محمودیان گفت: باید یک قرارگاه فکری و هماهنگی بر اساس سنت و قرآن و تحت نظر ولایت فقیه جهت هماهنگی بیشتر ایجاد شود تا دشمن نتواند از نبود وحدت و عدم هماهنگی بین ما نفوذ کند و از روش خودزنی موجب بدبینی به اسلام و جمهوری اسلامی ایران گردد.

حمیدرضا گرامی فرماندار کازرون هم در این نشست اظهار داشت: ما باید پای بند اصول و باورهایمان باشیم و یکی از باورهای دینی ما بحث تهاجم فرهنگی ازسوی دشمن است؛ و باید با برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های داخلی، از ورود برنامه های تحمیلی غرب به جامعه جلوگیری کنیم .

فرماندار کازرون گفت: امیدوارم این نشست که با حضور نخبگان و صاحب نظران فرهنگی در دانشگاه برگزارشده است، دارای خروجی و مصوبات خوبی باشد و بتوانیم از نتیجه این نشست درجلسات  فرهنگ عمومی شهرستان هم استفاده نمائیم .

حمیدرضا گرامی با اشاره به اینکه باید به داشته ها و باورهای دینی خود پایبند باشیم اظهار داشت: اگر به عملیات کربلا 4 و 5 توجه کنیم، فاصله بین این دو عملیات بسیار اندک و کوتاه بوده یعنی برای افراد نظامی این یک امر غیر ممکن است که بعد از گذشت چند روز از عملیات، دوباره با فرصت اندک برای جبران کربلای 4  اقدام به برنامه ریزی و طراحی عملیاتی بعدی شود، که نیاز به شناسایی و تدارک گسترده و مدت زمان زیادی داشت. اما عملیات کربلای 5 را شروع کردند. این فقط همان بهره گرفتن از باورها است. اگر باور داشته باشیم، هرکار نشدنی و سخت هم آسان خواهد شد.

 سپس فرزانه رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه های فارس، پیرامون بایدها و نبایدهای ترویج دین در دانشگاه ها یعنی آنچه که برای انجام کار فرهنگی و تقویت دینداری از نظر و دیدگاه مقام معظم رهبری لازم است، اظهار داشت: روشهایی که برای انجام کارفرهنگی در دنیا و کشور ما رایج است در چهار شکل و قالب متفاوت ارائه می گردد.

وی گفت: در روش اول به گونه ای است که انسان ها دارای اختیار و حق آزادی در مسائل فرهنگی هستند و بدون هیچ الزامی می توانند انتخاب نمایند .

روش دوم در ایجاد کارهای فرهنگی اهدافی را دنبال می کند و درچهارچوب اهداف برنامه هایی که از پیش تعیین شده تنظیم و کاملاً بسته عمل می شود.

رئیس هیات امنای دبیرخانه دانشگاه های فارس در مورد روش سوم ارائه بسته های فرهنگی اظهارکرد: در این شیوه از طریق مخاطب شناسی و هماهنگی با مخاطب بطوری که از آنها بخواهیم چه چیزی را نیاز دارند مانند اغذیه فروشی که هر مشتری هرنوع غذا یی سفارش نمایدبه همان سبک آماده می کند.

 راه چهارم تلفیقی است دخالتی نداریم مخاطب خودش انتخاب می کند یعنی همه برنامه ها را دراختیار دارد اینکه از برنامه های تلویزیون آن طرف مرزها استفاده کند یا سخنرانی اساتید اخلاق و دین درجمهوری اسلامی را انتخاب کند.

در ادامه حجته الا اسلام صحرایی مدیرحوزه علمیه کازرون با اشاره نبود برنامه مناسب فرهنگی درجامعه اظهارداشت: یکی از مشکلات فرهنگی این است که به جای فعال کردن وروشن نمودن جوان ازدرون از سیاست کشیدن و هل دادن استفاده می کنیم اگر ماشینی را درنظر بگیریم به دو طریق می توان ماشین راحرکت داد یا از طریق روشن کردن و یا از را ه هل دادن و کشیدن در روش دوم با هزینه های بالا و توفیقات کم همراه است و متاسفانه درجامعه امروزی ما هم از همین روش استفاده میشود و جوان را یا هل می دهند یا می کشند .

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) جوانان را از درون فعال می کرد نمونه آن هم درزمان شکل گیری انقلاب اسلامی و نقش جوانان در پیروزی انقلاب و یا دفاع مقدس که جوانان بصورت خود جوش داوطلبانه به سمت شهادت می شتافتند.

مدیر حوزه علمیه اظهارکرد:درحوزه فرهنگی باید زیبایی معنوی واقعی و حقیقی را به جوان نشان بدهیم امروز ما فقط زیبایی دنیا را به جوان نشان داده ایم و زیبایی معنوی را لمس نکرده است چگونه بایددر مسیر دین وفرهنگ دینی قرار گیرد.

نویسنده: اصغر جوکار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
1
بعد از مدت ها یک جوک شنیدیم.... نخبه علمی و دانشگاه آزاد!!!
دانشگاهی که تو همه رشته ها بدون کنکور، دانشجو میگیره، مگه نخبه هم داره؟؟!! محور اصلی تحصیل در دانشگاه آزاد: 1- جزوه استاد 2- نمره ....
عزیزان دیگه خود میدانند که در دانشگاه آزاد، فاصله دانشجو بودن و نبودن، گرفتن کپی از شناسنامه، کارت ملی و مدرک دیپلم از لوازم التحریر سر کوچه هست و گذشت دوره درس خوندن و کنکور و ...
نخبه های کشور رو الان تنها تو چند تا دانشگاه در تهران و دانشگاههای آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان و انگلستان میتونید ببینید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
با این جلسات و خبرسازیها دانشگاه آزاد قصد دارد خودش را به عنوان یک مکان دانشگاهی واقعی و علمی نشان بدهد.
کدام نخبه؟ کدام هم اندیشی؟
بنده 12 سال در دانشگاه آزاد تدریس داشتم.
جز ... دانشجو و غیر علمی بودن محیط هیچ چیز دیگر در دانشگاه آزاد وجود ندارد.
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست...
در میدان علم و نخبه پروری، سخن از دانشگاه آزاد، لطایف الحیل است.
تا وقتی دانشجوهاتون رو بدون کنکور، اونهم با ظرفیت 50 به بالا جذب می کنید، رنگ نخبه رو نمی بینید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳