پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
در سی‌امین دوره انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی:
سی‌امین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با معرفی 81 نمونه ملی از 25 استان و در 76 رشته برگزار شد که نام کشاورز زنبوردار از شهرستان کازرون با تولید سالانه 50 تن عسل در میان کشاورزان نمونه سال زراعی 94 - 93 قرار گرفت

به گزارش کازرون نما، رئیس  سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سی‌امین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در سالن حجاب با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد و در این دوره، تعداد  4 نفر از نمونه ملی سال زراعی 94 - 93 طی فرآیندی دقیق از استان فارس انتخاب شده‌اند و از آنها تقدیر به‌عمل آمد.
محمد مهدی قاسمی  اهداف کلی از انتخاب نمونه‌ها را ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان، ایجاد انگیزه و رقابت سالم، معرفی الگوهای عملی و قابل اعتماد، جلب افکار عمومی، طرح مسائل و مشکلات آنها و فراهم آمدن زمینه‌ای برای تبادل تجربه عنوان کرد.
وی استفاده از کشاورزان برتر برای الگوسازی، معرفی رشته‌های جدید، ارتقای بهره‌وری، توجه به کیفیت محصول و مشارکت تشکل‌های مختلف را از اهداف جنبی این مراسم برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 200 شرکت‌کننده طی فرآیندی پس از پر کردن فرم‌ها از شهرستان ها با ارزیابی شاخص‌ها و تولیدات مورد بازبینی قرار گرفتند و پس از طی مراحل شهرستانی تعداد 68 کشاورز نمونه به مرحله استانی راه یافته که  در نهایت از بین این افراد، 4 نفر در رشته‌های مختلف به عنوان نمونه ملی معرفی شدند.
وی ادامه داد: حیدر پذیر کشاورز نمونه شهرستان کازرون در بخش تولید سالانه عسل به میزان 50تن و محمدباقر دستانی کشاورز نمونه شهرستان فسا با سطح زیر کشت 80 هکتار و تولید 80 تن در هکتار به عنوان تولیدکننده ملی مرکبات  انتخاب شدند.
قاسمی از معرفی حسنعلی  ضیغمی به عنوان باغدار نمونه تولید کننده خرما از شهرستان جهرم با سطح زیر کشت 8 هکتار و تولید 34 و 56 صدم تن در هکتار خبر داد و تصریح کرد :  امین فریدونی تولیدکننده پسته در شهرستان سروستان با سطح زیر کشت 30هکتار و تولید 15 و 9 دهم تن در هکتار به عنوان نمونه ملی انتخاب شد .
وی افزود: بهره‌وری از آب، رعایت دستورالعمل ترویجی، استفاده از بذور اصلاح‌شده و نهال داخلی، استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و رعایت روش‌های نوین تغذیه گیاهی در انتخاب کشاورزان نمونه تأثیر به‌سزایی داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه سلامت محصول از شاخص‌های اصلی در انتخاب نمونه‌ها بوده است، گفت:  بذر مناسب، روش‌های تغذیه‌ای مناسب، حذف تنش‌ها و عوامل محدودکننده و حذف آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، نشان‌دهنده آن است که ما دانش لازم را برای تولید بالاتر و رسیدن به سقف تولید را داریم.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
0
خدایی جهاد کشاورزی کازرون چه کار قابل ذکری برای زنبور داران انجام داده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳