پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۶۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
مصیبت امیری خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : یک درپوش سنگی متعلق به یکی از استودان های ساسانیان در مجموعه شهر بیشاپور کشف شد .

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، دکتر مصیب امیری گفت: این درپوش سنگی دارای خطوط پهلوی ساسانی است که طول آن به 42 سانتی متر می رسد و عرض بالای آن 35 و عرض پائین آن به 27 سانتی متر می رسد و ارتفاع آن نیز 6 سانتی متر می باشد .
به گفته مدیر پایگاه پژوهشی شهر ساسانی بیشاپور، درپوش سنگی شکسته شده اما دارای ارزش مطالعاتی بالایی است .
امیری اضافه کرد: با توجه به قدمت شهر بیشاپور و آثار موجود در این مجموعه که از دوره ساسانیان به بعد می باشد، به طور حتم این درپوش سنگی از ارزش فرهنگی بالایی برخوردار است و از طرفی هم به دلیل خطوط موجود ، ارزش آن دو چندان شده است .
مدیر پایگاه شهر ساسانی بیشاپور در ادامه گفت: استودان ها مکان های سنگی بودند که تدفین مردگان در دوره ساسانیان در آنها صورت می گرفته است و تنها برخی از آنها دارای درپوش بوده اند .
وی افزود: با توجه به وجود 4 سطری که در این درپوش سنگی وجود دارد ، می طلبد مطالعات گسترده ای در این عرضه صورت گیرد و به احتمال زیاد این درپوش متعلق به مقبره یکی از افراد سرشناس و مهم در دوره ساسانیان بوده است .
امیری با بیان اینکه خطوط موجود در این اثر سنگی قابل خواندن است ، گفت : به زودی این خطوط خوانده خواهد شد .
وی در ادامه اضافه کرد : شهر بیشاپور یکی از شهر های مهم در دوره ساسانیان بوده است که قدمتش به 1700 سال قبل بر میگردد و در مناطق مختلف این محدوده تاریخی ، استودان های متعددی هم وجود دارد که محل تدفین مردمان آن دوره را نشان می دهد .

نویسنده: سرویس تاریخ
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
0
چرا عکس نگذاشتین که تصویر بهتری از گفته هاتون بدین؟ توضیحاتتون هم متاسفانه واضح نیست.
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
قطعا این حق شماست که اطلاعات کامل و جامعی در اختیارتان قرار گیرد. اما متاسفانه تا کنون عکسی از این اثر مکشوفه منتشر نشده و متن خبر نیز از سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس عینا نقل قول گردیده و این کل اطلاع رسانی بوده که از سوی این اداره کل در این زمینه شده است. به امید خداوند در تلاش هستیم که اخبار تکمیلی و احیانا تصویری از این اثر را بدست آورده و به اطلاع مخاطبین عزیز برسانیم.
کازرون نما به سهم خود از شما و سایر مخاطبین پوزش می طلبد
شاد باشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
0
باتشکر از زحمات شما کازرون نما برای دادن این اطلاعات مفید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
0
با تشکر از سایت خوبتون، کازرون نگاه هم عکس گذاشته هم توضیح کاملتری داده
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
همانگونه که در توضیح ذیل نظر دیگری به عرض رساندم، و نیز با پیگیری هایی که باز انجام گرفت، تا روز یکشنبه 20 دی ماه، هیچ تصویری از درب استودان مکشوفه منتشر نشده است. ظاهرا به دلیل اهمیت و ارزش اثر مکشوفه، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس نیز فعلا قصد انتشار عکسی از این اثر ندارد و احتمالا تصویر منتشر شده در سایت محترم کازرون نگاه تزئینی است که در عرف خبرنگاری رایج است که از تصاویر مرتبط در کنار اخبار استفاده می کنند.
همچنین در مورد توضیحات، متن توضیحات در مورد "خود اثر" در تمامی سایت ها و خبرگزاری ها، همان متنی است که توسط سایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس از قول دکتر امیری منتشر نموده و متن سایت کازرون نما و سایت همکار ما که اشاره نمودید از این بابت دقیقا یکی است؛ و تنها ترتیب برخی سطور و جملات جابجا شده و توضیحات اضافه آن سایت محترم در مورد خود اثر مکشوفه نیست بلکه در مورد معرفی کلی سایت تاریخی بیشاپور می باشد.
ان شا الله بازهم پیگیر خواهیم بود تا اخبار و اطلاعات تکمیلی را به اطلاع مخاطبین برسانیم
شادباشید 
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳