پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
محمدرضا معینی خبر داد:
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی فضای خدمات گردشگری در شهر تاریخی بیشاپور خبر داد .

به گزارش کازرون نما، محمدرضا معینی با اشاره به افزایش 60 درصدی حضور گردشگران در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور طی 2 سال گذشته گفت: نبود استراحتگاهی درخور و شایسته گردشگران در این منطقه همچنین قرار گرفتن شهر تاریخی بیشاپور در فهرست جهانی یونسکو در آینده ای نزدیک، مکانی تحت عنوان خدمات گردشگری جهت رفاه گردشگران طراحی، و اجرا شد. 

پیشرفت فیزیکی 90 درصد از فضای خدمات گردشگری بیشاپور

به گفته وی، این فضای خدماتی به مساحت بیش از 700 متر مربع در سه فاز با طراحی و رنگ آمیزی همگون با محیط اطراف، خارج از دید منظری بناهای موجود بیشاپور، ایجاد سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، ساخت نمازخانه آماده بهره برداری می باشد .

پیشرفت فیزیکی 90 درصد از فضای خدمات گردشگری بیشاپور

معینی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مجموعه، این مکان با استانداردهای فنی و مهندسی از جمله میزان روشنایی مناسب، دید منظری به سمت آثار، استفاده از شیشه های دو جداره و... انجام گرفته است .
وی افزود: فضای اصلی در حدود 300 متر زیربنا و حدود 400 متر محوطه سازی شامل مبلمان گردشگری و ایجاد فضای سبز مناسب با محیط اطراف می باشد . 

پیشرفت فیزیکی 90 درصد از فضای خدمات گردشگری بیشاپور

مسئول میراث فرهنگی شهرستان کازرون ادامه داد: در نمای معماری بنا و نوع مصالح آن سعی شده تا بر اساس معماری برگرفته از بیشاپور با مصالح بوم آور ساخته شود و فضای بیرونی منظری رو به محیط تاریخی و رودخانه را شامل می شود . 

نویسنده: سرویس تاریخ
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
1
حال بیشاپور خوب نیست...من چندی قبل به بیشاپور رفتم .واقعا از وضع حال بیشاپور حسرت میخوردم..شهری که بعضی ها با طعنه میگویند باید خودت این شهر تاریخی را کشف کنی چون هیچگونه تابلو راهنما و گردشگری ندارد..واما نکاتی که در این شهر تاریخی دیدم به شرح زیر بود
1-هیچگونه نگهبانی و مامور حراست بجز درب ورودی وجود نداشت(ینی امکان هرگونه خرابکاری وجود داشت)
2- سقف معبد اناهیتا را با پلاستیک پوشانده بودند و سه تا سنگ اطراف ان گذاشته بودند تا آب درون معبد نشست نکند(واقعا خیلی زحمت کشیده بودند..دستتون درد نکنه آقای معینی)
3-درون معبد آناهیتا ،سقف معبد چندین هزار ساله را سوراخ کرده بودند تا چراغی روشن نمایند!!!!! ... دستتون درد نکنه شما نمیخواد بیشاپور رو درست کنید.همین بفرمایید پشت میزتون کافیه...ینی شما نمیدونید نباید به اثار باستانی آسیب بزنید و محل چراغ رو بدون سوراخ کردن دیوار نصب کنید؟
4-هنوز که هنوز است کنار موزه بیشاپور آثار باستانی و نقش های تاریخی وجود دارد و همینطور رها شده در حیاط مشاهده می شود(البته از زمان آقای معینی کمی زحمت کشیده شده و آثار باستانی های رها شده در حیاط به طرف سقف آورده شده تا بعضی آثار زیر باران خیس نشود و البته بعضی دیگر هم که خیس میشود فدای سرمان!!!!
5-از آن ور ستون یادبود که مطمنم هیچ کازرونی بعد از ستون یادبود جلوتر نرفته ( چون به علت عدم اطلاع رسانی واقعا همه فکر میکنن که محدوده تاریخی شهر بیشاپور در محدوده همین ستون یادبود به اتمام میرسد) وضع وخیم تر میشود..سنگ های تاریخی و منقش شده از دوران اسلامی همینطور رها شده در اطراف ریخته شده است و کسی کوچکترین توجه ای به آن نمیکند( البته فرقی هم نمیکند.بهرحال این سنگ های اسلامی را جمع کنند که چه شود..فوقش خیلی زحمت بکشند و پشت موزه بیشاپور رها کنند تا دست اویز باد و باران شود) و پس از ان متاسفانه در طاقچه های بجا مانده از دوران ساسانیان فضولات انسانی هم دیده می شود!!!!!
خب به طرف چهار طاقی که احتمال زیاد آتشکده هست و حدود سی متری ان که زندان دوره ساسانیان با ستون های باشکوه روبرو می شویم می رویم...کنار آتشکده که هیزم های چوپانان و اثار آتش های انها دیده می شود و دل هر وطن دوستی را به لرزه در می آورد.
و امام نکته دردناک و عذاب آور اینکه قبرستان در درون شهر تاریخی بیشاپور و چند متری اتشکده در حال گسترش هست!!!
حال روز زندان دوره ساسانیان هم که مثل دیگر آثار باستانی حال و روز خوشی ندارد..ستون ها بر روی زمین افتاده بود و نقش ها و سنگ های تاریحی همچنان روی زمین خاک میخورد!!!
در میانه راه دوستم داستانی دردناک تر تعریف میکرد..میگفت چند روز پیش به شهر تاریخی بیشاپور آمده بودیم و چند بچه بازیگوش با لگد به دیوارها میزدند و تخریب میکردند و میخندیدند و وقتی با مامور حراست صحبت کردیم میگفتند بزارید غذایمان بخوریم و بعدا بررسی میکنیم!!!!! ...!!!
البته باز هم تکرار میکنم که در آن روز هیج مامور حراستی وجود خارجی نداشت!! و حتی روستایی ها به راحتی و با ماشین شخص در شهر بیشاپور تردد می کردند(آخر گناه دارند.برای چه باید راه روستایی ها طولانی شود.بگذارید از وسط شهر تاریخی با ماشین به ان سر روستای خود سفر کنند!!!!)
آقای معینی بودجه نیست و پولی در کار نیست و میدانیم برای میراث فرهنگی ما خرجی نمیکنند اما این چیزهایی که من دیدم بیشتر به مدیریت مرتبط بود تا بودجه..مثلا تابلوهایی برای رهنمایی گردشگران چقدر خرج دارد که شما هیج تابلویی آماده نکرده اید یا اینکه مامورهای حراست شما چرا در شهر تاریخی در حال گشت و بررسی نبودند و یا اینکه بجای اینکه بگویید مهمان سرا زده اید برای چه این فکری به حال نگهداری آثار باستای رها شده در پشت موزه نیستید!!؟ آیا هنوز نمی دانید تا آثار تاریخی نباشد گردشگری هم نیست؟؟
آقای معینی نمیدانم ... چیست.چون واقعا با دیدن این صحنه های غیر قابل تحمل باورم نمیشد که ... (البته با عرض معذرت) ولی قسم میخورم که دلم فقط و فقط برای آثار تاریخی و هویتی شهر و کشورمان می سوزد.یک کلام میگویم و سرتان درد نمی آورم..اگر نمیتوانید مدیریت کنید خواهش میکنم هرچه زودتر استعفا دهید و مدیریت را به یک نفر اصلح تر و تواناتر منتقل کنید..انشالله به زودی همین صحبت ها را با مستندات در سایتی مستقل منتشر میکنم(البته اگر کازرون نما تمایل داشته باشد در اختیار این سایت هم قرار می دهم) والسلام
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
سایت کازرون نما آمادگی انتشار مستندات و ادله شما در مورد آنچه گفته اید را دارد
شا باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
1
با منتشر نکردن نظر قبلی من مشخص شد که متاسفانه سایت کازرون نما عرق ملی ندارد.مهم نیست من وظیفه خودم رو انجام دادم.امید است مسئولان کازرون نما هم نسبت به نطرات مردم امانت دار باشند
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
نظر قبلی شما نیاز به اصلاحاتی دارد ولی به دلیل طولانی بودن متن کمی وقت لازم دارد ولی قطعا منتشر خواهد شد
شاد باشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳