پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: با توجه تأیید صلاحیت های فلّه ای که در سراسر کشور صورت گرفته است معلوم است که قرار است جریانی علیه شورای نگهبان مبنی بر حجم رد صلاحیت شدگان توسط این شورا به وجود بیاورند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون؛ حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون با اشاره به نوزدهم دی ماه سالروز قیام مردم با بصیرت قم اظهار داشت: مردم انقلابی قم در اعتراض به مقاله توهین آمیز ساواک علیه امام راحل در سال 1356 قیام کردند.علما و مردم با بصیرت تو طئه دشمن را شناختند و موج دوم انقلاب اسلامی را آغاز کردند و این موج روز به روز خروشان تر بنیان رژیم طاغوت را در هم شکست.

خطیب نماز جمعه کازرون به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در رابطه با دو موضوع مهم اهمیت نماز جمعه و مسأله انتخابات به ایراد سخن پرداختند.ایشان اقامه نماز جمعه را لیله القدر انقلاب نامیدند و خاطره ای از دیدار خود با امام و صحبت در مورد نماز جمعه بیان فرمودند.در دوران طولانی حکومت بنی امیه مردم لیله القدر نداشتند و پس از دوران طاغوت نیز مردم صاحب نماز جمعه که لیله القدر انقلاب است شدند.نماز جمعه را به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت مردم نامیدند و امام جمعه را فرمانده این قرارگاه معرفی کردند زیرا ما در حال نبرد ایمانی و اعتقادی با دشمن هستیم.بنابراین هم مردم هم امام جمعه باید اهمیت نماز جمعه را درک کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به لزوم جذب اقشار مختلف مردم به نماز جمعه ، بیان سخن متقن ،متین و منطقی و هم چنین نوآوری در این امر نیز اشاراتی داشتند.همه دستگاههای فرهنگی بایستی خودشان را در قبال نماز جمعه موظف بدانند.نماز جمعه تریبون نظام و اسلام است و امام جمعه باید از این تریبون مردم را به تقوا و خدا ترسی دعوت کند و هشدارهای لازم را بدهد.در این راستا بنده از جوانان عزیز و صاحبان فکر و اندیشه دعوت می کنم تا نظرات خود را در رابطه با نماز جمعه و ایجاد جذابیت های بیشتر ابراز کنند.

امام جمعه کازرون به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات نیز پرداخت و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب 14 نکته در رابطه با انتخابات بیان کردند.اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ، ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی و اظهار نظرهای عده ای در راستای شبهه افکنی به نتیجه انتخابات از جمله نکاتی بود که ایشان درباره آن صحبت کردند.این عادت بدی است که عده ای از قبل از انتخابات بگویند به نتیجه انتخابات اطمینان نداریم.این همان کار غلطی است که در سال 88 نیز انجام گرفت و به نظام جمهوری اسلامی اتهام زدند و خسارات فراوانی را به کشور وارد کردند.

ایشان افزود:تخلف در هر کاری ممکن است پیش بیاید اما همان طور که رهبری نیز فرمودند تخلفاتی که نتیجه انتخابات را تغییر بدهد و تخلف سازمان یافته مطلقا وجود ندارد.ساختار انتخابات ساختار سالمی است.متاسفانه برخی جریانات سیاسی هرگاه نتیجه انتخاباتی به میل آن ها باشد نام آن را حماسه می گذارند اما اگر مردم انتخاب دیگری داشته باشند نام تقلب را روی آن می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین خرسند در رابطه فرمایش مقام معظم رهبری به حق الناس نامیدن رأی مردم نیز خاطرنشان کرد:این حق الناس نامیدن معنای گسترده ای دارد.دست بردن در نتیجه انتخابات یکی از موارد حق الناس است اما موارد دیگری مثل پذیرش داوطلبان صالح و رد داوطلبان ناصالح نیز حق الناس است.

وی به فضاسازی عده ای برای شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: گفته می شود چرا برخی افراد رد صلاحیت می شوند.البته شاید برخی هیات های نظارت شهرستانی و استانی اشتباه هم بکنند اما نباید ساز و کار قانونی انتخابات را زیر سؤال برد.نباید با شورای نگهبان سیاسی برخورد کرد.اما متاسفانه الآن اینگونه برخورد می شود.همین تآیید صلاحیت های فلّه ای که در سراسر کشور صورت گرفته است معلوم است که قرار است جریانی علیه شورای نگهبان مبنی بر حجم رد صلاحیت شدگان توسط این شورا به وجود بیاورند.

ایشان تأکید کرد: در برخی شهرها به ویژه تهران ، وزارت اطلاعات صلاحیت افرادی را کتبا رد کرده است امّا آقایان آن ها را تأیید کرده اند.خوب قطعا این در شورای نگهبان رد می شود.بعد با مدد گرفتن از رسانه های بیگانه علیه شورای نگهبان موضع گیری می کنند. البته ان شالله عزیزان در هیات های نظارت بر اساس ضوابط قانونی عمل می کنند و تحت تأثیر این جوسازی ها قرار نمی گیرند.در هیچ سیستمی در دنیا اجازه نمی دهند هر کسی وارد ارکان قانون گذاری شود.در قانون اساسی این امر به عهده شورای محترم نگهبان گذاشته است.

خطیب نماز جمعه کازرون در پایان به اقدام رژیم سفاک آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر نیز اشاره کرد و تصریح کرد: ما این جنایت را محکوم می کنیم.جرم این روحانی مبارز فقط روشن گری در خطبه های نماز جمعه بود.او نه سلاح به دست گرفته بود و نه تعرضی به کسی کرده بود.آل سعود جواب انتقاد را با جدا کردن با شمشیر می دهد.اینها با این جنایتشان ماهیت غیر انسانی خودشان را بیشتر نشان دادند. خون به ناحق ریخته شده این عالم بزرگ بسیار سریع دامان سیاست مداران آل سعود را خواهد گرفت.متاسفانه در محکومیت این حرکت عده ای مشکوک خساراتی را به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در کشور وارد کردند آن ها از این امر سوء استفاده کردند.عده ای هم متاسفانه در داخل کشور به اندازه ای که حمله به سفارت سعودی را محکوم می کنند شهادت آیت الله نمر را محکوم نکردند و این جای سؤال دارد.

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷