پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۶۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
پس از یک عمر خدمت به ورزش:
منصور فروزانپور از افتخارات فوتبال و جامعه ورزش کازرون بود و نام نیکش برتارک تاریخ پرافتخار آن تا همیشه جاوید خواهد ماند.

به گزارش کازرون نما، متاسفانه باخبر شدیم که منصور فروزانپور پیشکسوت فوتبال و ورزش کازرون دارفانی را وداع گفت.

منصور فروزانپور متولد 1339 کازرون است که فوتبال خود را از زمین های خاکی اطراف کازرون آغاز کرد و در کنار بازیگری، یکی از زحمتکشان برای برگزاری مسابقات بود. در سال 1353 که اولین دوره مسابقات نوجوانان در کازرون برگزارگردید، با تیم انوشیروان قدسی به مربیگری علی عسگرحمیدپور در مسابقات شرکت کرد و سپس به تیم پرسپولیس پیوست و زیر نظر علی توکلی – اصغر رهسپار به فوتبال خود ادامه داد. نایب قهرمانی جوانان درسال 1354 با پرسپولیس ثمره تلاش او و دیگر یارانش بود.

فروزانپور بعد از پرسپولیس به تیم دارایی که تازه تاسیس بود و از یک تیم محلی به باشگاهی تبدیل شده بود پیوست و از بانیان این تیم شد. بعداز پیروزی انقلاب به دلیل اختلاف داخلی از تیم دارایی جداشد و با همبازی دیگرش در دارایی، تیم طالقانی را تاسیس کرد. اسماعیل رزمی به کمک منصور فروزانپور از یک عده فوتبالیست جوان و گمنام، تیمی ساختند که سالها گربه سیاه بزرگان فوتبال کازرون شد.

در سال 1358 تیم طالقانی با حضور در مسابقات دسته دوم با مربیگری رسول هدایت موفق به صعود به مسابقات دسته اول کازرون شد در این صعود گلهای زیبای منصور فروزانپور وبازیهای زیبای اسماعیل رزمی در کنار بازیکنانی همچون سیاوش خیر، جعفرمطهری، عبدالصاحب هدایت، حسامی و... همه و همه باعث صعود تیم شد.

در دهه 60 منصور فروزانپور بازیگری را کنار گذاشت و با جان دل به عنوان سرپرست و مربی به تیم طالقانی خدمت کرد و بازیکنان بزرگی همچون محمود زمانی بخش، علی دهقان، مسعود رجبیان، حمید رییسی، تورج تاجمال، حبیب و مجید جمالی، کاظم مظلومیان و علیرضا دریا شکن را به فوتبال کازرون معرفی کرد.

در سال 1366 تیم طالقانی به استقلال تغییر نام داد و سرمربیگری را به استاد عباس راسخ و سرپرستی را برعهده منصور فروزانپور نهاد.

منصور فروزانپور تا سال 1371 با استقلال ماند و سپس جای خود را به دیگران سپرد. در تمام این سالها منصور یکی از زحمتکشان برگزاری مسابقات به خصوص در دورانی که بازی ها در زمین دارایی برگزار می شد بود.

تعصب، جنگندگی، ضربات سر بی نظیر و زحمتکش بودن منصور خان را اهالی فوتبال کازرون از یاد نخواهند برد.

کازرون نما این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم فروزانپور و جامعه ورزش شهرستان کازرون تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر را از درگاه خداوند مسالت می نماید.

نویسنده: محمدرضا پولادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
1
خواهشا درباره تیم شاهین وبازیکنان ودست اندرکارانش مطلب بزارید ممنون
محمود رضا پولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
0
روح این بزرگوار شاد .
منصور حق استاد بر همه ی ما داشت .
متانت ومهربانی و خنده ویی از ویژگی های برجسته اخلاقی این عزیز بود
روحش شاد
دوستدار کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
1
روحش شاد و یادش گرامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳