پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه کازرون:
شهری که در فاصله ی دو هفته از 4 دی ماه تا 19 دی ، 150 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. نزدیک به 80 شهید در عملیات کربلای 4 و به همین تعداد هم در کربلای 5. لذا انتظار دارم این روز را در سال های آینده ثبت و فضاسازی در سطح شهر بشود. هیچ روزی مناسب تر از این ایام برای نام گذاری روزی به نام روز کازرون وجود ندارد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی دفتر امام جمعه ی کازرون؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه ی کازرون در خطبه های نماز جمعه ی این هفته میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را تبریک گفت و با اشاره به میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) آغاز هفته ی وحدت را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: قرآن سراسر دعوت به وحدت است واعتصموا بحبل ا... جمیعاً و لا تفرقوا ان المؤمنون اخوه و پیامبر امت را به وحدت و همدلی دعوت کرده است پیامبر در روایتی جماعت مسلمین را رحمت می­دانست و دوری واختلاف مسلمین را عذاب می­دانست و امیرالمؤمنین در خطبه127 نهج­البلاغه  می فرماید از پراکندگی و اختلاف بپرهیزید.

وی افزود: علمای اسلام و مراجع شیعه هم در طول تاریخ تشیع این چنین بوده­ اند به سنت رسول الله(ص) و اهل بیت طاهرینش اقتدا می­ کردند. مرحوم آیت ا... العظمی بروجردی که نامه ای به شیخ الازهر، شیخ محمد شلتوت نوشت و ایشان را  به وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی دعوت کرد. در دوران ما هم حضرت امام منادی وحدت بود و وحدت را رمز کلمه می­ دانست . وحدت و یک دلی  را رمز پیروزی می­ دانست . چه وحدت بین امت اسلامی، فرق اسلامی ،بین شیعه و سنی و چه وحدت در عرصه­ ی داخلی کشور بین قومیت­ ها ،بین نژادها ،بین جریان­ های سیاسی. اختلاف به هر شکلش زیان آفرین است. البته وحدت به معنای یکی شدن همه مذاهب، افکار و گرایش ­ها نیست. بلکه وحدت به معنای نبودن تفرقه و نفاق و درگیری و کشمکش است.

امام جمعه ی کازرون به انتخابات های پیش رو در کشور اشاره کرد و با انتقاد از دو قطبی کردن فضای جامعه گفت: امروز ما بیش از هر زمانی به وحدت کلمه و به هم دلی وهم زبانی که امسال مقام معظم رهبری به این عنوان نام گذاری کردند نیاز داریم. در آستانه­ ی دو انتخابات مهم قرار داریم. دو قطبی کردن جامعه به ویژه در ایام انتخابات خیانت به کشور و انقلاب و مردم و خون شهداست. دو قطبی کردن جامعه و کشور نفعش را چه کسی می­ برد؟ این کاری است که آمریکا دنبال آن است. رژیم صهیونیستی دنبال آن است.چرا برخی افراد و جریانات سیاسی نمی­ خواهند بفهمند؟ وقتی انسان برخی تیترهای روزنامه­ ها را می­ بیند بوی فتنه انگیزی به مشامش می رسد.  برخی موضع­ گیری افراد ،شخصیت­ ها و جریانات سیاسی بوی فتنه­ انگیزی می دهد.آیا برخی نمی­  خواهند از فتنه­ ی 88درس عبرت بگیرند؟ می­ خواهند آزموده را دوباره امتحان کنند ؟ این ملت اگر باز فتنه­ ای مثل 88 به وجود بیاید این بار به شکل دیگری برخورد می­ کند. این گونه نیست که اجازه دهند جریاناتی بخواهند فضای کشور را ملتهب کنند.انتخابات آبروی نظام است. نباید اجازه داد برخی از فضای انتخاباتی استفاده کنند و فضا را مسموم کنند.

هیچ روزی مناسب تر از 4 دی برای نام گذاری روزی به نام روز کازرون وجود ندارد

ایشان به مسأله ی انتخابات خبرگان و واجدین شرایط این مجلس نیز اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات خبرگان و خبرگان جایگاه رفیعی دارد. انتخابات خبرگان تفاوت­ های فراوانی  با دیگر رقابت ­های سیاسی دارد. چهره­ هایی که ثبت نام می­ کنند دارای جایگاه فقاهت و اجتهادند و از یک جایگاه ممتازی برخوردارند. نباید این جایگاه را با رقابت­های سبک سیاسی و جناحی آلوده کنیم . مجلس خبرگان یک مجلس فراجناحی و حلقه­ ی اتصال جنبه­ ی الهی و مردمی جایگاه ولایت فقیه است. این جایگاه نمی­ تواند جناحی باشد. نمایندگان خبرگان براساس تکلیف شرعی عمل می ­کنند نه مسایل سیاسی و جناحی. عضویت در این مجلس ساز و کار خودش رادارد . شهرت افراد یا وابستگی سیاسی و خانوادگی افراد ،معیار حضور در خبرگان نیست. این معیار را قانون بر عهده­ 6 فقیه عادل گذاشته است.آن­ها باید امتحان بگیرند، مصاحبه کنند تا محرز شود.

خرسند در بخش دیگری از صحبت های خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش شورای نگهبان پرداخت و تصریح کرد: باید اجازه داد براساس معیار قانون عمل شود که شورای نگهبان هم قطعاً قانون را اعمال می­ کند و تابع فضاسازی سیاسی و جو سازی های سیاسی نخواهد شد.وقت ثبت نام چه در خبرگان و چه مجلس امروز تمام می­ شود. این که برخی جریانات دنبال این هستند که تعداد نامزدها را فراوان کنند تا شاید شوراهای نگهبان را در یک فضایی قرار دهند که مجبور شود برخی را تأیید کند درست نیست. البته باید عملکرد شورای نگهبان هم براساس قانون و شرع باشد که هست اما خوب اگر حرفی هست از راه قانونی دنبال شود نه از راه فضاسازی .در انتخابات مجلس هم توصیه ما این است که پایبند به قانون باشیم .مصالح کشور را در نظر بگیریم. رقابت­ های سالم اسلامی داشته باشیم .خوب مجلس برای چیست؟ برای قانون گذاری برای خدمت به مردم. آیا خدمت به مردم با گناه میسر می­ شود؟ این که به هم تهمت بزنیم وفضا را آلوده کنیم و هزینه­ های بی خود کنیم درست نیست.

مگر یک نماینده­ ی مجلس در طول 4 سال چقدر حقوق و مزایا می­ گیرد که برخی برای به دست آوردن این منصب هزینه­ های گزاف می­کنند ؟جز این که غرض­هایی دیگری در کار باشد .مردم باید مراقب باشند مجلس در رأس امور است کسانی باید به مجلس بروند که بتوانند سرنوشت کشور را می­ خواهند رقم بزنند. قانون گذاری بکنند . من این را بارها گفته­ ام شأن نماینده­ ی مجلس قانون گذاری است نه اجرایی .اجرائیات وظیفه­ ی دولت و نماینده ­ی دولت است این وعده و وعیدهای که برخی می­ دهند آن هم با توجه به وضعیت مالی که کشور ودولت درآن گرفتار است این وعده­ ها معلوم است که وعده ­های توخالی است.

امام جمعه ی کازرون با بیان این که 9 دی یکی از یوم ا...های انقلاب اسلامی و از روزهای ماندگار است تصریح کرد: برخی با شنیدن نام 9 دی به آن­ها برمی خورد. اصلاً 9 دی را نمی­ گویند، می­گویند «حوادث بعد از انتخابات». این حوادث بعد از انتخابات 88 حوادث عادی نبود. دشمن از قبل از انتخابات 88 آدرس داده بود. برخی از مقامات آمریکایی و نظریه پردازهای غربی گفته بودند این انتخابات مثل انتخابات­های دیگر نیست. همان انقلاب مخملی که در برخی کشورها به وجود آوردند، می­ گفتند در ایران هم بناست همین اتفاق بیفتد. بعد از ایران هم نوبت سوریه است. اسناد این ها موجود است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرد این­هایی که در خیابان­­ های تهران علیه اسلام ، علیه امام حسین ، علیه اصل ولایت فقیه شعار می­ دهند و تظاهرات می­ کنند ، نمایندگان ما هستند. عکس سران فتنه در کنار عکس رئیس گروهک تروریستی منافقین در دست سلطنت بود و این آقایان هیچ موضعی نگرفتند. نگفتند چه شده ما را که باید عکس من ، منی که یک زمان نخست وزیر این مملکت بودم منی که یک زمانی رئیس مجلس این مملکت بودم.منی که لباس روحانیت به تن دارم در کنار عکس رئیس منافقینی که دستش به خون هزاران انسان آغشته است در ایران و عراق چرا باید کنار هم باشد مسأله مسأله­ ی رقابت نبود بعد هم گفتند تقلب اسم رمز فتنه بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری این­ها را جمع کردند و گفتند این­ راهی که می­ روید در نهایت به جایی می­رسید که کار از دست شما خارج می شود. این کار را نکنید. گوش نکردند. سپس آن خطبه رادر 29 خرداد 88خواندند . ولی این­ها تمکین نکردند.

بعد از آن در ماه رمضان همین نماز جمعه ­ای که الان آقایان به آن افتخار می­ کنند. باید اسم آن را بی نظیرترین نماز جمعه در تاریخ اسلام گذاشت. در ماه رمضان بطری آب کنار دست نمازگزار، با کفش، زن و مرد دختر و پسر کنار هم به نماز جمعه ایستادند. این هم نماز جمعه­ ی فتنه، نماز جمعه­ ی آمریکایی هم دیدیم بالاخره. خوب چرا؟ هنوز هم که هنوز است از عملکردشان پشیمان نیستند. البته این به معنای آن نیست که همه­­ ی مردمی که به آن­ها رأی داده ­اند یا روزهای اول به صحنه آمدند فتنه­ گرند.بدنه­ ی مردم متوجه شدند .راه خودشان را جدا کردند. بسیاری از مردمی که در 9 دی به خیابان­ ها آمدند همان کسانی بودند که به این افراد رأی داده­ اند.

همه­ ی این­ها تأیید شدند. این­ها صلاحیتشان تأیید شد. این­ ها یک زمانی مسؤولیت­ های رده بالا در نظام داشتند. خوب در 9 دی بعد از 8 ماه التهاب آفرینی آن هم به برکت ابا عبدا... الحسین به صورت جودجوش با شعار لبیک یا حسین، مردم به صحنه آمدند تکلیف خودشان را انجام دادند فهمیدند چه خبر است البته برخی از شهرها 8 دی آمدند. تهران 9 دی .برخی شهرها 10 دی اما آن ایام، ایام بصیرت ملت ایران بود.

خرسند با بیان این که برخی دوباره شروع به فتنه انگیزی کرده اند گفت: دولت محترم باید مراقب باشند. می­ بینیم که برخی مواضع دولتی­ ها بوی فتنه از آن می­ آید. تعرض­ هایی که به شورای نگهبان یا نهادهایی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود بوی فتنه می­ دهد. جالب است که هم زمان در خارج از کشور هم به شورای نگهبان و سپاه حمله می شود و کنگره­ ی آمریکا تحریم­ هایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع می­ کند.این هماهنگی­ ها چه معنایی می ­دهد؟ چرا برخی نمی­ خواهند به خود بیایند؟ اگر لازم بشود 9 دی بارها تکرار می­ شود. ملت با بصیرتند و رهبری هم هوشیار و بیدار مسایل را رصد می­ کند.

حجت الاسلام و المسلمین خرسند به پیمان شکنی های آمریکایی ها هم اشاره کرد و اظهار داشت: به وعده­ ی آمریکایی­ ها دلخوش نکنید.ما امیدواریم برجام به نتیجه­ برسد اما شما می بینید آیا امریکا با این اقدامات قابل اعتماد است؟ از یک طرف می­ گویند برجام و از یک طرف قطعنامه علیه ایران صادر می­ کنند. پول های بلوکه شده­ ی جمهوری اسلامی را با مصوبه ­ی مجلس آمریکا می ­خواهند به خانواده ­ی امریکایی­هایی بدهند که در حوادث تروریستی کشته شدند. به این بهانه که جمهوری اسلامی از تروریسم حمایت می­ کند.یا این که به 28 کشور بگویند هر کسی به ایران در 5 سال گذشته سفر کرده است اگر قصد ورود به آمریکا داشته باشد قانون محدودیت ویزا دارد.بعد هم برخی مسؤولان کشور ما با لبخند می­ گویند آقای کری نامه نوشته است به وزیر امور خارجه گفته نه ما این قانون را اجرا نمی ­کنیم و یا یک جوری اجرا می­ کنیم که به اقتصاد ایران لطمه نخورد و ما هم منتظریم ببینیم آمریکایی ها چطوری این قانون را اجرا می­ کنند. چرا این قدر منفعل؟ از دشمن توقع همکاری دارید؟ این دوگانگی ، این تناقض در سیاست امریکا همیشه وجود داشته و خواهد داشت.

امام جمعه ی کازرون در پایان در رابطه با 4 دی ماه روز کازرون هم خاطر نشان کرد: باید این روز در تقویم این شهر ثبت بشود. شهری که در فاصله ی دو هفته از 4 دی ماه تا 19 دی ، 150 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. نزدیک به 80 شهید در عملیات کربلای 4 و به همین تعداد هم در کربلای 5. لذا انتظار دارم این روز را در سال های آینده ثبت و فضاسازی در سطح شهر بشود. هیچ روزی مناسب تر از این ایام برای نام گذاری روزی به نام روز کازرون وجود ندارد.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حسین خرسند
|
Germany
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
3
1
اگر ... دست از حمایت از جناح خاص اصولگرا بردارد مردم در انتخابات اخیر نشان خواهند داد شخصیت‌هایی همچون جناب رئیس جمهور و رئیس مجمع و نوه امام چقدر محبوبند و اصولگرایان چقدر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
خارج خوش ميگذره! پس خوش باش و زحمت دلسوزي ما را نكش حسين خرسند
شاکر
|
Canada
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
1
با سلام
نظر امام جمعه محترم در مورد روز کازرون محترم است. اما من به عنوان یک شهروند که با ایشان از لحاظ شهروندی، حقوق مساوی دارم (همه در برابر قانون مساوی اند)، نظر دیگری دارم. من معتقدم تعطیلات نورورز که هزاران کازرونی مهاجر در اقصی نقاط کشور و جهان می توانند به زادگاه خود بیایند، فرصت مناسبی است. بیایید بهره برداری از این فرصت نکنیم و همدیگر را متهم به بی دینی و ... نکنیم. روز کازرون، روز مردم کازرون است. قرار نیست در این روز چیزی جز وحدت، همدلی، دوستی و صله رحم داشته باشیم.
اصولگرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
1
براي ارزش گذاشتن به شهدا رفتارهايمان بايد مورد تاييد شهدا باشد نمادها نيز بر اساس رفتارها تفسير مي شوند يكي از اين رفتارهاي مورد پسند شهدا رعايت حق الناس است و اينكه نبايد آنانكه طي ... كاري براي مردم نكردند و در اين چهار سال گذشته با نا جوانمردي كمترين كار انجام شده توسط نماينده فعلي_ اگرچه ايشان جاي انتقاد دارد_ را با بي انصافي منفي نشان دادند و خودشان با بخشش پول هاي بي صاحب به امر و زيد و رياكاري براي منافع شان مردم را آلت دست قرار داده و در محفل خصوصي به صداقت مردم مي خندند و در زمان دولت گذشته فرمانبر باند مشايي بوده و شهرستان را به آشوب و بلوا كشيدند نبايد و نبايد تاييد صلاحيت شوند چه اگر اينگونه شود به همه چيز بايد شك كرد والسلام
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
0
در جواب ناشناس
ایرانی در هر جای دنیا که باشد ایرانی است و دلسوز وطن پس شما لطفا زحمت تعیین تکلیف برای من نفرمای ناشناس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷